Muusikoiden.net
09.12.2016
Musamaailma.fi - Soittimet helposti netistä 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Neuratron Audioscore, Kokemuksia?
1
JuhaHo
06.10.2010 18:57:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asentelin pari päivää sitten pojan koneeseen Sibelius 6 nuotinnusohjelman. Päivityksiä etsiessäni löysin kaikenlaisia kivoja lisukkeita po. ympäristöön. Erityisen kiinostavalta vaikutti Neuratron Audioscore, joka lupaa transcriptoida lähes mitä tahansa. Mahtaneeko toimia? Hintaahan ohjelmalla olisi 300 Euroa.

http://www.neuratron.com/audioscore.htm

Renki
07.10.2010 08:28:40 (muokattu 07.10.2010 10:04:03)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JuhaHo: Asentelin pari päivää sitten pojan koneeseen Sibelius 6 nuotinnusohjelman. Päivityksiä etsiessäni löysin kaikenlaisia kivoja lisukkeita po. ympäristöön. Erityisen kiinostavalta vaikutti Neuratron Audioscore, joka lupaa transcriptoida lähes mitä tahansa. Mahtaneeko toimia? Hintaahan ohjelmalla olisi 300 Euroa.

http://www.neuratron.com/audioscore.htm

Oletko ladannut demon ja kokeillut ohjelmaa. Itse olen tuota tutkiskellut ja näin äkkiseltään sanottuna voisin sanoa, että nuotin tunnistus toimii ainakin paremmin kuin esmes vaikkapa logicissa, jossa audio to score toiminto on aika onneton.
Ohjelmassa on näkyvissä 2 ikkunaan, jossa toisessa on nuotit ja toisessa pianonkoskettimet, playnappulat löytyy sekäalkuperäiselle raidalle, että midille. Transponoinoinnista en tiedä vielä kun en ole kokeillut. Koska mua kiinnosti nimen omaan tuo audiosta suoraan nuotintaminen ja kääntää vielä kaiken midiksi. Onko tälläisiä ohjelmia edes muita tarjolla? Niin uskomattomalta taas tunnostaa koko homma!
Itsellä ohjelma lähti ostoon. Sitä muuten saa thomannilta edullisempaan hintaan kuin neutratronin omilta kotisivuilta. http://www.thomann.de/fi/neuratron_audioscore_ultimate_6.htm

EDIT: Oho, sori nyt meni transpose ja transcribe sekaisin. Eli samasta asiastahan tässä puhuttiin :D

http://www.djemberenki.com/
JuhaHo
07.10.2010 13:11:58

Itsellä oli vähän sen suuntaisia ajatuksia ohjelman suhteen, että sitä käytettäisi lähinnä 12v. pojan soiton opettelun/harjoittelun apuvälineenä. Voisimme rakennella hänelle vaikkapa play along levyjä ja edelleen siirtää kappaleita Midi muodossa hänen Fender B-Dec vahvistimeen, jotta hän voisi harjoitella kotona "bändin" kanssa. Edelleen kappaleita voisi tehdä eri sävellajeihin. Hänen nykyisissä Play-along levyissä on se ongelma että osa kappaleista on "väärässä" sävellajissa.

Lähinnä olisin kaipaillut muiden kokemuksia, että tekeekö ohjelma sen mitä lupaa. Ovatko koneen tekemän transcriboinnit laadukkaita tai edes käyttökelpoisia?

Renki
09.10.2010 13:04:30 (muokattu 09.10.2010 13:05:42)

Olen tässä nyt tutkaillut lisää ohjelmaa ja sanotaanko nyt näin, että se on kyllä hyödyllinen vehje jos valmiita nuottilappuja ei löydy mistään, eli mitenkään hirveän helposti se litterointi ei tapahdu. Tosin mulla on kyllä ollut aika vaikeita testiraitojakin. Ne ovat youtubesta otettuja balafonpätkiä ja balafonit eivät ole eurooppalaisissa perusasteikoissa. Mutta kyllä mä sain sillä väännettyä ihan kivan näköistä käppyrää kun kelailin vähän että miten tämä homma voisi oikein mennä.
Ainakin tommosilla erikoisemmilla sävellajeilla ohjelma meinaa tehdä välillä vähän tepposia. Eilen se esim. nakkasi bassokäden oktaavia ylemmäksi, mutta piti kuitenkin oikean käden paikallaan, tosin siinä ei ollutkaan kun yksi nuotti jota soitettiin.
Ilmeisesti ohjelma kuitenkin onnistuu siinä, että se tuntee oikeasti sävelet ja ei anna niiden kohdalla väärää informaatiota. Olisi aika ilkeää jos C olisikin yhtä-äkkiä vaikka B tai Cis.
Lisäksi litterointi on todella herkkä ja se ottaa nuotinnuksiin mukaan turhia haamuääniä, niitäkin siivoillessa menee paljon aikaa...
Itse kyllä varmaan hakisin valmiit nuotit jos sellaiset vaan on ja tekisin niistä sitten midiä, kun ei tuo mikään hirveän simppeli ohjelma ole, mielenkiintoinen kuitenkin!

tender.insanity
09.10.2010 17:38:52

Kokeilin tuota demoa. Lykkäsin siihen jotain omaa soolonpätkää. Hitaat kohdat näytti tunnistuvan jotenkuten, mutta nopeampi lirutus sai aikaan aika mielenkiintoisen nuottisekamelskan =)

Täytyy koittaa lisää. Aika hankalalta softalta vaikuttaa, että varmaan ihan kokeilu-/leikkiasteelle jää.

How do you make holy water? -- You boil the hell out of it.
Aki
09.10.2010 21:28:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Audioscore kiinnosti tekniikkansa puolesta, joten kokeilin. Edes yksiääniset melodiat hiljaisen synamaton päällä ei tallentuneet lähimainkaan oikein, ja normaalisti soittimia sisältävästä musasta ei saanut yhtään mitään fiksua talteen.

Biisit on siis yhä helpoin blokata hidastamalla ja looppaamalla ääniraitaa, ihan omalla korvalla. Tai kaverin korvalla jos ei oma riitä.

..."todettiin niitten keinosellaisten ulkoavaruus juttujen olevan parempia tai ainakin melkein yhtä hyviä"... -Les Fender, 2010
Renki
15.10.2010 11:58:15 (muokattu 20.10.2010 00:23:28)

Lisää ongelmia ilmeni päivitysten yhteydessä (en saanut ladattua, niitä sitten niin millään) ja kyseinen firma tuntuu olevan ilmeisen hidas vastamaan kysymyksiin. Joo.. hermot menee. En voi suositella!

EDIT:
Juu, homma selvisi. Eli lataus ei onnistunut sen takia kun nimessä on ääkkösiä. Aika keljua. Ehkä tuo olisi pitänyt tajuta itse!?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti