Muusikoiden.net
05.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Reaper pykii
1
akiha
17.06.2010 22:00:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan mulla nyt jokin asetus väärin, ku Reaper hörppää koneen lähes kaikki tehot vaikka projekti on pysäytettynä. Ja muutenki tuntuu että tehot loppuu kyllä liian aikaisin. Aiemmin pyörittelin cubase sx3:lla varmaan puolta raskaampia projekteja ilman suurempia onglemia. Mutta nyt CPU paukuttaa 100% vaikka biiseissä ei ole kuin 3-4 vsti:tia ja noin 10 audio-raitaa. Samoja softia käytin Cubasessakin. Ihmeelliseltä tuntuu myös se ettei tehon kulutus laske, vaikka vsti-raitoja rendaileekin, aina vaan rätisee ja paukkuu ja CPU on 100%. Täytyykö tässä palata viis vuotta kehityksessä takaisin ottaa vanha cubase käyttöön.

Kalmo
17.06.2010 22:33:30

Oletko katsonut tehtävienhallinnasta mikä siellä oikeasti tehoja vie? Jotain on vialla.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
akiha
17.06.2010 23:17:31

Kalmo: Oletko katsonut tehtävienhallinnasta mikä siellä oikeasti tehoja vie? Jotain on vialla.
Joo, kyllä se reaper on joka yli 90 prosenttia tehoista imaisee.
Välillä reaper jää myös ihmeellisesti jumiin, ja kun sen saa vihdoin suljettua, niin tuo reaper jää kuitenki tuonne processeihin pyörimää, eikä sitä saa sieltä pois muuta kuin koneen uudelleen käynnistämällä. Ja jos reaperin käynnistää uudelleen niin processeissa on 2xreaper. Oon koittanut asentaa ohjelman uudelleen mutta ei auta.
Ja tää on kuitenki koneella jonka oon pyhittänyt musahommiin, eikä siellä pyöri mitään ylimääräistä.

lindo
18.06.2010 23:36:53

akiha: Joo, kyllä se reaper on joka yli 90 prosenttia tehoista imaisee.
Välillä reaper jää myös ihmeellisesti jumiin, ja kun sen saa vihdoin suljettua, niin tuo reaper jää kuitenki tuonne processeihin pyörimää, eikä sitä saa sieltä pois muuta kuin koneen uudelleen käynnistämällä. Ja jos reaperin käynnistää uudelleen niin processeissa on 2xreaper. Oon koittanut asentaa ohjelman uudelleen mutta ei auta.
Ja tää on kuitenki koneella jonka oon pyhittänyt musahommiin, eikä siellä pyöri mitään ylimääräistä.

Jos et vielä kokeillut niin poista asennus kokonaan, mahdollisesti siivoa rekisteri ja sitten vasta asenna uudelleen. Pelkkä uudelleen asennus ei yleensä, tai aina auta.
(sessiot tietenkin talteen Reaperin kansiosta jos ne siellä on)

Rok rok
akiha
19.06.2010 17:49:30

No nyt taisi löytyä syntipukki: Eli tällainen harmittoman oloinen subFilter-vst jota olen käyttänyt iät ja ajat cubasen kanssa ilmaan mitään ongelmia. Nyt ku poistin tuon muutamalta raidalta ja leikkaisin alapään jyrinät eq:lla, niin ongelmat hävis. Ihmeen ronkeli tuo Reaper noiden softien suhteen: olen huomannut, että Melodyne plugin kataa myös Reaperin aika nopeesti. Tuosta löytyy muistaakseni netistä muidenkin kokemuksia.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti