Muusikoiden.net
11.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Näkökulmia ja kokemuksia kaivataan: Ableton Live vai Cubase?
1
ballfish
15.12.2010 16:18:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elektronista musiikkia olen alkanut vääntämään ja Reason 5 tuli ostettua. Nyt olisi tarvetta DAW:lle reasonin kaveriksi. Vaihtoehdot ovat aikalailla kaventuneet abletonin ja cubasen välille.

Abletonin demoa on tullut käytettyä paljon ja sen "workflow" miellyttää todella paljon ja ohjelma on hyvin simppeli käyttää. Piano roll tosin voisi olla sujuvampikin. Efektit ovat varsin kelpoja ja sidechain yms. kikkailu myös erinomaisesti toteutettuja. Myös sämpläys on huippulaatua.

Cubasea en ole päässyt kokeilemaan, koska sen demo on toteutettu todella typerästi. Vaatisi ensin 20e usb-tikun tilaamisen että saa demo-avaimen käyttöön. Eijjumalauta. Ohjelmasta olen kyllä kuullut/lukenut paljon hyvää. Toisaalta en ole varma kuinka biisien tekemisen sujuvuus vertautuu abletonin toteutukseen.

Minua huolettaa lähinnä se, että Abletonin miksausmahdollisuudet ovat melko kököt. Eli kuulostaako se mestariteos sitten ihan paskalta äänenlaadullisesti =D Isot pojathan tekevät biisin abletonilla ja sitten siirtävät audiot Cubaseen/Nuendoon miksattavaksi. Tällä hetkellä ei ole moiseen mahdollisuutta, eli täytyy ostaa ainakin ensin vain toinen ohjelmista. =)

Kokemuksia, saman ongelman kanssa pähkäilleitä ja näkökulmia tulemaan!

"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Henri Henri Olavi
15.12.2010 19:31:23

ballfish: Minua huolettaa lähinnä se, että Abletonin miksausmahdollisuudet ovat melko kököt. Eli kuulostaako se mestariteos sitten ihan paskalta äänenlaadullisesti =D

Taatusti ei tule jäämään tuosta kiinni. Hyvää jälkeä Abletonilla saa tehtyä. Paskin puoli siinä on kuitenkin se, että siinä on vain stereoraitoja.

Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Petrukki
15.12.2010 20:16:42

ballfish: Minua huolettaa lähinnä se, että Abletonin miksausmahdollisuudet ovat melko kököt. Eli kuulostaako se mestariteos sitten ihan paskalta äänenlaadullisesti =D Isot pojathan tekevät biisin abletonilla ja sitten siirtävät audiot Cubaseen/Nuendoon miksattavaksi. Tällä hetkellä ei ole moiseen mahdollisuutta, eli täytyy ostaa ainakin ensin vain toinen ohjelmista. =)

Itseasiassa esimerkiksi Deadmau5 taitaa miksata Abletonilla ja varmasti toimii siinä tarkoituksessa, mutta onhan se totta että se käyttöliittymä on vähän kökkö ja esimerkiksi faderit puistattaa minua... että onkin saatu pienet ja lelumaiset faderit pakettiin. :D

Mutta on sitä saatu erinomaista jälkeä Reasonilla, kuin FL Studiollakin. Ei se enää ole (jos joskus on ollut) kiinni softasta.

Sanoisin Cubasea kokeilematta, että jos tykkäät jo Abletonista, jatka sillä.

ballfish
15.12.2010 20:36:33

Petrukki: Itseasiassa esimerkiksi Deadmau5 taitaa miksata Abletonilla ja varmasti toimii siinä tarkoituksessa

Livenä juum, levyille taitaa mennä cubasen kautta abletonilla väännetyt biisit.

"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Petrukki
15.12.2010 20:44:11

ballfish: Livenä juum, levyille taitaa mennä cubasen kautta abletonilla väännetyt biisit.

Omien sanojen mukaan kasaa lopputuotteen Abletonilla, muttajoo. ;)

ballfish
15.12.2010 20:45:15

Petrukki: Omien sanojen mukaan kasaa lopputuotteen Abletonilla, muttajoo. ;)

Niin eli kerää klipit livehommiin :) mutta juu, ei tehdä tästä mau5 keskustelua!

Marklar
17.12.2010 11:15:16

Elektron väsäämiseen ottaisin ehdottomasti Liven. Ja otinkin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti