Muusikoiden.net
09.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Band In A Boxin kaltaista ohjelmaa?
1
-Cale
04.06.2010 20:33:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuossahan on sellainen ominaisuus joka soittaa taustan sointujen mukaan tietyllä tyylillä, ja mietin että onko vastaavia ohjelmia jotka tekevät pelkästään tämän? Yhtä kokeilin joka oli todella vaikeaselkoinen, enkä saanut siitä ainuttakaan ääntä irti. En tiedä minkälainen käyttöliittymä tuossa BIAB:ssa on, kuullut olen vain tuosta ominaisuudesta. Soittaako BIAB taustaa midi -tiedoston pohjalta?

Olisi hauska päästä kokeilemaan biisi-ideoita tuolleen, voisi tuoda jotain uutta juttua mukaan mitä itse ei olisi ollenkaan tullut ajatelleeksi, esim. rumpu-/bassosovituksiin.

Eli mielellään helppokäyttöinen ja simppeli ohjelma, ilmainenkin vielä tai halpa.

JPQ
04.06.2010 20:49:49
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

se kait soittaa valitun tyylin pohjalta ja soiton oliisko sointuijen tarkkaan en tiedä mutta jotenkin noin. ja jotenkin kait voi määritellä omia tyylejä jollen ihan sekaisin ole... mutta näin sanoo muistini mutta kiva olisi kuulla vaikken tuollaista itse tarvitse.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Klezberg
04.06.2010 20:58:34 (muokattu 04.06.2010 21:01:04)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Band-in-a-boxissa syötetään soinnut ja valitaan säestystyyli, se alkaa soittaa säestystä midin kautta. Säestystyylejä löytyy melkoinen määrä valmiina ja niitä voi myös tehdä itse lisää. Valmiin säestyksen saa ulos myös miditiedostostona, eli sitä voi käsin jatkotyöstää.

Se ei siis lue säestystä miditiedostosta, vaan generoi sen säestyksen itse tyylimäärittelyn perusteella. Tyylimäärittely koostuu erilaisista kuvioista ja niiden painoarvoista yms.

Muistaakseni Band in a boxiin voi lukea myös miditiedoston sisään, mutta sitä en ole käyttänyt. Ehkä miditiedoston pohjalta voi luoda tyylin? Pelkäksi midisoittimeksi Band in a Boxia ei kannata hankkia.

Sillä pystyy myös hakemaan soinnut valmiista äänitteestä, ainakin jotenkuten. Tuota olen joskus kokeillut, ihan näppärä.

huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti