Muusikoiden.net
05.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänittäessä surisee (läppäri, kiippari, ulkoinen äänikortti)
1
Bluesmies
08.04.2010 21:25:14
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt on yllättäen tullut eteen ongelma.

Minulla on Roland EXR 5S kiippari, E-MU Tracker Pre ulkoinen äänikortti ja Lenovon läppäri.

Olen nauhoitellut kiipparilla soittoa normaaliin tapaan, eli kiipparin L ja R outputeista piuhat äänikorttiin, joka kiinnitetty USB:lla läppäriin. Nyt kuitenkin tänään tuli ennennäkemätön ongelma: nauhoittaessa kuuluu hirveä surina. Olen koittanut säätää windowsin ääniasetuksia, mutta mikään ei auta. Kun kytken pelkän mikrofonin ulkoiseen äänikorttiin, ei surinaa tule.

Kun laitan äänikortista Direct Monitor-asetuksen päälle, huomaan, että surina kuuluu, vaikka kiippari olisi pois päältä (piuhat kiinni kiipparin ja äänikortin välissä). Surina kuitenkin loppuu, kun otan kiipparista virtajohdon irti. Lisäksi jos läppäri käy pelkästään akulla, eikä verkkovirralla, surina vähenee huomattavasti. Olen koittanut kahdella eri läppärillä ja molemmissa tilanne samanlainen.

Olen koittanut eri pistokkeissa pitää kiipparia, mutta ei vaikutusta. Äänikorttiin olen myös ladannut uusimmat ajurit mutta ei vaikutusta.

Mistä ihmeestä tämä ongelma voisi oikein johtua? Kiipparissa vika? Asunnon pistorasioiden maadoituksessa? (tässä asunnossa ennen kyllä nauhottaminen onnistunut ongelmitta) Help!!
Danko
08.04.2010 22:07:18
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

maa lenkki

http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=180984
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=125840
http://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=33&t=103082

keltainen on uusi punainen (+4 = -16 dBFS)
Bluesmies
08.04.2010 22:19:46

Omituista vaan, että olen käyttänyt aina samoja pistokkeita ja nyt yhtäkkiä ongelma on ilmentynyt.
anapena
08.04.2010 22:25:50 (muokattu 09.04.2010 10:21:53)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kytke kiippari samaan pistorasiaan kuin läppäri. Kokeile parempia välipiuhoja. Laita di-boksi väliin, tarvittaessa nosta siitä ground lift-kytkin. Käytä läppäriä akulla, tosin aika outoa, jos turina jatkuu silti...voihan kiipparin ulostulossa olla jotain pielessäkin, taikka sitten äänikortin päässä, jos ei mikään auta. Onko turina molemmissa kanavissa, jos vain toisessa, niin siirtyyko toiseen kanavaan, kun vaihdat liitäntää/piuhaa?

Bluesmies
08.04.2010 22:33:26

anapena: Kytke kiippari samaan pistorasiaan kuin läppäri. Kokeile parempia välipiuhoja. Laita di-boksi väliin, tarvittaessa nosta siitä gound lift-kytkin. Käytä läppäriä akulla, tosin aika outoa, jos turina jatkuu silti...voihan kiipparin ulostulossa olla jotain pielessäkin, taikka sitten äänikortin päässä, jos ei mikään auta. Onko turina molemmissa kanavissa, jos vain toisessa, niin siirtyyko toiseen kanavaan, kun vaihdat liitäntää/piuhaa?

Koitettu laittaa samaan piuhaan läppäri ja kiippari ja samaan jatkojohtoon, mutta sama ongelma.

Siis turina jatkuu, kun läppäri on akulla, mutta huomattavasti hiljaisempana.

Molemmissa kanavissa täysin samanlaisena tuo surina.
Bluesmies
09.04.2010 17:17:47

Alan olla epätoivoinen. :/
anapena
09.04.2010 18:28:15

Koetas vaihtaa synaa taikka äänikorttia toiseen, niin saat selville kummassa vika on. Ja miksei piuhojakin, yksi kerrallaan.

Bluesmies
09.04.2010 19:09:33

Hurinahelvetti loppui.

Ratkaisu: kytkin kiipparin mukana tulleen USB-johdon kiipparin ja koneen välille ja hurina loppui. :) Aivan hatusta päätin vain testata, että katotaas auttaisko toi mitään. Ei näistä tajua.
anapena
10.04.2010 11:14:28

No se varmaan jotenkin maadoittaa pelit toisiinsa...

Aki
09.05.2010 22:09:43

Mitäs jos käytät äänikortin ja tietokoneen välillä sitä kiipparin mukana tullutta USB-piuhaa? Se kun ilmeisesti on maadoitettu. Kaikki ei ole. Oikeastaan aika harva on.

"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti