Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: PC / Mac
1 2 3 4 5 6 7 8 9
JPQ
05.06.2010 15:31:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harrastelija: Miksei mulla sitten ole kuvatun laisia ongelmia joista Mac poppoo aina PC:ssä valittelee ja tarvetta on melko monipuoliselle käytölle, musa mukaan luettuna ?
 
Miksei mun XP ole koskaan solmussa tai ongelmissa ajureitten kanssa? Miksi se on vakaa ja toimiva?
 
Miksi Win 7 on vielä vakaampi eikä kaatuile tai sekoile meikäläisen käytössä?
 
Miksi oi miksi te saatte ne PC:nne kuralle? :)
 
Harrastelija

 
sulla koneessa joku ihme häikkä jos wintouhotukset toimii hyvin. tai sitten et tiedä paremmasta... totta puhuen sanoisin jotkut pceet toi,mii paremmin kuin toiset eikä mäkkikään tietenkään täysin pommin varma ole.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Janie Jones
05.06.2010 16:43:49
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Sä sait tuon kuulostamaan siltä että koneen kasaamiseen menee paljonkin aikaa? :P
Prossu kiinni emoo, tahna väliin ja tuuletin päälle, muistit kiinni, emo koteloon, näyttis kiinni, virtalähde kiinni, kovot kiinni, muut asemat, ja lopuksi piuhat kiinni. Virta päälle ja käyttis asentumaan.

 
Ei varmaan menekään jos on jo tehnyt homman ennen. Mutta jos pitää opetella tekemään tuo kaikki varmasti oikein ekaa kertaa, kun on ensin vertaillut mahdolliset osat läpi ja hankkinut ne, niin liikaa menisi. Henkilökohtaista tietysti, että mikä on liikaa.
 
Toki Macin hankkimiselle oli mulla muitakin syitä kuin aina hajoavat pc:t. Käyttöjärjestelmä kiinnosti, ja onhan tää selkeämmäksi mun humanistijärjelle sitten osoittautunutkin kuin Windows. Hinta ei ollut ekaa Maccia hankkiessa kynnyskysymys, koska mä laskin, että olin käyttänyt niihin hajoaviin pc:eihin - jo pelkästään siihen kalliiseen HP-läppäriin - remontteineen niin paljon rahaa, että mitään hävittävää ei todellakaan ollut, jos Mac pysyisi kunnossa edes sen pari vuotta mitä viimeinen pc eli HP toimi ennen kuukahtamistaan. Vähän käytettynä ostettu iMac palveli oireitta 2,5 vuotta, kunnes ostin tämän Mac Pron (käytettynä tämänkin) ja myin iMacin eteenpäin.
 
En ylipäätään keksi yhtään syytä, miksi mun olisi pitänyt jatkaa pään seinään hakkaamista pc:eitten kanssa. Ehkä mulla oli koneitten kanssa huono tuuri, mutta tarpeeks on kerta kaikkiaan tarpeeks. Niitä satunnaisesti toimivia ilmaisia vst-instrumenttejakaan ei ole tullut ikävä.
 
Kukin tekee valintansa kokemustensa, taitojensa ja varantojensa perusteella. Tai sit arvaamalla. Macciin tullaan useimmiten pc-maailmasta, joten se reitti on usein jo enemmän tai vähemmän katottu. Toisin päin siirtyjiä on aika lalla vähemmän. Tässä ketjussa on vissiin yks ilmoittautunut.
 
Voi toki olla että macistit on vaan niin tyhmiä että ne ei tajua sitä pc-maailmaa, kuten joku älypää tässä ehdotti, mutta so what? Kivahan se on että meille tyhmillekin tehdään toimivia koneita.
 
Mutta nyt tää meni jo aikoja sitten jankkaamiseksi, joten lopetan. Käyttäkää hyvät ihmiset mun puolesta mitä vaan, mikä palvelee musan tekemistä.
 
She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
Ziggy Bubba
05.06.2010 16:50:43 (muokattu 05.06.2010 16:51:26)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: Voi toki olla että macistit on vaan niin tyhmiä että ne ei tajua sitä pc-maailmaa, kuten joku älypää tässä ehdotti, mutta so what? Kivahan se on että meille tyhmillekin tehdään toimivia koneita.
 
Taas komppaan. Useimmiten ne Win-koneet saa kyllä toimimaan ainakin suht asiallisesti, mutta itellä ei ainakaan riitä kiinnostus tai "terve järki" tohon säätö/siivous/ym. -ruljanssiin lähtemään enää uudestaan.
 
Harrastelijan tapauksessa sulle on tainnut sattua hyvin käyttiksen kanssa yhteen toimivat osat. Mäkin kanssa tommosta ei tartte edes miettiä. Mutta jos tykkään duunailla koneiden kanssa niin anna mennä vaan, lykkyä valitsemallesi tielle. Maaliin pääsee saletisti myös tota kautta, jos Windowsit maistuu.
 
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
JPQ
05.06.2010 16:53:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Janie Jones: Ei varmaan menekään jos on jo tehnyt homman ennen. Mutta jos pitää opetella tekemään tuo kaikki varmasti oikein ekaa kertaa, kun on ensin vertaillut mahdolliset osat läpi ja hankkinut ne, niin liikaa menisi. Henkilökohtaista tietysti, että mikä on liikaa.
 
Toki Macin hankkimiselle oli mulla muitakin syitä kuin aina hajoavat pc:t. Käyttöjärjestelmä kiinnosti, ja onhan tää selkeämmäksi mun humanistijärjelle sitten osoittautunutkin kuin Windows. Hinta ei ollut ekaa Maccia hankkiessa kynnyskysymys, koska mä laskin, että olin käyttänyt niihin hajoaviin pc:eihin - jo pelkästään siihen kalliiseen HP-läppäriin - remontteineen niin paljon rahaa, että mitään hävittävää ei todellakaan ollut, jos Mac pysyisi kunnossa edes sen pari vuotta mitä viimeinen pc eli HP toimi ennen kuukahtamistaan. Vähän käytettynä ostettu iMac palveli oireitta 2,5 vuotta, kunnes ostin tämän Mac Pron (käytettynä tämänkin) ja myin iMacin eteenpäin.
 
En ylipäätään keksi yhtään syytä, miksi mun olisi pitänyt jatkaa pään seinään hakkaamista pc:eitten kanssa. Ehkä mulla oli koneitten kanssa huono tuuri, mutta tarpeeks on kerta kaikkiaan tarpeeks. Niitä satunnaisesti toimivia ilmaisia vst-instrumenttejakaan ei ole tullut ikävä.
 
Kukin tekee valintansa kokemustensa, taitojensa ja varantojensa perusteella. Tai sit arvaamalla. Macciin tullaan useimmiten pc-maailmasta, joten se reitti on usein jo enemmän tai vähemmän katottu. Toisin päin siirtyjiä on aika lalla vähemmän. Tässä ketjussa on vissiin yks ilmoittautunut.
 
Voi toki olla että macistit on vaan niin tyhmiä että ne ei tajua sitä pc-maailmaa, kuten joku älypää tässä ehdotti, mutta so what? Kivahan se on että meille tyhmillekin tehdään toimivia koneita.
 
Mutta nyt tää meni jo aikoja sitten jankkaamiseksi, joten lopetan. Käyttäkää hyvät ihmiset mun puolesta mitä vaan, mikä palvelee musan tekemistä.

 
Käyttöjärjestelmässä tiettyjä pikku juttuja mitä tykkää. ja munkin puolesta käyttäkää sitä mistä pidätte. ps. alunperinkin olis pc toilailut pitänyt jättää itse väliin. ja vaikka kuvista toisin saattoi luulla logic on loogisin itselle ei ole mainos puhetta vaikken ihan kaikkea vielä keksinyt just nyt vain yksi ideoiden toteutusta hankaloittava juttu josta oma ketju.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Harrastelija
05.06.2010 17:07:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Taas komppaan. Useimmiten ne Win-koneet saa kyllä toimimaan ainakin suht asiallisesti, mutta itellä ei ainakaan riitä kiinnostus tai "terve järki" tohon säätö/siivous/ym. -ruljanssiin lähtemään enää uudestaan.
 
Harrastelijan tapauksessa sulle on tainnut sattua hyvin käyttiksen kanssa yhteen toimivat osat. Mäkin kanssa tommosta ei tartte edes miettiä. Mutta jos tykkään duunailla koneiden kanssa niin anna mennä vaan, lykkyä valitsemallesi tielle. Maaliin pääsee saletisti myös tota kautta, jos Windowsit maistuu.

 
Voi siihen vaikuttaa hiukan sekin että kasasin ekan PC:n 80-luvun lopulla ja jossain vaiheessa vuosia myöhemmin tästä atk puolesta tuli ammatti, joskin hiukan pois siirtymässä jo muutaman vuoden. Aika aikansa kutakin.
 
Eli sitä kokemusta ja muuta on pohjalla, voinee hiukan auttaa.
 
Ja ei siinä mitään, Mac on ihan ok ja PC:n saa toimimaan ihan ok. Loppu on omista mieltymyksistä ( ja joskus hiukan kukkarostakin) kiinni mille pohjalle rakentaa.
 
Harrastelija
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... "Ota aina pommi mukaasi lentomatkalle -- todennäköisyys sille, että lentokoneesta löytyy 2 pommia on häviävän pieni!"
JPQ
05.06.2010 17:39:17 (muokattu 05.06.2010 17:40:03)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla esim. niin tiukkaa etten voisi kuvitellakkaan pceetä joka hidastuisi käyttökelvottomaksi parissa vuodessa josta ei saa myydessäkään yhtikäs mitään eli ei se mäkki kallis ole. No kyllä tietyllä tavalla muttei toisella tavalla jolla taas pc on kallis. kaikki koneet on jompaa kumpaa ja nyt siis viittaan eksoottisempiinkin vaihtoehtoihin. ps. itselle hyödyksi tulee varmasti olemaan imovie,idvd ja ehkä se kotisivu työkalukin vaikka luultavasti siihen hommaan haenkin jonkin paremman softan. no siis säädettävämmän.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Ziggy Bubba
05.06.2010 18:18:08 (muokattu 05.06.2010 18:18:25)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Kaikki tietokoneet on kalliita, jos jälleenmyyntiarvoa ajattelee. Hinta tippuu hyvin pikaisesti, vaikka käytettynä ostaiskin - mäkeissä toki hitaammin. Esim. kitarakamoissa on eri; usein noista saa myydessä saman kuin ostaessa kun käytettyyn tarttuu...
 
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
xulu
05.06.2010 18:26:58 (muokattu 05.06.2010 18:28:19)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Mulla esim. niin tiukkaa etten voisi kuvitellakkaan pceetä joka hidastuisi käyttökelvottomaksi parissa vuodessa
 
Mulla esim. niin tiukkaa et tekee clean installin jos rupeaa olemaan hidasta.
Nykyinen kone on puoltoista vuotta vanha, yleiskäyttisksen käynnistyminen on hidastunu about 10sekunttia, musakäyttiksessä ei ihmeempiä ole tapahtunu. Isoin murhe on ollu ATIn sysipaska näyttis.
 
the purity of German electronic music
JPQ
05.06.2010 19:13:58
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xulu: Mulla esim. niin tiukkaa et tekee clean installin jos rupeaa olemaan hidasta.
Nykyinen kone on puoltoista vuotta vanha, yleiskäyttisksen käynnistyminen on hidastunu about 10sekunttia, musakäyttiksessä ei ihmeempiä ole tapahtunu. Isoin murhe on ollu ATIn sysipaska näyttis.

 
Mulla isoin murhe oli kait asuksen sosepasha näytönohjain tai grafiikka ongelma se mikä teki pulman no erään teki eräs muu juttu jolle ei oikein voinut mitään (netiiäkin piti koneella käyttää joten viirustorjunta ja palomuuri oli pakolliset). ongelma oli kuten kait sanoinkin jo 3d ja video kiihdytys teki bluescreenia jopa kahdella eri kortilla ja erilaisilla. ja sitä paitsi mulla ei ole kertakaikkiaan aikaa tuollaiseen säätöön. ja olen tottunut jostain kumman syystä että asiat vaan toimii. Mutta edelleenkin korostan että mäkilläkin ongelmansa ettette luule että sokeassti puolustan sitä. ps. Logic vaan sattumoisin toimii itselle parhaiten tuntuis päässyt nopeiten sisälle ja nuotinnus on parempi kuin Sonarissa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tender.insanity
05.06.2010 19:25:41 (muokattu 05.06.2010 19:26:14)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo.. Onhan se tosi säätämistä kun joutuu näkemään vaivaa siihen, mitä koneeseensa laittaa sisään ja opettelee, mikä osa ja liitin laitetaan mihinkin. Oletteko oikeasti niin tampioita vai hä?
 
Miten toimitte esim. musavermeiden kanssa? Jos haluan tietynlaisen laitteen (vaikkapa multiefekti kitaralle), niin paneudun asiaan. Kysyn foorumeilta, lataan manuaaleja ja lueskelen läpi, käyn youtubessa kuuntelemassa demoja. Ai että.. se vasta on vaivalloista. Mieluummin ostaisin kalliimmalla hinnalla sian säkissä, koska paluuta vanhaan ei enää olisi sen jälkeen ja kaikki sujuu jouhevammin.
 
Vai mennäänkö sitten siihen, kuin oli se hyvä ketju tuolla kitarakamapuolella, missä joku järjen jättiläinen kaipasi henk. koht. opastusta räkkikamojen (etuaste, multiefekti, päättäri) yhdistämiseen ja soundien hakemiseen?
 
Lollero ja kippis kaikille!
 
JPQ
05.06.2010 19:34:34 (muokattu 05.06.2010 19:35:30)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Joo.. Onhan se tosi säätämistä kun joutuu näkemään vaivaa siihen, mitä koneeseensa laittaa sisään ja opettelee, mikä osa ja liitin laitetaan mihinkin. Oletteko oikeasti niin tampioita vai hä?
 
Miten toimitte esim. musavermeiden kanssa? Jos haluan tietynlaisen laitteen (vaikkapa multiefekti kitaralle), niin paneudun asiaan. Kysyn foorumeilta, lataan manuaaleja ja lueskelen läpi, käyn youtubessa kuuntelemassa demoja. Ai että.. se vasta on vaivalloista. Mieluummin ostaisin kalliimmalla hinnalla sian säkissä, koska paluuta vanhaan ei enää olisi sen jälkeen ja kaikki sujuu jouhevammin.
 
Vai mennäänkö sitten siihen, kuin oli se hyvä ketju tuolla kitarakamapuolella, missä joku järjen jättiläinen kaipasi henk. koht. opastusta räkkikamojen (etuaste, multiefekti, päättäri) yhdistämiseen ja soundien hakemiseen?
 
Lollero ja kippis kaikille!

 
No silloin kun aika menee hyödylliseen ei typerien ongelmien ratkomiseen se ihan eri juttu. Tykkään puuhata tekniikan kanssa kuhan se ei mene atk ongelmien setvimiseen johon ei auta foorumit (itseni tapauksessa tais olla 3 erilaista josta kyselin ja ohjeita testailin niitä vähiä jota sain eli muistit katsoin ja ajurit...),manuaalit,eikä pceiden kanssa vuosia puuhannut monta huoltanut ja rakentanut ihminen,osien ostopaikka kuten minun tapauksessani vaikka kaikki piti olla laatua ja yhteen toimivia ja tiedän että en ole ainoa jolla näin käynyt. ja sitä paitsi paljonko maksaa mac minin kaltainen hiljainen pc ? ja mitä maksaa perus videoedittiin oleva windows softa kun movie maker ei kelpaa koska on kökkö (rajoituksia ,ja tekstitehosteet esim. ankeita). ps. jos tekisin puhtaasti synasoundi musaa (en tarvitsisi silloin multitimbraalien plugarien tukea) pelkästään softalla garageband olisi varmaan aika hyvin riittänyt itselle sekvenseriksikin...
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
tender.insanity
05.06.2010 19:46:05 (muokattu 05.06.2010 19:47:19)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: No silloin kun aika menee hyödylliseen ei typerien ongelmien ratkomiseen se ihan eri juttu. Tykkään puuhata tekniikan kanssa kuhan se ei mene atk ongelmien setvimiseen johon ei auta foorumit (itseni tapauksessa tais olla 3 erilaista josta kyselin ja ohjeita testailin niitä vähiä jota sain eli muistit katsoin ja ajurit...)
 
Sitten kyselet vääristä paikoista. Viimeiset neljä konettani olen ekaksi "kasannut" itse ja pistänyt ehdotuksen foorumille (usein murobbs), josta sitten saa nopeasti hyviä neuvoja ja vaihtoehtoja. Eipä mikään niistä koneista ole susi ollut vaan päinvastoin.
 
Tämänhetkinen näyttis oli ainoa ongelma ja siinäkin tuulettimen helkkarinmoinen ääni. Tuuletin irti ja nippusiteillä 120mm tuulari päälle puhaltamaan, niin johan toimi.
 
1,5v vanha kone mulla ja prossuna E7400. Pari kk sitten laittelin taas hieman puhtia lisää kellottamalla gigasen verran hertsejä lisää. Ja paremmin skulaa taas kaikki.
 
EDIT: Ja keskittyisit sinäkin JPQ enemmän sen musan tekoon kuin pähkäilyyn. Ei siinä auta, onko Macci vai PC alla, jos ei saa mitään järkevää aikaiseksi :)
 
Ziggy Bubba
05.06.2010 20:41:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tender.insanity: Joo.. Onhan se tosi säätämistä kun joutuu näkemään vaivaa siihen, mitä koneeseensa laittaa sisään ja opettelee, mikä osa ja liitin laitetaan mihinkin. Oletteko oikeasti niin tampioita vai hä?
 
Miten toimitte esim. musavermeiden kanssa? Jos haluan tietynlaisen laitteen (vaikkapa multiefekti kitaralle), niin paneudun asiaan. Kysyn foorumeilta, lataan manuaaleja ja lueskelen läpi, käyn youtubessa kuuntelemassa demoja. Ai että.. se vasta on vaivalloista. Mieluummin ostaisin kalliimmalla hinnalla sian säkissä, koska paluuta vanhaan ei enää olisi sen jälkeen ja kaikki sujuu jouhevammin.
 
Vai mennäänkö sitten siihen, kuin oli se hyvä ketju tuolla kitarakamapuolella, missä joku järjen jättiläinen kaipasi henk. koht. opastusta räkkikamojen (etuaste, multiefekti, päättäri) yhdistämiseen ja soundien hakemiseen?
 
Lollero ja kippis kaikille!

 
Minä paneuduin asiaan - tuloksena oli Windowsin vaihto OS X:ään. Väitätkö, että vain asioista tietämättömät ostavat Applen koneita?
 
Ite tosiaan vaihtelin osia sun muuta Win-puolella, mutta en todellakaan jaksanut tota hommaa tehdä kun ei ole kerran pakko. Mulle t-kone on työ/harrasteväline, ei sen tuunaamiseen jaksa aikaa tuhrata, varsinkaan luovissa hommissa... Se inspis häviää äkkiä siinä ajureiden asentelussa. Omassa mäkissä toimivat kaikki ohjelmat joita tartten - mitä muuta voi vaatia? Homma on jouhevaa ja mun järjelle sopivaa.
 
Vituttaa hilppasen tuo asenne, että se joka ei jaksa koneitaan tuunata on kyvytön laiska paska joka ei paremmasta tiedä. Ite haluan keskittyä olennaiseen, vaikka se säätäminenkin "irtoaa" myös tarvittaessa.
 
Tuoretta sludgea/post-metallia: Burweed
xulu
05.06.2010 20:45:54 (muokattu 05.06.2010 20:46:48)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: ps. jos tekisin puhtaasti synasoundi musaa (en tarvitsisi silloin multitimbraalien plugarien tukea) pelkästään softalla garageband olisi varmaan aika hyvin riittänyt itselle sekvenseriksikin...
 
Meinaatko että hardiksella? Sillonhan se erikoistoiminta vasta repeääki käsistä.
Ei oo tuttu softa millää tavalla mutta wikipedia ilmottaa että "A lack of MIDI-out capability limits the use of external MIDI instruments", saattaa olla hiukan hiljasta.
 
the purity of German electronic music
JPQ
05.06.2010 21:20:44
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

xulu: Meinaatko että hardiksella? Sillonhan se erikoistoiminta vasta repeääki käsistä.
Ei oo tuttu softa millää tavalla mutta wikipedia ilmottaa että "A lack of MIDI-out capability limits the use of external MIDI instruments", saattaa olla hiukan hiljasta.

 
tarkoitin jos tekisin vain audiouniteilla hommia ja midi outputiinkin löytyy joku käsitätääkseni
ilmainen lisäpalikka.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
05.06.2010 21:24:05
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Minä paneuduin asiaan - tuloksena oli Windowsin vaihto OS X:ään. Väitätkö, että vain asioista tietämättömät ostavat Applen koneita?
 
Ite tosiaan vaihtelin osia sun muuta Win-puolella, mutta en todellakaan jaksanut tota hommaa tehdä kun ei ole kerran pakko. Mulle t-kone on työ/harrasteväline, ei sen tuunaamiseen jaksa aikaa tuhrata, varsinkaan luovissa hommissa... Se inspis häviää äkkiä siinä ajureiden asentelussa. Omassa mäkissä toimivat kaikki ohjelmat joita tartten - mitä muuta voi vaatia? Homma on jouhevaa ja mun järjelle sopivaa.
 
Vituttaa hilppasen tuo asenne, että se joka ei jaksa koneitaan tuunata on kyvytön laiska paska joka ei paremmasta tiedä. Ite haluan keskittyä olennaiseen, vaikka se säätäminenkin "irtoaa" myös tarvittaessa.

 
minäkin haluan olenaiseen keskittyä. ja monilla outoja kuvitelmia mäkeistä ja mäkisteistä.
ps. järkevää saan viikottain aikaiseksi ja osaan käytän ihan muuta kuin mäkkiä tai edes pceetä.
vaikka niilläkin homma hoituisi tokikin. ainoa vaan äkkiä hakien ainoa softa joka näytti muuten kodikaalta hommaan olisi maksanut pceelle. en tuhlannut siihen aikaa.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Harrastelija
05.06.2010 22:36:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sikki-six: Se inspis häviää äkkiä siinä ajureiden asentelussa.
 
Näytönohjaimen ja äänikortin ajurit. Installointiaika n. 5-10 minuuttia. Sen jälkeen muutama vuosi puuhailua ilman ajureitten asentelua....
 
Mitä siihen virittelyyn tulee, jos sitä enemmän haluaa tehdä, se tarvitsee tehdä vaan kerran ja sitten onkin monta kertaa tehokkaampi kone alla kuin saman hintainen Mac. Tai vaihtoehtoisesti, tehoa löytyy saman verran kun kolme kertaa kalliimmasta Macista.
 
Toi on jotenkin niin utopiaa tuokin, että aika menee ajureitten asenteluun ja virittelyyn PC:ssä ja Mac toimii kuin taivaasta tipahtanut messias sen rinnalla. Aina sama esitys Mac puolelta PC:tä vastaan.
 
PC tarvitsee laittaa vaan kerran kuntoon niin se toimii luotettavasti. Sen lisäksi, sitä on sitten helpompi päivittää uuteen tarpeen mukaan iän lisääntyessä. Mikä tulee halvemmaksi kun ostaa aina uusi Mac kun tehot tai ominaisuudet loppuu. Kuten FW paikat tai USB liittimet....Joita Maceissa usein on jo valmiiksi liian vähän.
 
Toki aina sekoiluun löytyy syyt. Niitten ei tarvitse olla kuin hiukan häikkää väylissä, väärät väylänopeudet tai emolla mahdollisesti yksi jumpperi väärin jota ei osaa laittaa oikein ja vuosien tappelut ovat taattuja hyvin pienen syyn vuoksi.
 
Noilta Mac ehkä paremmin säästyy, koska oletettavasti brändin ylläpidon takia laaduntarkkailu on astetta parempaa, valmiskoneita kun ne ovat.
 
Oli syy mikä tahansa, en silti ymmärrä miten iso osa Mac kansaa saa PC:n täysin toimimattomaksi ongelma raudaksi, kun iso osa normaalikäyttäjiä siinä ei onnistu.
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen..... "Ota aina pommi mukaasi lentomatkalle -- todennäköisyys sille, että lentokoneesta löytyy 2 pommia on häviävän pieni!"
xulu
05.06.2010 23:01:26 (muokattu 05.06.2010 23:05:58)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Harrastelija: Näytönohjaimen ja äänikortin ajurit. Installointiaika n. 5-10 minuuttia. Sen jälkeen muutama vuosi puuhailua ilman ajureitten asentelua.....
 
Jos ei oo esim. just slipstreamattu windowsin asennuslevy niin ei mene ihan noin kermasesti... tai ATIn näyttis.. Toi kyllä onnistuu mut vaatii hieman maalaisjärkee, eli kaikki asennettava paska (uusimmat ajurit haettu) vaikka toiselle kovolle ja verkkopiuha kii ku hommat o bueno.
 
the purity of German electronic music
JPQ
05.06.2010 23:03:32 (muokattu 05.06.2010 23:05:53)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei muuten tuo pc juttu päde eli mulla oli viiikkoja kunnolla toiminut äänikortin ajuri sellainen ettei yhtäkkiä kuulunut mitään mittarit heilui (kyseessä siis emun patchmix) kyllä saman ajuri version uusiksi asennus korjasi asian. ps. jopa tuo joka kauan pceitä korjannut jne tietää varmasti paljon kummallisuuksia. ja sitä paitsi en tiedä oliko ajurien vika se minun 3d et video kiihdytys tekee blue screenin ilmiö. ja aina sama esitys pc leiriltä mäkkiä vastaan. totta puhuen kummallakin tosiaan on puolensa en vaan ole nähnyt Windows konetta joka olisi täysin ongelamton edes menneenystäväni pc toimi kuulemma hyvin (huomatkaa merkkikone ja musakäytössäkini). tosin hänellä ei ollut muista systeemeistä satunneista syistä kokemsuta joten hän ei voisi vertailla.
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Borlag
05.06.2010 23:07:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

JPQ: Ei muuten tuo pc juttu päde eli mulla oli viiikkoja kunnolla toiminut äänikortin ajuri sellainen ettei yhtäkkiä kuulunut mitään mittarit heilui (kyseessä siis emun patchmix) kyllä saman ajuri version uusiksi asennus korjasi asian. ps. jopa tuo joka kauan pceitä korjannut jne tietää varmasti paljon kummallisuuksia. ja sitä paitsi en tiedä oliko ajurien vika se minun 3d et video kiihdytys tekee blue screenin ilmiö.
 
Jos näytönohjain on toiminut aiemmin täysin, todennäköisesti kortti varoittelee että kohta ollaan sökönä. Ei kovin harvinaista. Ottaen huomioon että Mac koneissa on myös ATI:n ja NVidian näytönohjaimia nykyään, ja muukin roina on aika pitkälti samaa kamaa kuin PC:ssäkin, samat ongelmat vaivaavat mäkkejäkin. Ei se rauta ikuisesti kestä, vaikka onkin testattu että on käyttöjärjestelmän puolesta varmasti yhteensopiva muiden käytössä olevien laitteiden kanssa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7 8 9

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «