Muusikoiden.net
09.12.2016
Jenkkirundi - Uutuuskirja nyt myynnissä! 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tehopc musiikin tekemiseen..
1 2
musiikkimies
29.07.2010 11:54:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tämän päivän TEHOPC musiikin tekemiseen. Musaohjelmana cubase 5. Kertokaa ideoita ja kokemuksia, millainen tietokone huippu tämän päivän tehoilla.

kiitos

petemanni
01.08.2010 14:23:35 (muokattu 01.08.2010 14:28:13)

Moi!

Mulla on nyt tällainen kokoonpano:

Prosessori: Intel Core i7 950 (neliydin prosessori)
Emo: Asus P6T Deluxe
Muistia: 12GB DDR3
Kiintolevy1: 1TB Seagate Barracuda
Kiintolevy2: 640GB Western Digital
Käyttis: Win 7 ultimate

DAWina mulla FL Studio 9, ja itse käytän ainoastaan softasyntikoita musan tekemiseen (Absynth 5, Reaktor 5, Massive, FM8, Nexus 2, Vanguard) mutta voin sano, että eipä oo tehot viel loppunu kesken vaikka teen tosi CPU raskaita projektejakin! Oon lähes varma, että Cubase 5 pelittäis yhtälailla sujuvasti kuin FL Studiokin.

Nää Intelin i7 900 sarjan prosessorit on kyllä lyömättömiä musakäytössä, voin suositella! Ja nythän niistä on tullut jo kuusiytimisiä versioitakin (muistaakseni 980 jotain), mutta en tiedä onko siinä merkittävää eroa 950:een muuta kuin hinta.

Ja Win7 ehdottomasti käyttöjärjestelmäksi.

JAK
03.08.2010 22:37:42

Lainaan tätä topiccia kun en uutta ihan viitti tehdä. Eli, vanha pakettikoneeni on pakko valjastaa pelkästään nettikoneeksi kun ei potku riitä video/musakoneeksi.

Uusi kone kootaan about tonnin budjetilla (budjetti sisältää aidon Windows seiskan sekä Adoben Premiere 8:n, äänitysohjelmana toimii edelleen tuttu ja turvallinen Reaper).

Kaveri on mulle tehokonetta kasailemassa ja tällaista osaa on tullut ilmi:

INTEL CORE I5-650 3.2G 4M LGA1156 BOX

P7P55D PRO_ASUS S1156 P55 EXPR DDR3 MGPU FW ATX
__
KVR1333D3N9K2/4G_4GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM KIT

WD10EARS_WD CAVIAR GREEN 1TB SATA2 64MB INTELLIPO

EAH5750 FML/2DI/1GD5_ASUS HD 5750 PCIE 1GB GDDR5 2X DVI/HDMI
_
CFT-650-14CS_CHIEFTEC PSU 650W 14CM ATX EPS CAB.M _224
_
0761345-08300-3_ANTEC THREE-HUNDRED CASE NO PSU BLACK

Tästä puuttuu vielä Windows7, adoben premiere, näyttö, näppis ja hiiri.

En nyt tiedä mistä kaupasta nämä on koottu mutta varmasti joillekin sanoo jotain nuo tuotenimet. Meneekö tuolla rahalla (about tonni) hukkaan jos tilataan nuo?

Ei maccia, ei tarvi kysellä syytä. Näin nyt vaan on että Puusee-linjalla mennään.

Ehdotuksia otetaan ehdottomasti vastaan jos ovat vakaampia, parempia ja halvempia. Kiitos.

SWOLLEN EYE VIEW Oma bändi. Jossain Death metallin harmaalla alueella liikutaan.
Pylkkänen
03.08.2010 23:43:55

Mä ainakin lisäisin tuohon toisen terasen, miksei pienemmänkin kovalevyn. Äänitys levy kannattaisi olla eri kuin systeemi levy. Tietenkin unohtamatta backuppeja.

Viikset miehen tekee!
JAK
03.08.2010 23:46:08 (muokattu 03.08.2010 23:46:37)

Pylkkänen: Mä ainakin lisäisin tuohon toisen terasen, miksei pienemmänkin kovalevyn. Äänitys levy kannattaisi olla eri kuin systeemi levy. Tietenkin unohtamatta backuppeja.

Juu siis käyttislevy on ihan erillinen. Mutta onko mielestäsi tämä muuten ihan ok kokoonpano..

E. Kun ajattelee tämän päivän työskentely-PC:tä...

SWOLLEN EYE VIEW Oma bändi. Jossain Death metallin harmaalla alueella liikutaan.
Pylkkänen
03.08.2010 23:58:35

JAK: Juu siis käyttislevy on ihan erillinen. Mutta onko mielestäsi tämä muuten ihan ok kokoonpano..

E. Kun ajattelee tämän päivän työskentely-PC:tä...

Ei nyt mun silmään satu mitään ihmeellisyyksiä, eli ihan ok paketti. Käsittääkseni sä teet myös hommia videon kanssa, joten tuo näytönohjain ihan perusteltu, mutta pelkkään musakäyttöön mä pihtaisin näyttiksessä ja sijottaisin jääneet rahat i7- prossuun.

Mä tosin ite oon Apple käyttäjä, joten sanojeni painoarvo helposti kyseenalaistettavissa :-)

Viikset miehen tekee!
-septimisti-
04.08.2010 09:50:30

JAK: Lainaan tätä topiccia kun en uutta ihan viitti tehdä. Eli, vanha pakettikoneeni on pakko valjastaa pelkästään nettikoneeksi kun ei potku riitä video/musakoneeksi.

Uusi kone kootaan about tonnin budjetilla (budjetti sisältää aidon Windows seiskan sekä Adoben Premiere 8:n, äänitysohjelmana toimii edelleen tuttu ja turvallinen Reaper).

Kaveri on mulle tehokonetta kasailemassa ja tällaista osaa on tullut ilmi:

INTEL CORE I5-650 3.2G 4M LGA1156 BOX

P7P55D PRO_ASUS S1156 P55 EXPR DDR3 MGPU FW ATX
__
KVR1333D3N9K2/4G_4GB 1333MHZ DDR3 NON-ECC CL9 DIMM KIT

WD10EARS_WD CAVIAR GREEN 1TB SATA2 64MB INTELLIPO

EAH5750 FML/2DI/1GD5_ASUS HD 5750 PCIE 1GB GDDR5 2X DVI/HDMI
_
CFT-650-14CS_CHIEFTEC PSU 650W 14CM ATX EPS CAB.M _224
_
0761345-08300-3_ANTEC THREE-HUNDRED CASE NO PSU BLACK

Tästä puuttuu vielä Windows7, adoben premiere, näyttö, näppis ja hiiri.

En nyt tiedä mistä kaupasta nämä on koottu mutta varmasti joillekin sanoo jotain nuo tuotenimet. Meneekö tuolla rahalla (about tonni) hukkaan jos tilataan nuo?

Ei maccia, ei tarvi kysellä syytä. Näin nyt vaan on että Puusee-linjalla mennään.

Ehdotuksia otetaan ehdottomasti vastaan jos ovat vakaampia, parempia ja halvempia. Kiitos.

Mun on ihan pakko heittää, että sä saat vastaavalla panostuksella prosessoriin ja emolevyyn AMD:n leiristä ihan kohtuu merkittävästikin tehokkaammat roippeet.

Intelin prosessorit on siellä tosi kalliissa luokassa ts. yli 600 euroa maksavissa yhä parempia, koska AMD:lla ei vastaavaan suorituskykyyn yltäviä kuluttajamyllyjä ole, mutta muuten Intelin ylivallan aika taitaa olla ohi taas vaihteeksi. Muuten toi paketti näyttää ihan hyvältä. Kannattaa tosin aina tsekata ja vielä tuplatsekata että mitä muisteja ja millaisissa konfiguraatioissa emolevy satavarmasti tukee.

Avattu huone kaikille tampereen m.nettiläisille. Liity ihmeessä Linkki.
JAK
04.08.2010 11:44:07

Oukkei, kiitokset molemmille. Mietitään kuitenkin vielä ja katotaan tehdäänkö muutoksia vai nou.

Ja kyllä, myös videon kanssa olisi tarkoitus tätä käyttää ettei pelkästään musan duunailuun..

Setä Hemuli
06.08.2010 03:03:28 (muokattu 06.08.2010 03:17:50)

Miksi 650 sarjan prosessori? Tuohan on tuplaydinmalli, jossa multitreddaus otettu käyttöön - käytännössä häviää tehoissa tosi paljon lähes saman hintaiselle 750 mallin i5:lle.

http://www.guru3d.com/article/core-i5-650-660-661-review-test/11

Tässä esimerkkinä muutamia testejä, jos vertaat vakio i5-650 mallia i5-750:een niin eroa löytyy joka testissä 750 hyväksi, osassa vähemmän mutta suuressa osassa huomattavasti. Lisää käppyröitä saat kun menet sivuja eteenpäin.

Eli voisin sanoa että noissa 600 alkuisissa i5:ssa ei ole järkeä, koska 750 malli pyörii lähes samoissa hinnoissa (jimmssillä eroa 23e).

Edit. Myös virtalähteeksi riittää pienempi, joku laadukas 450-500wattinen (ellet sitten meinaa joskus päivittää näytönohjainta ja prosessoria oikeisiin teholaitteisiin). Hyviä merkkejä on ainakin tuo chieftec, corsair ja cougar. Tuosta yli jäävät rahat voisi sijoittaa vaikkapa hd 5770 näytönohjaimeen, jos sinne puolelle lisää tehoa kaipaa. Eroa on kumminkin muistaakseni suht reilusti, tuohon 5750 malliin verrattuna.

lindo
06.08.2010 10:13:07

Setä Hemuli: Miksi 650 sarjan prosessori?

Eli voisin sanoa että noissa 600 alkuisissa i5:ssa ei ole järkeä, koska 750 malli pyörii lähes samoissa hinnoissa (jimmssillä eroa 23e).

Mulla ainakin valinnan syynä oli hinta: i5 650 oli jo vähän yli budjetin.

Jos konetta käyttää johonkin muuhun kuin benchmarkkien kyttäämiseen, niin mä voin ainakin sanoa että mun käyttöön tehoa on jopa yli tarpeiden.
Jos prossutehot on maksimissaan 60% omassa käytössä, se riittää, koska vielä jää vielä tehoa jäljelle jollekin oheistoiminnalle.

Rok rok
Setä Hemuli
06.08.2010 14:35:42

Varmasti nuo 6xx mallitkin riittävät ihan hyvin tämän päivän käyttöön. Vuoden päästä asia voi olla kuitenkin toisin, ja kaikki saavat tietty tehdä niinkuin itse haluavat mutta mun mielestä tuo 23 euroa ei ole sen säästön arvoinen. Jättää vaikka yhden baarireissun tekemättä niin siinähän tuo raha jo säästyy.

Roki
06.08.2010 14:51:00

Setä Hemuli: Varmasti nuo 6xx mallitkin riittävät ihan hyvin tämän päivän käyttöön. Vuoden päästä asia voi olla kuitenkin toisin, ja kaikki saavat tietty tehdä niinkuin itse haluavat mutta mun mielestä tuo 23 euroa ei ole sen säästön arvoinen. Jättää vaikka yhden baarireissun tekemättä niin siinähän tuo raha jo säästyy.

Jos sen 23 euroa säästää, niin ensimäisen kerran kun tarviaa toistakin konvoluutiokaikua, vituttaa reilusti yli 23 euron edestä.

Been there - done that - don't ask.
Setä Hemuli
06.08.2010 16:16:19

Juuri näin. Kyllä tonnin budjettiin pitäisi saada i5-750 mahdutettua, eli kannattaa ottaa sellainen.

JAK
06.08.2010 16:53:13

Juum. Saattaapi ollakin että prossu vaihtuu AMD:n X6 1055T tai 1090T. Mutta tässä on vielä vaihtoehdot jonkin verran auki.

lindo
07.08.2010 11:44:12 (muokattu 07.08.2010 12:29:13)

Setä Hemuli: Juuri näin. Kyllä tonnin budjettiin pitäisi saada i5-750 mahdutettua, eli kannattaa ottaa sellainen.

Mun budjetti oli aluksi 450€ kun uuden koneen kasasin ja 520€ meni. Ymmärtääkö hän?
Tonnin budjettiinhan olisi saanut mahtumaan vaikka mitä, mutta niinkuin sanoin niin kasasin koneen OMIEN tarpeitteni mukaiseksi, en benchmarkkien kyttäämiseen. ... ja että vuoden päästä ei enää riitä tehot? Katotsotaanko? Laitetaan oikein pvm ylös? 2010-02-25 sanoo kaupan kuitti, eli ensi vuonna 25.2. Laitoin oikein reminderin asiasta :P Maksan sulle 23 euroa tuona päivänä jos koneen teho ei enää riitä omiin tarpeisiin.

Rok rok
Setä Hemuli
07.08.2010 17:39:09

lindo: Mun budjetti oli aluksi 450€ kun uuden koneen kasasin ja 520€ meni. Ymmärtääkö hän?
Tonnin budjettiinhan olisi saanut mahtumaan vaikka mitä, mutta niinkuin sanoin niin kasasin koneen OMIEN tarpeitteni mukaiseksi, en benchmarkkien kyttäämiseen. ... ja että vuoden päästä ei enää riitä tehot? Katotsotaanko? Laitetaan oikein pvm ylös? 2010-02-25 sanoo kaupan kuitti, eli ensi vuonna 25.2. Laitoin oikein reminderin asiasta :P Maksan sulle 23 euroa tuona päivänä jos koneen teho ei enää riitä omiin tarpeisiin.

Mitä helvettiä :D ei tässä olla sulle konetta kasaamassa, käyttäjälle JAK nämä mun viestit oli suunnattu. Sä pamahdat jostain takavasemmalta selittämään OMASTA koneestasi, no sehän on jo hommattu eikä mulla ole siihen mitään sanottavaa. Ymmärtääkö hän?

lindo
07.08.2010 19:25:06

Setä Hemuli: Mitä helvettiä :D ei tässä olla sulle konetta kasaamassa, käyttäjälle JAK nämä mun viestit oli suunnattu. Sä pamahdat jostain takavasemmalta selittämään OMASTA koneestasi, no sehän on jo hommattu eikä mulla ole siihen mitään sanottavaa. Ymmärtääkö hän?

Mä annoin vain tuolle sun kommentille vastauksen:
"Miksi 650 sarjan prosessori?"
"Mulla ainakin valinnan syynä oli hinta: i5 650 oli jo vähän yli budjetin."

Että sitä helvettiä :P

Kyllähän koneeseen saa menemään vaikka kuinka paljon rahaa ja silti vuoden päästä ne on jo vanhanaikaisia. Kone kannattaa (mun mielestä) kasata osista jotka sopii omiin tarkoituksii. Jos haluaa olla benchmarkkien huipulla niin ihan vapaasti, ja onhan noita. Alle vuoden vanhoja osia on jatkuvasti myynnissä huuto.netissä ym paikoissa, joka johtuu juuri näistä tyypeistä.

Rok rok
Setä Hemuli
07.08.2010 20:22:14 (muokattu 07.08.2010 20:23:16)

Eli sun pointtinasi ei ollutkaan antaa mitään neuvoa alkuperäiselle kysyjälle, vaan tulla kertomaan vaan oman koneesi kasaamisesta? Jos kaveri kysyi tuhannen euron konetta niin minä ajattelin siinä häntä neuvoa, ja mulle pisti silmään juuri tuo prosessori, jossa tulee maksettua turhaan tuosta integroidusta näytönohjainominaisuudesta, tehokkuuden kustannuksella vieläpä.

Eikä tuota 750 mallia mihinkään pisteiden metsästykseen hankita, siinä nyt vaan on aika hyvin hinta-laatu -suhde kohdillaan, mielestäni enemmän kuin 650 mallissa. Mutta samapa tuo tässä vaiheessa on, jos AMD vehkeiden puolelle on JAK kallistumassa.

JAK
07.08.2010 20:38:59

Juu rauha maassa ja näin, hyvä että keskustellaan..

Enkä tosiaan ihan varma ole että otetaanko AMD vai Intel. Onpa kaveri yhteen kasaamaansa vaihtoehtoon laittanut prossuksi INTEL CORE I7-870 2.93G 8M LGA1156 BOX. Kuten sanoin, vaihtoehdot on auki ja sitä ns. "parasta" etsitään.

lindo
07.08.2010 21:37:54

Setä Hemuli: Eli sun pointtinasi ei ollutkaan antaa mitään neuvoa alkuperäiselle kysyjälle, vaan tulla kertomaan vaan oman koneesi kasaamisesta? .

Ei vaan antaa ajattelemisen aihetta.

Rok rok
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti