Muusikoiden.net
06.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Native Instruments Free instrumentit
1
charvette
21.12.2010 15:14:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kokemuksia ja millaisia noista NI Free versioista Komplete 7, Kontakt 4 ja Kore 2 Player? Etsiskelen lähinnä perinteisempiä soittimia (rummut, bassot, keyboardit etc.) pop/rock tuotantoon eli millaisia soittimia nuo pitävät sisällään?

Y@ri
21.12.2010 23:08:58 (muokattu 21.12.2010 23:11:08)

Lähinnä nuo kaikki ilmaiset on pääasiassa jotain ihme synasoundeja, ei mitään perinteisiä soittimia siis.
Helppohan nuo on downloadata itse ja ottaa selvää... Kore, Kontakt ja Reaktor Playerit ja Factory Selectionit niihin...

JPQ
22.12.2010 10:16:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

no oikeiden soittimien soundeista mitä koko läjästä tais olla kontakt factory selectionista
jää mieleen yksi ei niin ihme rumpusetti (ei velocity layereita sanoo arvioni joka se iso ongelma),mute (mikä lienee suomeksi joku sordiino kait) trumpetti (Taas sama ongelma),parit bassot (kait sama ongelma taas),akustinen kitara (tais olla tuo kore playerin setissä),ja nyt katselen sua varten kun itsellä kontakt factory selection asennettuna: duduk,kroto-boba-kidi,oud,persian ney,shakuhachi,uilleann pipes,ja vähän muita kitaroitakin. mutta pääosin tosiaan mainittuja ei useampaa volumetasoa
sanoo arvioni ongelmana. no tuo mainittu akustinen kitara sellainen että tykkkään
ja siinä sentäs vaihto volumen mukaan samplessa mielestäni pääosin kuitenkin
tosiaan synteettistä.Hyvin sanottu tuo ihme synasoundeja tosiaan vaikka itse synasoundien keskisuuri kuluttajakin olen en hirveästi löytänyt sellaista jota käyttäisin. ovat minusta liikaa enginen mahdollisuuksien esittelyä. ja sekin terävää osastoa
usein eli pehmeät synasoundit vähän kuin uupuu.
Vähän sama juttu kun eräiden ruokakauppojen tarjoukset ovat ainoa tuotteissa mitä perusruoka tarpeissa ei niinkään tarvita eli herkku tyypin tavarassa. eli ihme meininkiä molemmissa. ja akustisia soitinääniä hakee jotain tarjoaa myös tämmöiset:
http://www.ikmultimedia.com/sampletankfree/features/
ja indenpence free yellow toolsilta.
http://www.yellowtools.us/cp21/cms/index.php?id=842

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
charvette
22.12.2010 10:44:46

Kiitoksia vastauksista, lähinnä kyselin että kannattaako nähdä vaivaa eli ilmeisesti ei.
Nuo Sampletank ja Yellowtools löytyykin jo - tuossa Yellowtoolsissa on ihan hyvä rumpusatsi ja sähköbasso.

JPQ
22.12.2010 10:58:10 (muokattu 22.12.2010 10:59:17)

charvette: Kiitoksia vastauksista, lähinnä kyselin että kannattaako nähdä vaivaa eli ilmeisesti ei.
Nuo Sampletank ja Yellowtools löytyykin jo - tuossa Yellowtoolsissa on ihan hyvä rumpusatsi ja sähköbasso.

kyllä siinä muutkin saundit menee mutta toki jos soittaa vaikka kitaraa itse niin ei välttämättä kaipaa kitara sampleja... ja sampletankista varmasti siis tämä uusin? anteeksi että epäilen... ja hirveästi minusta ei ehkä kannata jollei sitä akustista kitaraa kaipaa se taitaa olla mulle ainoa jota varsin tulen ehkä käyttämään.ps. harmillisia nuo ni maisitiaiset ja demoversiot niiden pohjalta ei hirväesti synatkaan innosta. joskus vaan kaipaa sitä että saa helposti jonkin soundin ettei tarvitse sitä väkrtää itse...

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
jhietala
23.12.2010 15:43:02

charvette: Onko kokemuksia ja millaisia noista NI Free versioista Komplete 7, Kontakt 4 ja Kore 2 Player? Etsiskelen lähinnä perinteisempiä soittimia (rummut, bassot, keyboardit etc.) pop/rock tuotantoon eli millaisia soittimia nuo pitävät sisällään?

Tuosta Kontakt 4 Factory Selectionissa on mielestäni aivan käyttökelpoiset Rhodes- ja Hammond-soundit (löytyy särö ja Lesliekin tuolle). Ja ei se sähköbassokaan huono ole. Ja toki Reaktor 5:sta lähtee sitten niitä avaruus- ja syntsaujelluksia. Noista muista ei ole kokemusta itsellä. Mun mielestä toi Kontakt 4 Player kannattaa jo noiden kahden soittimen takia laittaa, hinta kun on lyömätön, eli ilmainen. ;)

JPQ
23.12.2010 16:39:47

jhietala: Tuosta Kontakt 4 Factory Selectionissa on mielestäni aivan käyttökelpoiset Rhodes- ja Hammond-soundit (löytyy särö ja Lesliekin tuolle). Ja ei se sähköbassokaan huono ole. Ja toki Reaktor 5:sta lähtee sitten niitä avaruus- ja syntsaujelluksia. Noista muista ei ole kokemusta itsellä. Mun mielestä toi Kontakt 4 Player kannattaa jo noiden kahden soittimen takia laittaa, hinta kun on lyömätön, eli ilmainen. ;)

on ne rumpusetitkin ihan ok johonkin vaikka sanoisin yhdet parhaat akustiset rummut tarjoaa tuo indepence free yllättäen. Omaan makuuni siis.
ps. minä kyllä tykkään periaateessa omalla tavallaan sitä kitara annistakin kontaktissa no on niissä rajoiteensa kitara tarvitsee vaan helposti tosi laajan samplauksen kuten bassokin kyllä ja moni muu soitin. ja tiedän että monet vihaa kone kitaroita mä taas en syystä että soittaisin itse kaiken jos voisin alkaen agogosta päättyen vaikkapa säkkipilliin... tiedän tasan tarkkaan että oli soitin mikä tahansa aito on aina aito.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti