Muusikoiden.net
03.12.2016
The Bassbreaker™ Guitar Amplifier Series | Fender® 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: midin käyttö autotunessa laulunmelodiana
1
Appe79
10.07.2010 13:44:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Otsikko varsin typerän kuuloinen, mutta asia sen sijaan itselle tärkeä.

Elikkäs en ole koskaan käyttänyt autotune ohjelmia, mutta tarkoituksena olisi hyödyntää sitä tulevassa äänityksessä, vaikken oikein itsekkään arvosta laulajia jotka sitä hyödyntävät, mutta koska oma lauluääni ei ole mitään parasta ja haluaisin saada edes hieman hyvältä kuulostavaa laulua nauhalle aikaiseksi niin autotunen käyttäminen olisi siis paikallaan.

Elikkäs olen biisini tehnyt Guitar Prolla, laulumelodiat ovat siellä myös. Ja olen midiksi vienyt laulumelodian, niin kysymykseni onkin että voinko autotunessa käyttää guitar prolla tekemääni midimelodiaa, jolloin laulu mukauttuu midi melodian mukaiseksi. Joku viisaampi jos viitsisi hieman valistaa tyhmää tässä asiassa.

Kiitos ja anteeksi :D

pietari-poika
10.07.2010 14:18:47

GVST:llä on ilmainen VST-autotuneplugari nimeltä Gsnap.

http://www.gvst.co.uk/gsnap.htm

Kehotan kyllä opettelemaan laulamista, kuulostaa paremmalta kuin autotunetettu mölinä.

tender.insanity
10.07.2010 14:42:42

Mäkään en osaa laulaa, eli siis örisen nauhalle tarvittaessa =)

How do you make holy water? -- You boil the hell out of it.
Kalmo
10.07.2010 18:52:33

Ensin äänität laulusi. Sitten korjaat se Autotunella tai Melodynellä tai GSnapilä.

Ei autotunetettua laulua erota autotunettamattmasta, jos ei sitä tahdota. Paitsi jos täytyy tehdä nin jättimäisiä korjauksia, ettei puhdasta jälkeä saa.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Appe79
11.07.2010 20:10:54

Kuinkas autotunen käyttö käytännössä tapahtuu. Äänitän lauluni ja sitten voinko esim pistää melodian menemään kuten se minulla nyt on guitar prossa esimerkiksi. jos nyt ajatellaan että ensin tulee vähän c nuottia ja sitte taas ata ja niin edellään. Olen varsin pihalla autotunen käytöstä että kuinka se toteutetaan. Pystyykö melodynessä käyttämään midiä johon laulu sitten mukautuu?

Johnny Buzz
11.07.2010 21:29:38
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Appe79: Kuinkas autotunen käyttö käytännössä tapahtuu. Äänitän lauluni ja sitten voinko esim pistää melodian menemään kuten se minulla nyt on guitar prossa esimerkiksi. jos nyt ajatellaan että ensin tulee vähän c nuottia ja sitte taas ata ja niin edellään. Olen varsin pihalla autotunen käytöstä että kuinka se toteutetaan. Pystyykö melodynessä käyttämään midiä johon laulu sitten mukautuu?

Määrittelet biisin sävellajin ja sen jälkeen softa korjaa sävellajista ulos menneet nuotit "oikeiksi".
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti