Muusikoiden.net
05.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Studio-PC:tä alle 1000 €
1
Totofan
05.05.2010 09:32:36
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Uuteen koneeseen pitäisi päivitellä kesän aikana. Vanhasta loppuu puhti Reasonin kanssa, joten jotain tehokkaampaa kaipaisi. Pitäisi myös pystyä pyörittelemään takkuilematta Reasonia ja Nuendo 4:sta yhtaikaa, rewire-hommia siis.. Myös livekäyttöön tulisi konemusaprojektin kanssa.

Itse en koneen kasaamisesta tai osista ymmärrä oikeastaan paljon mitään. Kuvittelen kuitenkin, että Quadcore-prosessori ja 4 Gt DDR3 muistia voisi olla ok. Näyttiksen ei tarvitse olla mikään kauhea jyrä.. Kuhan saa 2 näyttöä kiinnitettyä. Firewireä pitää löytyä, ainakin 2 kpl 400 ja 1 kpl 800 voisi olla ok. Käyttistä ja tärkeimpiä (musa)softia varten voisi olla SSD-levy (esim 80 Gigaa, riittääkö?). Muut skeidat, samplet ja projektit laitan ulkoiselle kovolle, joka jo löytyy. Koneessa voisi muuten olla 500 Gt:n normikovo. Koneen hiljaisuus on tärkeää, muttei mikään elinehto. Kuhan nyt ei mikään kauhea huutaja ole. Taitaa muutenkin noi uudet tuotteet olla hiljaisia.. Mutta siis, mitä halvempi, sen parempi.. Ajokorttiinkin pitäisi säästää. :( Käyttis pitäisi olla Win 7, 64bittinen.

Samalla voisi ehdotella jotain sopivaa äänikorttia, mieluiten vaikka alle 500 e.. Focusriten Saffire Pro:ta olen muistaakseni thomannilta katsellut. Kellään kokemuksia? Firewire-peli saisi olla, en tuohon USB:iin jostain syystä luota kun puhutaan monikanavakäytöstä esim. livetilanteessa.. Eli siis joku 8 in - 8-10 out -peli vois olla ok. Toki jos jollain on positiivisia kokemuksia jostain usb-paavosta niin voi suositella. ADAT-laajennus on plussaa.

Mitään oheistarvikkeita en tarvitse.. 2 kpl 19" näyttöjä, näppis ja hiiri löytyy toki. :)

Vanishing like a cyan sunday
rapadi
09.05.2010 12:27:32

Suosittelen i7 prosuja. Ei kannata ostaa mitään quadia enää, muutenkin ne on samoilla hinnoilla.
Sata3 kovalevyjä on tullut jo, joten kannattaa hankkia emolevy. joka tulee satata3/6gp/s.ää.
Ja kun on i7 kyseessä, niin joku 3kpl setti muistia, about 6gt yhteensä(yleensä maksaa jotain 150€/setti).
SSD-levyjä ei kannata välttämättä käyttää. SSD levyt on enemmänkin kannettaville. SSD levyillä on kuulemma jotain nopeusongelmia. Elikkä SSD nopeus hidastuu ajanmyötä, joten kannattaisi pysyä normi kovalevyissä, varsinkin kun toi sata3 on tullut. En pysty tarkkaan sanomaan tuosta SSD jutusta, mutta näin oli youtubessa.
Itse tykkään PRESONUS FIRESTUDIO PROJECT firewire äänikortista. Siin on ihan hyvät etusetkin(todella hyvät siis), joten ei tarvii hirveesti leikkiä muilla etusilla. http://www.thomann.de/fi/presonus_firestudio_project.htm

Itse haluaisin tietää, että millainen PSU(virtalähde) kannattaa musakoneeseen laittaa. Sellaiseen, jossa nyt on i7 jne.... ??? jos joku vaikka laittais mun sähköpostiin jos ois tosi mukava. rapadi87@hotmail.com

Totofan
13.05.2010 02:12:51

rapadi: Suosittelen i7 prosuja. Ei kannata ostaa mitään quadia enää, muutenkin ne on samoilla hinnoilla.
Sata3 kovalevyjä on tullut jo, joten kannattaa hankkia emolevy. joka tulee satata3/6gp/s.ää.
Ja kun on i7 kyseessä, niin joku 3kpl setti muistia, about 6gt yhteensä(yleensä maksaa jotain 150€/setti).
SSD-levyjä ei kannata välttämättä käyttää. SSD levyt on enemmänkin kannettaville. SSD levyillä on kuulemma jotain nopeusongelmia. Elikkä SSD nopeus hidastuu ajanmyötä, joten kannattaisi pysyä normi kovalevyissä, varsinkin kun toi sata3 on tullut. En pysty tarkkaan sanomaan tuosta SSD jutusta, mutta näin oli youtubessa.
Itse tykkään PRESONUS FIRESTUDIO PROJECT firewire äänikortista. Siin on ihan hyvät etusetkin(todella hyvät siis), joten ei tarvii hirveesti leikkiä muilla etusilla. http://www.thomann.de/fi/presonus_firestudio_project.htm

Itse haluaisin tietää, että millainen PSU(virtalähde) kannattaa musakoneeseen laittaa. Sellaiseen, jossa nyt on i7 jne.... ??? jos joku vaikka laittais mun sähköpostiin jos ois tosi mukava. rapadi87@hotmail.com

Onks tämmönen paketti saatavissa 1000 eurolla? Ilman tota Presonusta tietenkii..

Vanishing like a cyan sunday
HK
14.05.2010 22:09:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Totofan: Onks tämmönen paketti saatavissa 1000 eurolla? Ilman tota Presonusta tietenkii..

Onnistuu kyllä, mutta itse suosittelisin uudempia 8xx-sarjan i7-prosessoreja niin ei tarvi muisteja ostella kolmena kappaleena. Näissä on kaksikanavainen muistiohjain, eli muistit hommataan core2 tyyliin tuplana. Suorituskykyero on lähinnä teoreettinen.

Mitä tulee tuollaiselle sopivaan virtalähteeseen, niin mikä tahansa hiljainen laadukas virtalähde toimii. Jos joku tietty esimerkki pitää antaa, niin omalla kohdalla on i7-860 koneessa toiminut Enermax 625W modu82+ hiljaisesti ja varmasti. Pelkkään musiikkikoneeseen riittäisi varmasti esimerkiksi 525W malli.

Peltikorva puupäässä.
rapadi
14.05.2010 22:54:41

ne 8xx i7 prosut on vielä niin saaaakelin kalliita viel :S ... Ehkä noi edullistuu jouluks, kun intelli tekee jotain ''edullisempia'' malleja

ooidort
15.05.2010 21:48:47

rapadi: Suosittelen i7 prosuja. Ei kannata ostaa mitään quadia enää, muutenkin ne on samoilla hinnoilla.

Ömm, i7 on quad? Ja samoilla hinnoilla minkä kanssa?

www.mikseri.net/osqvalitut
HK
17.05.2010 23:13:38

ooidort: Ömm, i7 on quad? Ja samoilla hinnoilla minkä kanssa?
Luultavasti hän sekoitti i7:n multithreading-ominaisuudet tähän soppaan, täten käytännössä katsoen i7-prosessori näkyy 8 coren prosessorina käyttöjärjestelmälle.

Mitä tulee noiden 8xx ja 9xx hintaeroihin, niin ainakin vielä vuodenvaihteessa 8xx i7:t olivat halvempia muistineen. Ehkä homma on sen jälkeen kiekahtanut ympäri.

Peltikorva puupäässä.
rapadi
22.05.2010 19:25:32

aaah sori, mulla meni ajatukset ihan sotkuun. No siis, itse suosittelen jotain i7 930 prosuu, joka näyttää olevan hintaluokaltaa sopiva. Sitten kannattaa katsoa se emolevy jossa on sata3 ja hankkia siihen se sata3 kovalevy. Sitä i7 multi threddausta hommaa ei kandee käyttää musiikin teossa, koska harva ohjelma sitä tukee, tai how knows, en ole itse edes viittinyt kokeilla sitä.

Olen myös varma, että jos ostat esim AMD.een phonenom 4X prosulla olevan koneen, niin saat melkeen yhtä kovan koneen kuin i7 koneen, rahaa vaan säästyy. amd.een uus X6 on aika pettymys. vaikka siinä X6 prosussa on enemmän, niin silti se ei oo mikään maata mullistava, mutta hintaluokassaan erinomainen.

Itse käytän i7 konetta siksi, että mulla oli rahaa siihen. Mutta jos ollaan rehellisiä, niin kyllä se AMD X4 pystyy pyörittään vaikka 20 kpl nexux2 synaa samaa aikaa,kun soittaa beethoovenin monlight sonata 3movmenttia.

rapadi
22.05.2010 19:28:43

niin joo ja i7 prosuu löytyy myös 6 ytimen mallina. Hinta siinä prosussa on kylläkin reilu tonni :D euroissa :D

rapadi
22.05.2010 19:31:42

ja vielä kolmanneksi, jos ostat 8xx prosun, niin tulet olemaan valmis siihen, että tulevaisuudessa tuota ei tueta. 9xx tuntuu olevan vähän isompi juttu. 8xx on sellainen ''säästömallia'', joka on monien testien mukaan ainoastaan kalliimpi kuin AMD (monissa testeissä amd on pyyhkinyt 8xx mallit (youtubejumalat ovat kertoneet niin)).

tender.insanity
22.05.2010 20:39:36

Ois kiva joskus koittaa tuollaista studio-PC:tä ja tutkiskella, missä vieä satanolla budjetti PC:tä.

Mulla on tällä hetkellä kiinni E8400 (kellotettu 4,2ghz), 4gb RAM, kovalevytilaa jotain 750gb, HD4830 näyttiksenä (pelailen myös), M-Audio Delta 44 äänikorttina, Asus P5Q emo, 500w random virtalähde. Oiskos tää setti maksanut 550e (äänikortti ei sis.).

Hyvin pelittää nauhoitukset Sonarilla. Jotain 14-20 raitaa per biisi, Reason 3 + muita softasyniä, plugareita radoilla, EZdrummer rummuissa jne.

How do you make holy water? -- You boil the hell out of it.
rapadi
23.05.2010 02:11:36

aivan aivan. siis uusi AMD kone olisi aika kova vehe, siis kyllä noi uuden 4ytimen vehkeet E-sarjaa jyrää ja kovinkin :P ... Mutta oletan, että et käytä kovinkaan suuria tiedostoja kun nauhoitat. Itse nauhoitan sillä 96khz jutulla, ja muutenkin sillä isoimmalla laadulla , että kone varmasti tutisee :D. Mitä itse olen näitä ''oikeen studioita'' katellut, niin monella on se intellin 2ytimen kone siellä, koska parempaa ei tarvita. Taino siis harvemmin tarvitaan.

HK
25.05.2010 02:57:50 (muokattu 25.05.2010 03:05:31)

rapadi: Sitä i7 multi threddausta hommaa ei kandee käyttää musiikin teossa, koska harva ohjelma sitä tukee, tai how knows, en ole itse edes viittinyt kokeilla sitä.

Tässä siis paino sanoilla "itse edes viittinyt kokeilla sitä". Paskanpuhuminen haisee tänne asti, kannattaisi pestä hampaat välillä.

Voin kokemuksesta kertoa, että Sonar tukee tuota vallan mainiosti.

Ainoa syy miksi päivitin Q6400s koneeni i7-860:seksi oli nimenomaan se, että käyttämäni Sonar ja muutkin varteenotettavat alan softat osaavat käyttää multithreadingiä hyväkseen.

Peltikorva puupäässä.
rapadi
25.05.2010 15:54:14

HK: Tässä siis paino sanoilla "itse edes viittinyt kokeilla sitä". Paskanpuhuminen haisee tänne asti, kannattaisi pestä hampaat välillä.

Voin kokemuksesta kertoa, että Sonar tukee tuota vallan mainiosti.

Ainoa syy miksi päivitin Q6400s koneeni i7-860:seksi oli nimenomaan se, että käyttämäni Sonar ja muutkin varteenotettavat alan softat osaavat käyttää multithreadingiä hyväkseen.

Sori, mutta itse käytän cubasea 5.sta, ja nyt kokeiltuani en huomannut mitään eroa, vaikka hyperi on oikeaoppisesti toiminnassa.

Toki, mulla ei oo noista 8xx sarjasta paljoo tietoo, muutaku, että ne ei tee jotain niin tehokkaasti kuin kalliimpi 9xx, ja että niissä ei oo kolmikanavaista muistihässäkkää.

Ehkä 8xx toimii paremmin musaohjelmissa, jos toimii niin kerro kuinka paljon on eroa.

Ja ihan rehellisesti sanottuna itse suosin lga1366 kantaa, koska lga1156 tuntuu niinku välijutulta, joka on vain vähän edullisempi.

Ja syy siihen, että miksi en ole edes viittinyt sitä hyperiä käyttää on, se että vaikka mun koneessa ois monia monia plugareita samaa aikaa päällä, niin siltikään, mun palkki ei mee edes puoliväliin (joten miksi vaivaudun käyttämään sitä, kun mun videon editointiohjelmat vain hidastuu kun se on päällä).

Käytän reilusti iZotope ozone 4.sta ja guitar rig 4.sta. (ettet vaan kysy, että mitä käytän)

Ja toiseks, paskan haju ei tule suusta. Paskan haju tulee mahasta.

rapadi
29.05.2010 17:48:27

Olisi todella hienoa jos joku vähän kertoisi AMD-koneista ja sillä musantuotosta jotain. AMD on kuitenki todella suht edullinen ja tehokas
Olisi kiva tietää, että kuinka paljon AMD prosut tykkää pluggareista jne..

Varmasti täällä on joku, joka käyttää AMD konetta enemmän. ????????

ooidort
26.07.2010 20:58:45

rapadi: Olisi todella hienoa jos joku vähän kertoisi AMD-koneista ja sillä musantuotosta jotain. AMD on kuitenki todella suht edullinen ja tehokas
Olisi kiva tietää, että kuinka paljon AMD prosut tykkää pluggareista jne..

Varmasti täällä on joku, joka käyttää AMD konetta enemmän. ????????

Ei itsellä ole ollut mitään ongelmia minkään plugarin kanssa, ja alustana ihan AMD. Phenom II 965 neliydin käytössä eikä ole jäätänyt vielä minkään projektin kohdalla.

www.mikseri.net/osqvalitut
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti