Muusikoiden.net
11.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reason vai Ableton Live
1
ballfish
27.09.2010 22:36:24
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on todellinen aloittelija kyselemässä ohjelmista =)

Kumpaa suosittelette mulle? Taustoja tekisin lähinnä ja dancekuninkaan ura kiinnostaa myös ;D Plussia ja miinuksia noista molemmista? Onko mulla nyt ihan väärä käsitys että toi ableton olisi lähinnä sinne keikoille tarkoitettu..? Siinä tapauksessa reason olisi varmaankin parempi.

Reasoniin olen kallistumassa tällä hetkellä kun sitä kokeillessa olin heti sinut käyttöliittymän kanssa ja mukavalta tuntui kaikinpuolin. Samassa hintaluokassahan nuo pyörivät. Mutta vielä kaipaan kommentteja!

"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
Grugi
28.09.2010 09:29:39

Voisin kuvitella että Reasonin kanssa pääsee nopeammin siihen tuottavaan vaiheeseen kun taas Abletonin kanssa saattaa mennä hieman pidempään kikkaillessa.

SDMF
krushing
28.09.2010 11:37:54
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Näihin tilanteisiin ainoo järkevä vaihtoehto on ladata ne demoversiot ja testata testaamasta päästyään että pääsee jyvälle sopiiko omaan käyttöön tahi ei. Käytin Reasonia vuosikaudet, testailin Liveä kolmosversiossa ja siirryin siihen kokonaan kun nelonen tuli (ja siinä oon pysynyt) - mutta kertooko tämä varsinaisesti mitään siitä sopiiko sama kuvio sulle? Eipä oikeastaan.

ballfish
28.09.2010 13:58:55

Jep. Hitto kun reasonin demo on vain 20 minuutin kokeilupätkiä. Ei siinä paljoa ehdi tehdä. Abletonilla onneksi 30 päivää koko ohjelma demossa. Täytyy tässä pari viikkoa testailla ennen tilipäivää :)

"Vaikka ajatus 170 euron pitsasta Simpeleellä, kera omien PA-kamojen, eräänä maanantaina houkuttelee, tämä ilmoitus kuulunee torille." -moderaattori
ballfish
28.09.2010 20:34:19

Tämän päivän olen testaillut abletonia. Reasonin kanssa aikalailla samalla viivalla käyttöliittymän helppoudessa. Vaikeaksi menee.

VST-tuki abletonissa houkuttaa kyllä. Varsinkin kun tuli minimoog-demokin ladattua =) No, vielä ehtii miettiä.

masterhat
05.10.2010 22:23:10

reason futaa hienosti cubasen kanssa. tähän vielä guitar rig ja addictive drums, niin saa helposti tehtyä muutakin kuin dancea, kivuttomasti ja vaivattomasti, myös leikkaa&liimaa toimii ihanasti, koska reason pelaa rewirenä

tossa joskus duunailtiin vähän dancea reasonilla, laulut tosin demot jotka vedetään 2 viion päästä uusiksi,

mutta tossa nyt vähän osviittaa reasonin dancesoundeista

http://maihinnousu.net/s/9166 (sisältää demovokaalit)

ja täs sit vähän reippaampaa baunssii

http://maihinnousu.net/s/9167

''On moraalitonta antaa tyhmien ihmisten pitää rahansa''
TheVille
12.10.2010 17:18:07
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Molempi parempi, sanon minä... Olen käyttänyt molempia sekä windows- että mac ympyröissä, tosin Reasonia huomattavasti enemmän. Kokemukset on Reasonin versioista 2.5 - 5 ja Liven versiosta 7.

Reason:
+ Vakaa kuin kallio, ei ole muistaakseni kaatunut kertaakaan!
+ Prosessori- ja muistiystävällinen. Toimi minun vanhalla P4 koneella aivan loistavasti
+ fyysistä räkkiä apinoiva käyttöliittymä on minun mielestä loistava, signaalipolun voi täysin vapaasti tehdä oman mielensä mukaiseksi.
+ Thor, semimodulaarisesta synasta saa ruuvattua soundeja tosi moneen lähtöön. (versio 4 ylöspäin)
+ Kong drum designer on todella hyvä ja monipuolinen (versio 5)
+ Groove editor

- Vaatii erillisen DAW-softan jos mielii nauhoittaa jotain tai käyttää VST-plugineita
- Reasonin omat synamoduulit eivät pärjää parhaille VST-plugareille, kuten Massive
- wav-loopit pitää muuttaa rx2-loopeiksi jos haluaa niitten skaalautuvan projektin tempoon.

Live:
+ VST
+ Timestretch, looppeja ei tarvitse konvertoida erikseen
+ Clip view on erittäin hyvä biisi-ideoiden hahmottelemiseen
+ Voi nauhoittaa audiota ja käyttää hardware efektilaitteita ja syntikoita

- En tiedä mistä kiikastaa mutta minulla ainakin on kaatunut aika usein sekä PC:llä että macillä.
- signaalin reittiin ei pahemmin voi itse vaikuttaa

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti