Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Komplete 7
1 2 3 4 5
JPQ
20.09.2010 22:21:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKWM: Noniin, hienoa. Erityisesti piano- ja orkkasoundit kiinnostavat meikäläistä, jos niistä voisit kokemuksia laittaa. :)
 
Tarkan budjetin ihmisenä samoin kiinnostaa nämä. ja kirkkourut,harpsicordi/cembalo,ja yleensäkin akustiset soitinäänet.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Marklar
21.09.2010 23:16:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

AKWM: Noniin, hienoa. Erityisesti piano- ja orkkasoundit kiinnostavat meikäläistä, jos niistä voisit kokemuksia laittaa. :)
 
Kontaktista:
 
Soundit ovat laadukkaita, mutta niitä on todella rajattu määrä. Orkesterisoundeja on String- ja Brassensemble, joissa on kussakin 6 eri artikulaatiota, perkussiot, patarummut, flyygeli ja harpsikordi. Muokkausmahdollisuudet ovat ihan hyvät. Huonoin näistä on mun mielestä flyygeli, josta puuttuu tietty pehmeys. Siitä saa ihan mukiinmenevän soundin jo Kontaktin omilla muokkausmahdollisuuksilla, mutta kyllä tämä jää selkeäksi kakkoseksi e-Instrumentsin samplaamille pianoille, joita käytän tällä hetkellä.
 
Rumpusoundit, varsinkin akustiset, ovat todella hyvät. Muutkin setit kuin Abbey Road ovat hyviä. Akustisia settejä tulee yhteensä 4 ja elektronisia myöskin n. 4 kpl.
 
Urkuja on vähän, n. 5 kpl. Ne ovat laadukkaita, mutta vähän rajoittuneita. Soundiltaan ovat aika gospel -tyylisiä, perus hammond-osastoa. Kirkkourkuja yms. ei löydy ollenkaan. En ostaisi Elementsiä jos olisin vain Piano- ja urkusoundien perässä. Orkesteri- ja rumpusoundien puolesta voin suositella, mutta ei tällä tietenkään mitään kokonaisia orkesterointeja voi toteuttaa.
 
Kore:n synaosasto on mun mielestä aika turhaa. Soundit on ihan laadukkaita, muttei kovin käyttökelpoisia, en ainakaan itse tarvitse tällaisia mihinkään.
 
Reaktor on mielenkiintoinen ja soundien muokkausmahdollisuudet ovat laajat. Kyllä näissä yhdeksässäkin mukana tulevassa syntikassa riittää itselle ruuvattavaa. Digitaaliset syntikkasoundit ovat todella kohdallaan, mutta aitoja analogisoundeja ei päästä lähelle, niiden osalta pysyttelen Arturiassa.
 
Guitar Rig tekee mitä sen kuuluukin. Ei tämä Essential ole kokoversiosta kovin paljon riisuttu versio, eron voi katsoa NI:n sivuilta.
 
Linkkejä:
www.e-instruments.com/2010/05/studio-grand-uptown/
www.arturia.com/evolution/
 
Elbura
01.12.2010 00:29:34 (muokattu 01.12.2010 00:38:37)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on jääny vielä vähän arvotukseks tästä, että onko tää joku päivitys ennalta ostettuihin NI:n tuotteisiin, vai voiko leikkiä ihan näin? Koska mulla ei ole mitään NI:n tuotteita, ja tän paketin sisältö kiinnostais todella. Eli jos ostan tän ja lyön kiinni, niin mulla on kaikki mitä tähän sisältyy käytettävissä, vai onko tää tosiaan joku lisäosa/päivitys?
EDIT: tosiaan siis Elementsiä tarkoitan. Yksinkertaisesti kai vois asettaa näin; onko tämä siis vaan riisuttu versio Komplete seiskasta? Voin soittaa keyboardillani noita soittimia joita tosta löytyy?
 
Janie Jones
01.12.2010 01:00:43
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elbura: onko tämä siis vaan riisuttu versio Komplete seiskasta? Voin soittaa keyboardillani noita soittimia joita tosta löytyy?
 
Se on erittäin riisuttu versio. Voit.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Vurki
03.12.2010 11:06:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mikäs on Kore 2:n ja Komplete 7:n suhde? En ole aiemmin Native Instrumentsin systeemeihin kummemmin tutustunut joten en tunne kuvioita, mutta nyt alkoi kuumottamaan kun tarvitsen sampleja ja saundeja. Mietin vain kun Kore 2 vaikuttaisi todella hyvältä synalta kun siinä on vissiin saatanan hyviä presettejä helposti selattavissa, mutta eihän sitä Kompletessa tule? Jotkut instrumentit kuitenkin taitavat olla "powered by Kore" tms... miten homma menee?
 
JPQ
04.12.2010 00:38:09
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei tule korea kompletessa ja sitten toisekseen jos haluaa säätää laajemminkin kuin hienosäätää kore loppuu kesken. ainoa tekijä joksi yhtään korekin kiinnostaa itseäni on se että se on vst isäntä tarkemmin nyt selittämättä miksi kun kaikista plugareistani kuitenkin on audiounit versiotkin jota dawini käyttää.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Vurki
06.12.2010 15:34:03 (muokattu 06.12.2010 15:34:20)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

^ Jees, eiköhän tuo Komplete ole paljon järkevämpi vaihtoehto. Mitä meinaat tuolla VST-hommalla, kyllähän kaikki Kompleten plugarit ovat VST:itä?
 
Semmoinen kysymys Kompleten mukana tulevista sampleista, että löytyyköhän basarivalikoimasta riittävän jytyjä houseen? Kuuntelin noita Batteryn demoja ja TUM TUM TUM TUM -tyyppistä saundia ei oikein löytynyt.
 
JPQ
06.12.2010 15:49:06
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vurki: ^ Jees, eiköhän tuo Komplete ole paljon järkevämpi vaihtoehto. Mitä meinaat tuolla VST-hommalla, kyllähän kaikki Kompleten plugarit ovat VST:itä?
 
Semmoinen kysymys Kompleten mukana tulevista sampleista, että löytyyköhän basarivalikoimasta riittävän jytyjä houseen? Kuuntelin noita Batteryn demoja ja TUM TUM TUM TUM -tyyppistä saundia ei oikein löytynyt.

 
Sanoisin se jollen nyt metsään mene house basari lienee ainakin equulla tehty 909 basarista josta aika varmasti on sampleja. ja netistä löytyy ainakin on löytynyt 909 sampleja josta voi jatko jalostaa myös muuta tr sarjaa löytyy....
ps. VST hommalla meinaan sitä että mulla yksi audiounit joka mättää minulla (siis minulla mättää monella muulla ei) että käyttäisin vsteetä tuo kore toimisi rajapintana minun tapauksessa audiounit liittymään vsteen liittämiseen.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Vurki
06.12.2010 17:57:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Sanoisin se jollen nyt metsään mene house basari lienee ainakin equulla tehty 909 basarista josta aika varmasti on sampleja. ja netistä löytyy ainakin on löytynyt 909 sampleja josta voi jatko jalostaa myös muuta tr sarjaa löytyy....
ps. VST hommalla meinaan sitä että mulla yksi audiounit joka mättää minulla (siis minulla mättää monella muulla ei) että käyttäisin vsteetä tuo kore toimisi rajapintana minun tapauksessa audiounit liittymään vsteen liittämiseen.

 
Tokihan sieltä nyt jonkinlaisen basarin saa aikaan ja muistaakseni olen eq:lla ja kompuralla 909:n basarista tehnytkin housebiittiä, mutta mietin vain että iso valikoima hyviä jytyjä basareita olisi eduksi. Komplete ei taida olla siihen oikea työkalu.
 
VST-homma selvä.
 
JPQ
06.12.2010 18:01:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vurki: Tokihan sieltä nyt jonkinlaisen basarin saa aikaan ja muistaakseni olen eq:lla ja kompuralla 909:n basarista tehnytkin housebiittiä, mutta mietin vain että iso valikoima hyviä jytyjä basareita olisi eduksi. Komplete ei taida olla siihen oikea työkalu.
 
VST-homma selvä.

 
En tiedä olisiko oikeasti kaipaisin itsekkin laajempaa esittelyä kompleten laajuudesta no joltain osin vaikka kohtuulliset esittelyt onkin verrattuna joihinkin juttuihin. ja jlyllähän "ammattimiehen" valmiiksi työstämät soundit on joskus paikallaan.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
lukethesis
09.12.2010 11:26:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vurki: ^
 
Semmoinen kysymys Kompleten mukana tulevista sampleista, että löytyyköhän basarivalikoimasta riittävän jytyjä houseen? Kuuntelin noita Batteryn demoja ja TUM TUM TUM TUM -tyyppistä saundia ei oikein löytynyt.

 
Native Instruments on vähän itsekin "unohtanut" tuon Batteryn, ja julkaisee noita rumpukirjastojaankin lähinnä Kontakt 4:ään... Mutta kyllä molemmista, sekä Kontaktin Factory Librarystä että Batteryn kirjastosta löytyy aika monenlaista. Eli Kontaktinkin mukana tulevassa kirjastossa on rumpuja.
 
Kuten sanoit, se soundihan on vaan lähtökohta - kompressorilla, EQ:lla yms edetään sitten siitä.
 
Ehkä sulle oliskin sitten vaikka se Maschine, tai mahdollisesti MOTUn BPM parempi? Jälkimmäisessä on ainakin aika järeä soundikirjasto, ja nimenomaan enemmän "konesoundiin" painottuen.
 
Janie Jones
09.12.2010 18:31:28
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Battery on juu siitä kiva, että siihen voi importata omia waveja helposti. Joten ellei house-jytybasaria siitä löydy, niin netin samplesivuilta löytyy varmasti importattavaksi. Mielestäni kyllä Batterysta löytyy aika kivasti vaihtoehtoja, tosin tuo genre ei ole omani.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Vurki
10.12.2010 11:41:57 (muokattu 10.12.2010 11:55:05)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: Battery on juu siitä kiva, että siihen voi importata omia waveja helposti. Joten ellei house-jytybasaria siitä löydy, niin netin samplesivuilta löytyy varmasti importattavaksi. Mielestäni kyllä Batterysta löytyy aika kivasti vaihtoehtoja, tosin tuo genre ei ole omani.
 
Juu, sitä paitsi mitä nyt olen etsinyt niin ei sitä Freemasons-jytkettä taida saada melkeinpä ollenkaan valmiina pöytään. Eli itse joutuu aina käyttämään basarin kaikennäköisten efektien läpi, mutta eiköhän se siitä. Batteryn Electronic kitistä löytyy -demosamplen perusteella kuitenkin ihan kelvollisiakin basareita kun annostelee säröä, kompuraa ja eq:ta oikein.
 
E: Lukethesis: noita Maschinen sampleja olen kuulostellut ja ne olisivat tosiaan jokseenkin lähempänä omaa tyyliäni. Itse vehjehän maksaa tuhottomasti mutta Maschine drum selection ei... tuo Motu ilmeisesti on saatavissa vain hardwaren kanssa?
 
E2: Semmoista vielä että yllättäen FM8:sta tuntuu demopätkien perusteella irtoavan kelvollisia basareita. Löytyykö moisia presetteinä?
 
lukethesis
10.12.2010 17:50:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vurki: noita Maschinen sampleja olen kuulostellut ja ne olisivat tosiaan jokseenkin lähempänä omaa tyyliäni. Itse vehjehän maksaa tuhottomasti mutta Maschine drum selection ei... tuo Motu ilmeisesti on saatavissa vain hardwaren kanssa?
 

 
Ei, MOTU BPM on siis pelkkä softa, sitä käytetään hardware-kontrollerin kuten vaikka Korg padKontrollin kanssa.
 
Mun mielestä BPM on helpompi käyttää kun Battery - sekä samplejen lataamisessa kovalevyltä että rytmien ohjelmoinnissa (yksi parhaista pianoroll-sekuista).
 
Juu, ei ne Freemasonsit niitä pumppaavia biittejään ehkä ihan preseteistä taio...
 
JPQ
10.12.2010 23:11:36 (muokattu 10.12.2010 23:12:46)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vurki: Juu, sitä paitsi mitä nyt olen etsinyt niin ei sitä Freemasons-jytkettä taida saada melkeinpä ollenkaan valmiina pöytään. Eli itse joutuu aina käyttämään basarin kaikennäköisten efektien läpi, mutta eiköhän se siitä. Batteryn Electronic kitistä löytyy -demosamplen perusteella kuitenkin ihan kelvollisiakin basareita kun annostelee säröä, kompuraa ja eq:ta oikein.
 
E: Lukethesis: noita Maschinen sampleja olen kuulostellut ja ne olisivat tosiaan jokseenkin lähempänä omaa tyyliäni. Itse vehjehän maksaa tuhottomasti mutta Maschine drum selection ei... tuo Motu ilmeisesti on saatavissa vain hardwaren kanssa?
 
E2: Semmoista vielä että yllättäen FM8:sta tuntuu demopätkien perusteella irtoavan kelvollisia basareita. Löytyykö moisia presetteinä?

 
Ei se yllätä minua ainakaan ja ns tuhdein oma basari on novation ksrällä tehtävissä viittaan että joku virtuaali analogssofta jossa filtteri värähtelee itsekseen (massivessakin tais) kelpaa hommaan. jos olisi täysi massive (vielä ei oo) yrittäisin sillä itsekkin. ja voisin laittaa vaikka jakoon jos onnistuisin. aikaisintaan ensivuonna on ja toiveissa on että on siis koko otsikon paketti. tuon ksr askarteluin voisi ottaa uusiksi ja samplata että saa mielikuvaa millaisia basareita se tekniikka sallii tosin vasta sitten kun saan äänikortin en jaksa mac miniin piuhoja siiirellä.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
09.02.2011 22:39:04
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No niin nyt näyttää että musa hankinnoista pitkäksi aikaa viimeinen (koska muutakin tarvitsen) on tämä Komplete 7. Mutta keskittymään muihin harrastuksiin.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
anttipi
20.03.2011 23:34:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Selasin tuossa Komplete 7:n dokumentaatioa, ja yhtä asiaa ihmettelen. Jossain kohtaa mainitaan, että mukana on VSL:n solo strings -sämplejä, mutta instrumenttilistassa ei näy kuin Violin/Viola/Cello/Double Bass Ensemblet. Eli onko siinä niitä VSL:n soolojousia eri artikulaatioineen vai ei?
 
Tämä kiinnostaa siksikin, että olen harkinnut jousien osalta VSL:n Special Editionia. Osaako joku kommentoida noiden laatueroa, ts. johtaisiko Special Editionin hankinta turhaan päällekäisyyteen? Jo se Special Editionkin on huonompi versio VSL:n kalliimmista kirjastoista (sämplepankissa vain kokosävelaskelia).
 
Kompleten jousia on kyllä kehuttu, mutta mun korvaan ne demot kuulostaa epäluonnolliselta/synteettisiltä verrattuna VSL:n omiin sämpleihin. En tiedä, onko niihin demoihin sitten tällätty törkeesti kaikua tai jotain - itse tykkäisin, että ne jousisämplet olisi lähtökohtaisesti mahdollisimman kuivia eikä heti mitään Hollywood-osastoa.
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
anttipi
20.03.2011 23:50:30
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

(En jostain syystä pääse editoimaan viestiäni): Tarkoitin siis sanoa, että sämplepankin pohjana on äänitettynä vain kokosävelasteikko, ei koko kromaattinen asteikko kuten VSL:n lippulaivakokoelmissa.
 
Piti vielä noista Kompleten pianoista kysyä: joku valitti, että pianosämplejen iskut on kautta linjan niin kovan kuuloisia, että pehmeästi ja intiimisti soittaminen on vaikeaa ja luonnottoman kuuloista. Demojen perusteella tuota on vaikea arvioida, kun ne tuntuu kaikki olevan suht. kovaa paukutettu. 10 velocity layeriähän niissä kaiketi on. Kommentteja?
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
anttipi
21.03.2011 11:53:38
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pommitan vielä sen verran, että voisiko joku Komplete 7:n hankkinut vahvistaa, minkä kokoinen se sämplekirjasto on?
 
NI ilmoittaa 90GB, manuaalissa näkyvän esimerkkikuvan perusteella koko taas on vähän yli 84GB ja joidenkin mainosten mukaan "nearly 100GB"?! Olisi pakko tietää totuus asiasta ennen hankintaa.
 
"Tässä maassa on niin vaikea yrittää puhua siitä, että kaikkien pitäisi välittää toisistaan, koska heti on kommunisti." -Reino Nordin
JPQ
21.03.2011 21:16:31 (muokattu 21.03.2011 21:21:06)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minusta ei kovin luonnottoman kuuloisia hiljaiset nuotit on kuitenkin tuossa paras piano jota mulla on. uskoisin riittää aika hyvin ainakin kevyen musan tarpeeseen melkoisen hyvin jollei täysin joku leffampaa musiikkia tekevä minusta myös käytti noita sampleja
ja tietääkseni erään ammattimuusikon (nyt nimiä sanomatta) piano softa on se josta noi piano samplet on.
ps. soolojouset on joo mukana mutta crescendo ja diminuendo (onnistuu kyllä vaikka huilussa ja käyrätorvessa mutta tuntuu kun olen katsellut jos en sekoile olevan suotimella toteutettu kuten vsl se tietääkseni morphaa samplejen välillä) ei onnistu ilman omaa askartelua. Syy miksi vielä tarvitsen jotain muutakin orkesteri tarpeisiini. ja tietääkseni vsl se joka itselläkin mielessä on taitavammin ohjelmoitu ymmärtääkseni. lisäksi orkesteri percussiot ei ole kontaktissa tietääkseni vslän sampleja joten niihin saa vaihtoehtoja ainakin. enkä usko että löydät parempaa settiä tähän rahaan kun kuitenkin esim. vsl se piano on vain 3 layeria tietääkseni. ja itse sanoisin se on todella vähän.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «