Muusikoiden.net
04.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Focusrite Saffire Pro 40 vai Motu 8pre
1
Pacifig
06.09.2010 08:10:35
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Syksyn hankintalistalle on siis lisätty firewire äänikortti, jolla tarkoitus tehdä mm:

- Laajentaa Yamaha 01V96v2 mikseriä 8 etusella (Adatin läpi)
- Siirtää adatilla 8 kanavaa Yamahasta interfacen läpi tietokoneelle (8-raitaa jammusta, 8 interfacen etuasteilla)
- Interface pitää toimia ilman PC:tä
- Softana Windows/Cubase 3

, joten kumpaa suosittelette vai vielä jotain muuta? Yritin pällistellä noita viimeyönä silmät ristissä, mutta en huomannut kummassakaan mitään maailmaa kaatavaa.

Ominaisuuksiltaan ja hinnaltaan näyttäisi olevan suhteellisen samanlaiset vehkeet. Onko kuitenkin jotain suuria komponenttieroja, jotka on hyvä huomioida? Etuasteet/luotettavuus/ajurit/käytettävyys..

Tällä hetkellä olen kallistumassa Saffiren puoleen:
- ulostulojen määrän puolesta
- 2- kuulokelinjaa
- Motun potikat ilmeisesti heikot

Laittaiskohan kamat myyntiin.
JPQ
06.09.2010 08:34:28 (muokattu 06.09.2010 08:40:12)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Se mitä sanoin äänikorteista pitää sensuroida kun en tiedä toimiiko ehdotukseni eli presonuksen tuotteet ilman tietokonetta... pohjaa saamini ehdotuksiin kolmelta eri suunnalta ja yksi sanoi jopa että etuset kait paremmat kuin Focusritessä joka häviää kait Motullekkin siinä. Mutta tosiaan käytännön eroja olisi kiva tietää. ja vaikka nimenomaan myös tästä josta kauppiaat ei puhu kovin helpolla eli nuppien eroista jne.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Mr. Johnny
06.09.2010 08:54:45

Käytän juuri kyseistä saffirea. Aina sitä hehkutan, vaikka kokemusta muista laitteista ei olekaan. Potikoita en voi vielä moittia, musta jäpäkät ja tuntuu olevan hyvin paikoillaan. Sen oma koneesta hallittava interface on musta selkeä ja helposti opittava, vaikka kovin haastavia hommia en olekaan sillä joutunut tekemään. Kahdet kuulokeulostulot on ollut mulle tosi hyvä juttu. Äänenlaadusta aina puhutaan, osa hehkuttaa noita focusriten etusia, ja osan mielestä se on jotenkin legendaa. Mua on miellyttänyt nauhoitettu ääni erittäin paljon, mulla jos soundi on mulla paska niin se taitaa enemmän johtua kyllä miksaus sun muista osaamisen puutteista kuin noista etusista. Mutta olen siis varsin aloittelija vielä näissä. Uskallan kuitenkin suositella lämpimästi.

HK
07.09.2010 05:34:50 (muokattu 07.09.2010 05:45:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Piti taas haukkua ne Focusriten "kehutut" mikkietuset syvimpään helvettiin ihan ikioman kokemuksen perusteella, mutta herra Johnyllä oli tuossa niin sympaattinen "antaa kaikkien kukkien kukkia vaan"-tyylinen kirjoitus, ettei sitä kai oikein kehtaa.

Eikun anteeksi, kehtaanpas. Ne on perseestä.

Ehdottomasti Motu 8pre.

M-Audion profire2626:seen hommasin adat-lisäetuseksi Focusriten Octopre mk2:sen viimetalvena ja suuri pettymys. Se on ollut niin kovassa käytössä, että piti taskulampulla tsekata malli.

Peltikorva puupäässä.
JPQ
07.09.2010 06:04:33 (muokattu 07.09.2010 06:05:43)

presonukset toimiiko ne ilman tietokoenttta ? ärsyttää se että molemmissa malleissa stereoäänikortti ja mikseri tai moniraita äänikortti omat rajoitteensa. ps. suoraan minusta kannattaa mielipiteet sanoa tai faktat kummaksi milloinkin voidaan laskea nyt en tiedä...

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Pacifig
07.09.2010 07:52:40 (muokattu 07.09.2010 08:45:29)

HK:
M-Audion profire2626:seen hommasin adat-lisäetuseksi Focusriten Octopre mk2:sen viimetalvena ja suuri pettymys. Se on ollut niin kovassa käytössä, että piti taskulampulla tsekata malli.

Onko toi M-audiokin pettymys vai pelkästään toi Focusrite? Löysin eilen ton M-audion vehkeenkin ja spekseiltään aika sama. Vähän pienempi dynaaminen alue ja suurempi särö yms. mut aika pientä.. Ja täytyy tosissaan selvittää tuo Presonuksen toiminta standalonena sillä hintaero on kuitenkin suhteellisen pieni.

JPQ
07.09.2010 11:41:11 (muokattu 07.09.2010 11:43:09)

Pacifig: Onko toi M-audiokin pettymys vai pelkästään toi Focusrite? Löysin eilen ton M-audion vehkeenkin ja spekseiltään aika sama. Vähän pienempi dynaaminen alue ja suurempi särö yms. mut aika pientä.. Ja täytyy tosissaan selvittää tuo Presonuksen toiminta standalonena sillä hintaero on kuitenkin suhteellisen pieni.

nuo luvattuja lukuja mitä vertaat joskushan ne ei pidä lainkaan paikkansa vai olenko väärin ymmärtänyt te viisammat ? ainakaan millään muualla alalla ei aina täysin pidä paikkaansa lupailut. Olen kyllä sellaisenkin musatuotteen (ei studiotekniikkaa vaan hifiä) joka lehden testeissä sai paremmat numerot. ps. M-audio ainakin mäkin puolella päivittää ajureita hitaasti...

Pacifig
17.09.2010 08:03:25 (muokattu 17.09.2010 08:04:05)

JPQ: nuo luvattuja lukuja mitä vertaat joskushan ne ei pidä lainkaan paikkansa vai olenko väärin ymmärtänyt te viisammat ? ainakaan millään muualla alalla ei aina täysin pidä paikkaansa lupailut. Olen kyllä sellaisenkin musatuotteen (ei studiotekniikkaa vaan hifiä) joka lehden testeissä sai paremmat numerot. ps. M-audio ainakin mäkin puolella päivittää ajureita hitaasti...

Joo luvuthan on tosissaan vaan lukuja. Harvoin ne todellisuudessa pitää kutinsa.
Ostin nyt sitten kuitenkin tuon M-Audion Profire 2626 veivin. Täytyy laittaa kommentteja kun saa aparaatin todelliseen testiin.

Ainakin hyvää löyty heti:
- asentu kolmessa sekunnissa
- todella yksinkertainen ja helppo käyttää
- Synkkaantu mikserinkanssa heti (molempiin suuntiin)
- kahta raitaa äänittäessä ei ainakaan mitään raksuja ja poksuja
- Etuset kuulostaa puhtailta

Juicy
17.09.2010 18:49:48
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eikun anteeksi, kehtaanpas. Ne on perseestä.

Kiinnostaisi kuulla hieman enemmän.

Varsinkin kun multa löytyy tuommonen, enkä ole huomannut niissä mitään ihmeempää. Ja toisaalta se on ollut mulla vasta niin vähän aikaa, etteipä ole vielä kovin laajaa kokemustakaan ehtinyt karttua. =)

Mikä niissä siis tökkii?

Ostakaa Mesa. Ja mikit. | Fureimumeipurutoppu is attractive beautiful!
JPQ
17.09.2010 19:06:10

Juicy: Kiinnostaisi kuulla hieman enemmän.

Varsinkin kun multa löytyy tuommonen, enkä ole huomannut niissä mitään ihmeempää. Ja toisaalta se on ollut mulla vasta niin vähän aikaa, etteipä ole vielä kovin laajaa kokemustakaan ehtinyt karttua. =)

Mikä niissä siis tökkii?

idea millä selviäis eniten epäilemäni tosi hiljainen ääni ja paljon gainia tuntuis olevan ainakin miksereissä yksi kompasstuskivi. ja presonuksista olen kivää just lukenut hopeisenomenan sivulta eräällä tuotteella kahdella yksilöllä tuli outo vikinä äänitykseen ja tyypin kaverilta oli myös merkin tuote hajonnut. hankalaa on äänikortin valinta.
No onhan takuut ja se että jos sillä joku laite (joka vikisee) minkä presonus kaappasi mutta sitten se toinen kortti ei jne mutta silti.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti