Muusikoiden.net
04.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Windows vista ja USB/firewire interfacet
1
Renki
12.08.2010 21:45:01
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko olemassa ongelmitta toimivaa interfacea, joka toimisi vistassa ihan vaan paikalleen nakkaamalla? Oikea ongelmahan on tietenkin vista, mutta olisiko joku laitevalmistaja päässyt perille tähän murhekryynikäyttiksen sielunmaisemaan?

nm: presonus firebox ja lexicon alpha testattu, kumpikaan ei wörki halutulla tavalla..

http://www.djemberenki.com/
Kalmo
13.08.2010 00:04:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei minulla oikeastaan vastausta ole, kunhan tuulettelen...
En ole vielä Vistan käyttäjä, mutta kokemuksieni mukaan toimimiseen tarvitaan oikeat musasoftan asetukset. Ei XP:ssäkään millään musasoftalla mikään äänikortti toimi sujuvasti ilman oikeita asetuksia.

Cakewalkin forumeilla, joissa olen mukana, Vistaa kirotaan yhtä pontevasti kuin muuallakin, mutta yhteensopivia härpäkkeitä kyllä tuntuu olevan. Kannattaa tsekata valmistajan sivuilta, että löytyy ajantasaiset Vista-ajurit. Mukana tulevalla CD:llä olevat ajurit ovat yleensä vanhentuneet.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
HK
13.08.2010 01:37:19

Asiaa auttaa kummasti Firewire-puolella kun lähdetään ihan perusasioista, eli on toimiva FW-kortti. Ihan turha alkaa napisemaan toimimattomista FW-interfaceista integroiduilla VIA yms hömpötyksillä. Tämän on niin monelle kokemus karvaasti osoittanut, siitä on täällä yhtä monta kertaa höpötelty, eikä vieläkään mene jakeluun.

Peltikorva puupäässä.
Renki
13.08.2010 09:18:40 (muokattu 13.08.2010 09:20:04)

No, fireboxin kanssa oli ongemana se, että firebox, ei saanut jostakin syystä yhteyttä koneeseen, vaikka mitä yritin. Kerran se sen löysi monen tunnin tappelun jälkeen ja toimi kokonaista 5 sekuntia.
lexicon toimi paremmin, sain jopa pienen vaivan jälkeen kuulumaan kauittimista ääntä ja kerkesin jo innostua, että tämähän hitto pelaa, mutta sitten käynnistin koneen ja mikään ei toiminut. No, päivitin ohjaimen ja taas pelasi, siihen asti kun rupesin käyttämään softasämpleriä ja yritin katsoa netistä opetusvideota. Kone hermostui siitä aivan täysin ja juntturassa koko paska. No siinä sitten illan sammutelin konetta ja sama ongelma jatkui, niin mulle todellakin riiitti. Lexiconkin lupaa yhteensopivuutta vistan kanssa (lukee vielä helevetin isolla paketin kyljessä); paskan marjat!

Jos, joku, vois auttaa ja tietäisi interfacen, joka toimii vistan kanssa jouheesti, niin olisin erittäin kiitollinen! Siihen asti pelaan tuon koneen kortin kanssa, joka ehkä on huono, mutta ainakin se pelaa halutulla tavalla.

johanssen
13.08.2010 13:13:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko mahoton ajatus päivittää Win 7:kaan? Firebox toimi mulla 64 bittisen 7:kan kanssa ilman mitään ongelmia. Vistan yli hyppäsin just noitten sopivuusongelmien takia.

asialliset hommat hoidetaan, muuten ollan kuin ellun kanat...MSI P35 / Core 2 Duo E6700 / 8 Gb DDR800 / Win 7 64bit / RME FF400 / Cubase 5
Renki
13.08.2010 15:01:53

johanssen: Onko mahoton ajatus päivittää Win 7:kaan? Firebox toimi mulla 64 bittisen 7:kan kanssa ilman mitään ongelmia. Vistan yli hyppäsin just noitten sopivuusongelmien takia.

No, ei se nyt mikään mahdoton ajatus ole. Ainut vaan, että haittaakohan se mitään kun mun pöytäkoneessa oli vista silloin suoraanasentuvana kun kone tuli kotiin. En saanut edes mitään asennuslevyjä sen mukana. Eli toimiikohan homman niin, että hommaan Windows 7:kan asennuslevyn ja saan sillä käyttiksen asennettua?

Borlag
13.08.2010 15:18:21
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Renki: No, ei se nyt mikään mahdoton ajatus ole. Ainut vaan, että haittaakohan se mitään kun mun pöytäkoneessa oli vista silloin suoraanasentuvana kun kone tuli kotiin. En saanut edes mitään asennuslevyjä sen mukana. Eli toimiikohan homman niin, että hommaan Windows 7:kan asennuslevyn ja saan sillä käyttiksen asennettua?

Ei haittaa mitään. Suosittelen kyllä palautuslevyjen tekemistä ennen päivitystä, jos vain sellainen mahdollisuus koneestasi löytyy. Yleensä noissa pakettikoneissa on joko suoraan palautusosio tai mahdollisuus noiden levyjen tekemiseen.

Renki
13.08.2010 16:30:57

Borlag: Ei haittaa mitään. Suosittelen kyllä palautuslevyjen tekemistä ennen päivitystä, jos vain sellainen mahdollisuus koneestasi löytyy. Yleensä noissa pakettikoneissa on joko suoraan palautusosio tai mahdollisuus noiden levyjen tekemiseen.

OK. Kiitos!

telescope
14.08.2010 14:52:37

Toimiiko xp:ssä?
Ootko varma että on vistasta kiinni eikä firewire piiristä?
Omaan asuksen emolevyyn jouduin ostaan texas instrumentsin piirillä varustetun firewirekortin kun emon oma firewire ei toiminut m-audion profiren kanssa.

4lp1
15.08.2010 11:07:54

Pakko tähän väliin mainita, että itselläni Lexicon Lambda toimittamassa vanhan äänikortin virkaa (ja M-Audio FW1816 nykyisenä). Hyvin tuo Lexicon vaan peliti miun vistan kanssa. Ja kans pelittää 7:n kanssa. Eli kyllä vika on joko yksilössä, sun koneessa, tai koneen käyttäjässä..

MacBook Q1/09 || 2GHz, 2Gb, 250Gt/7200RPM Intel C2D E6750 2,7Ghz, 4Gt, 500Gt + 200Gt ___ Pitkä letti ja kitara, loppu sujuu kuin itsestään!
aanipaja
15.08.2010 11:51:31

Mulla toimii Vistan kanssa M-Audion Fast Track Ultra kyllä mallikkaasti. Joutuuhan joka vehkeen kanssa tietenkin alkuun pienet säädöt tekemään.

Renki
16.08.2010 19:13:11 (muokattu 16.08.2010 20:00:55)

En tiedä toimiiko XP:ssä, kun en ole kokeillut. Firewire-portin pitäisi toimia, ainakin vista lähti hakemaan heti ajureita fireboxiin kun tunnisti laitteen, mutta jostakin syystä ei niitä asentanut. Tietysti porttia voisi vielä kokeilla jollakin muulla laitteella, jossa on firewire.
Lexicon pelasi ihan hyvin, säätämisen jälkeen siihen asti kun käytössä oli kaksi ohjelmaa, jotka käyttävät äänikorttia. Siitä vista ei pitänyt vaan jumahti täysin ja joka kerta sama juttu kun kokeilin useampaan kertaan.
Voi se tietenkin käyttäjässäkin vika olla, minä vaan en pahemmin jaksaisi näiden kanssa ruveta sähläämään, kun se soittaminen kuitenkin on pääasia...

EDIT: tuosta firewire-piiristä en osaa sanoa mitään, pitäisi tosiaan testata tuo portti useammalla eri laitteella. Voihan se vika olla siinäkin...

Grugi
16.08.2010 20:47:30

aanipaja: Mulla toimii Vistan kanssa M-Audion Fast Track Ultra kyllä mallikkaasti. Joutuuhan joka vehkeen kanssa tietenkin alkuun pienet säädöt tekemään.

Off topiccina mulla toimii toi M-Audion Fast Track Ultra iMac:issä mallikkaasti.

Viitaten että ite kyllästyin PC:llä kikkailuun ja säätämiseen joten siirryin Applen puolelle.

SDMF
Renki
16.08.2010 20:57:18

No, mac mullakin on mielessä, pitää vaan säästää jonkun aikaa ensin. Tuppaavat pirut maksamaan! ;D

johanssen
16.08.2010 23:28:19

Firebox ei ollu ainakaan mulla kranttu ton firewirepiirin suhteen.

Toimi hyvin niin emon integroidulla (VIA:n piiri) ja PCI (VIA:n piiri) kortin kautta.

Toimi myös uuden SIIGin PCIe (TI:n piiri) kortin kanssa moitteettomasti, jonka hommasin koneeseen RME:n FF400 varten.

Käyttiksinä ollu XP 32 bit ja 7 64 bit.

offtopic
ite kyllästyin PC:llä kikkailuun ja säätämiseen joten siirryin Applen puolelle

Nyt ei todellakaan aleta taas mitään Mac vastaan PC kuraa, mutta kyllä mulla on toi PC pelittäny musahommissa vakaasti. Perussäädöt kun on kohillaan ja miettii vähän mitä rojua sinne koppaaan sisään heittää, niin hyvin mie oon ainakin pärjänny ja ihan kohtuu hintaan.

Sitte jos siirrytään edittihommiin, niin silloin voi PC:llä kyllä heittää vesilintua...Siinä on Mac ja Final Cutti paikallaan.

asialliset hommat hoidetaan, muuten ollan kuin ellun kanat...MSI P35 / Core 2 Duo E6700 / 8 Gb DDR800 / Win 7 64bit / RME FF400 / Cubase 5
Grugi
17.08.2010 08:32:50

johanssen: Firebox ei ollu ainakaan mulla kranttu ton firewirepiirin suhteen.

Toimi hyvin niin emon integroidulla (VIA:n piiri) ja PCI (VIA:n piiri) kortin kautta.

Toimi myös uuden SIIGin PCIe (TI:n piiri) kortin kanssa moitteettomasti, jonka hommasin koneeseen RME:n FF400 varten.

Käyttiksinä ollu XP 32 bit ja 7 64 bit.

offtopic

Nyt ei todellakaan aleta taas mitään Mac vastaan PC kuraa, mutta kyllä mulla on toi PC pelittäny musahommissa vakaasti. Perussäädöt kun on kohillaan ja miettii vähän mitä rojua sinne koppaaan sisään heittää, niin hyvin mie oon ainakin pärjänny ja ihan kohtuu hintaan.

Sitte jos siirrytään edittihommiin, niin silloin voi PC:llä kyllä heittää vesilintua...Siinä on Mac ja Final Cutti paikallaan.

Ei ollut tarkoituskaan aloittaa mitään kädenvääntöä. Tuli vaan aika vaihtaa konetta ja päätin ottaa Applen.

SDMF
johanssen
17.08.2010 20:33:52

Grugi: Ei ollut tarkoituskaan aloittaa mitään kädenvääntöä

Juu,juu. Mie tarkotinkin itteeni enkä sinuu, etten aio alkaa mitään perinteistä mac-pc soopaa heittämään tai virittelemään.

HK
18.08.2010 06:43:14 (muokattu 18.08.2010 06:54:19)

Renki: No, mac mullakin on mielessä, pitää vaan säästää jonkun aikaa ensin. Tuppaavat pirut maksamaan! ;D
Jos sulla ei ole penniäkään kiinni windows-ympäristön audiosoftissa, pinna palaa ja viimeisimpien ajurien hakeminen on vaikeaa niin eipä mikään tosiaan estä kokeilemasta olisiko se ruoho vihreämpää aidan toisella puolen. Kannattaa kokeilla!

Henkilökohtaisesti olen saanut romuni toimimaan varsin mallikkaasti siinä paljon parjatussa 64-bittisessä Vistassakin: sekä entisen RME:n että nykyisen M-Audion.

Itse olen kokeillut myös mäkkipuolta ja todennut, ettei se ole meikäläisen homma. Ymmärrän kyllä viehätyksen. Toisaalta molemmat ovat tietokoneita: kun pitää lyödä päätä seinään, niin se tuttu seinä on turvallisempi. :)

Renki, kannattaa muistaa, ettei me käyttäjät olla täällä palvelemassa valmistajia vaan täysin toisinpäin. Kukin ostaa ja käyttää sitä ratkaisua mikä itselle toimii ja tuntuu luontevalta.

Peltikorva puupäässä.
ossifx
29.08.2010 00:22:56

Hieman omituista, mutta itselläni ainakin on ollut suuria ongelmia tällä hetkellä käytössä olevan läppärin ja vistan kanssa kaikilla korteilla mitä olen kokeillut! Taitaa olla enempi koneesta kiinni kuin kortista tai ajureista.
Meinaan, samoja kortteja olen käyttänyt studioni pääkoneessa (pöytäkone), jossa myös pyörii vista ja yhdelläkään kortilla ei ole ollut minkään tason ongelmia.

Tällä hetkellä käytössä on Echon Audiofire12. Myös Native Instrumentsin Audiokontrol 1 ja Tascamin US-122:nen ovat toimineet moitteetta.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti