Muusikoiden.net
06.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Cl2 ja cubase Al5 käyttöön otto tökkii
1
paappa77
21.12.2010 21:49:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elikkäs ostin tässä taannoin ulkoisen usb "studio" kortin mallia steinberg Cl2 ja sen mukana tuli cubasen Al5 ohjelma. myt kun olen muutaman päivän tässä tapellu ajureiden ja päivitysten kanssa niin olen päässyt vaiheeseen jossa saan kitaran kuulumaan kuulokkeisiin mutta viive on aivan hirvittävä lisäksi kun käytän ohjelman omaa vahvistin mallinnosta niin tuppaa pätkimään aika pahasti ja usbi kortissa browse valo syttyy palamaan kun ääni pätkii.
Tietokoneessa pitäis potku riittää koska siinä on intelin c5 prossu ja 4G muistii sekä windows 7 ultimate käyttis. Kaikki neuvot ja vinkit olis tarpeen että saan biisit poistettua omalta kovalevyltäni koneen kovolle. :)

Hanok
05.01.2011 16:30:47

Minulla ei ole kokemusta mainitsemistasi laitteesta tai softaversiosta, mutta kylläkin Cubase AI4:stä. Eka ja yksinkertaisin vinkki: varmista että käytössäsi on uusimmat ajurit äänikortille, ja myös että ne ovat valittuna Cubasessa.
paappa77
05.01.2011 17:05:00

Hanok: Minulla ei ole kokemusta mainitsemistasi laitteesta tai softaversiosta, mutta kylläkin Cubase AI4:stä. Eka ja yksinkertaisin vinkki: varmista että käytössäsi on uusimmat ajurit äänikortille, ja myös että ne ovat valittuna Cubasessa.

juu ajurit ja softat päivitin heti ekaksi ja omasta mielestäni ne ajuri on myöski valittuna.
sen verran olen jatkanut tutkailua että mielestäni pätkiminen on output puolella, mutta en kyllä mitenkään keksi että missä vika. voisiko olla että usbissa ei riitä virta???

anapena
06.01.2011 00:45:18

Jos on tarpeettomia laitteita usbissa kiinni, niin kokeile nyppiä niitä irti. Yksi ratkaisu vois olla hankkia usb-hubi, jossa on oma virtalähteensä, jos kyse on virran vähyydestä. Voiskohan tuota mitata yleismittarilla miten? Kuka tietää paljonko jännitteen pitää olla?

paappa77
30.01.2011 10:41:42

Kiitos kaikille auttamisesta. Vika löytyi emolevyn asetuksista jonne eksyin vahingossa. emossa oli kuitenkin 32bit asetukset jääny jostain syystä päälle. eli yks klikkaus ja kaikki topimii kuin unelma... nyt hiukan hävettää :-)

reppana
07.02.2011 22:26:25

Osaisko joku antaa vinkki miten saan asennettua tuon Cubasen uudestaan koneelle, kun edellinen kone hajosi ja tuo asennus cd on ottanut osumaa sen verran että ei asennu. Eli kyseessä siis sama setti kuin edellisellä ja kaikki rekisteröinnit tehty tuonne steinbergin sivuille..

Harjottelemalla oppii, paitsi minä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti