Muusikoiden.net
03.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Äänityssoftaa jossa midi-näkymä kitaran tabi-muodossa ?
1
grrrv
02.04.2010 22:41:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nykyään näissä Cubaseissa yms on varsin hienot score editorit midiä varten, mutta onko kukaan nähnyt missään daw-softassa vaihtoehtona myös guitar tab -tyylistä näkymää midi-raidoille? Teknisesti ei luulisi olevan iso juttu, mutta kysyntää ei ehkä ole kauheasti.

Pointtina olisi että biisejä voisi rakentaa, hahmottaa ja opetella soittamaan sitä kautta, muiden vaihtoehtojen lisäksi.

En mä sitä itse kaipaa, mutta kun toi toinen kitaristi on niin tottunut guitar prohon eikä suostu opettelemaan nuotteja..

Johann Onn
03.04.2010 00:26:57 (muokattu 03.04.2010 00:27:30)

Kuten kuvista näkyy...

http://www.cakewalk.com/products/guitartrackspro/multitrack.asp

..tossa ainakin on.

puusormi
03.04.2010 00:58:33
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Logic kai osaa. Ainakin 5.5.3 versio (jossa oli vielä PC tuki) tarjosi tämän nuotinnus näkymässä. Kannattaa varmistaa onko ominaisuus vielä. Varsin hyvät nuotinnusominaisuudet logicissa oli.

Saapiko lähettää terveisiä?
JPQ
03.04.2010 01:52:46
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sonartissa ainakin tuossa homestudio 6 xlässä jota olen käyttänyt jopa otelaudan kuvion voi vaihtaa lisäksi tais olla kaksi kokoakin. ja se hyvä puoli verrattuna joihinkin nuotinnus työkaluihin nähden sanoisin että minusta paljon helpommin koon muutos toimii tarvittaessa.
ps. biisin voi myös ote laudalla Sonarissa syöttää koneelle.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
JPQ
03.04.2010 01:53:26 (muokattu 03.04.2010 12:52:53)

puusormi: Logic kai osaa. Ainakin 5.5.3 versio (jossa oli vielä PC tuki) tarjosi tämän nuotinnus näkymässä. Kannattaa varmistaa onko ominaisuus vielä. Varsin hyvät nuotinnusominaisuudet logicissa oli.

En usko että takapakkia olis mennyt mutta tiedä häntä ja vielä itse itsellä ole Logicia joten en voi katsoa itse. ps. tosin kyllähän ne ohjelmat joskus takapakkiakin menee. ja sonarissa mielestäni sai valittua myös vähemmän kieliä kuin vakiomäärän lisäksi kielten korkeuden säätö pitäis olla en jaksa tarkistaa...

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
grrrv
05.04.2010 13:27:30

Ok, kiitos. Ilmeisesti nuo Sonar-johdannaiset ovat tässä suhteessa "edistyneimmät". Pitää tutkiä lisää.

Logic ei tähän hätään kelpaa kun ei ole mäcciä.

JPQ
05.04.2010 14:59:50

grrrv: Ok, kiitos. Ilmeisesti nuo Sonar-johdannaiset ovat tässä suhteessa "edistyneimmät". Pitää tutkiä lisää.

Logic ei tähän hätään kelpaa kun ei ole mäcciä.

Oikeasti sanoisin nämä kaksi on edistyneimmät minusta muutenkin eli minusta Cubaseen pääsee aavistuksen hitaammin sisälle kuin Sonariin ja logicista puhun omionaisuus listaa lukien. valitettavasti en omista vielä sitä itse.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti