Muusikoiden.net
04.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Guitar pri RSE
1 2
Charge
15.03.2010 13:10:23
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli minkälainen ohjelma tämä on, ja voisivatko ihmiset kertoa tästä faktaa.

Ihan vipsahtanut.
nappero
15.03.2010 13:15:03 (muokattu 15.03.2010 13:18:41)

Charge: Eli minkälainen ohjelma tämä on, ja voisivatko ihmiset kertoa tästä faktaa.

http://fi.wikipedia.org/wiki/Guitar_Pro
http://www.guitar-pro.com/en/index.php
http://www.google.fi/#hl=fi&q=guita … qi=g10&aql=&oq=&fp=ab872b64010c1401

e: aa niin, Guitar Prota olen käytellyt ahkerasti lähes viikottain jotain kuutisen vuotta. Hyvä ohjelma se on, kannattaa testata. RSE:tä tosin ei muistaakseni ole demoversiossa käytettävissä.

Charge
15.03.2010 16:33:10

Mitähän varten tuosta RSE:stä ei lähde ääntä pihalle? Tai siis että kun sen napsauttaa siitä namikasta päälle, niin ääni on edelleen sitä MIDIpiipitystä. Osasko kukaan neuvoa?

Ihan vipsahtanut.
Twinkle
15.03.2010 16:36:08
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Mitähän varten tuosta RSE:stä ei lähde ääntä pihalle? Tai siis että kun sen napsauttaa siitä namikasta päälle, niin ääni on edelleen sitä MIDIpiipitystä. Osasko kukaan neuvoa?

RSE pitää erikseen asentaa, muuten se ei toimi. RSE-soundit on kyllä melko paskat, joten suosittelen kyllä itse että kuuntelet vaan niitä midi-piipityksiä.

tender.insanity
15.03.2010 16:54:28

Twinkle: RSE pitää erikseen asentaa, muuten se ei toimi. RSE-soundit on kyllä melko paskat, joten suosittelen kyllä itse että kuuntelet vaan niitä midi-piipityksiä.

Tai esim Midi-Yoken kautta johonkin muuhun kiinni. Mulla GP5 on pultattu kiinni Reason 3:een, jonka kautta on todella miellyttävä soitella kitaralla päälle. Särökitarat ei nyt Reasonissa toimi mitenkään, mutta rummut, synat, basso yms. toimii oikein mukavasti.

How do you make holy water? -- You boil the hell out of it.
Charge
15.03.2010 18:18:45

Tilanne on tämä, että olen tähän asti tehnyt musiikkia FL studiolla, kyseisiä kappaleita löytyy osoitteesta www.mikseri.net/beautyunder Sitten törmäsin juutuubissa näihin http://www.youtube.com/watch?v=z_1ntdrudCI ja ajattelin, että tämä kaveri soittaa kitarat varmaan itse, mutta tarkemmin katsottuani huomasin ne RSE-kitaroiksi. Että minun korvaani tuo kuulosti kyllä paremmalta kuin FL Slayer.

Ihan vipsahtanut.
drlecter
16.03.2010 16:59:53

Kertakaahan nyt miten saan Guitar Prosta kuulumaan midiä. RSE:t kyllä toimii mutta ei niitä kuuntele pirukaan.
Äänikorttina mulla on Liquid Saffire 56 jolloinka mulla ei ole niitä windowssin midijuttuja saatavilla..

tender.insanity
16.03.2010 17:03:42

drlecter: Kertakaahan nyt miten saan Guitar Prosta kuulumaan midiä. RSE:t kyllä toimii mutta ei niitä kuuntele pirukaan.
Äänikorttina mulla on Liquid Saffire 56 jolloinka mulla ei ole niitä windowssin midijuttuja saatavilla..

Jos sulla on XP käytössä, niin etsi jostain käsiisi Yamaha S-YXG500. Tuolla toistin aina midit Guitar Prossa. Win7:lla kyseinen laitos ei toimi kuitenkaan.

How do you make holy water? -- You boil the hell out of it.
Antti1
16.03.2010 17:09:26

drlecter: Äänikorttina mulla on Liquid Saffire 56 jolloinka mulla ei ole niitä windowssin midijuttuja saatavilla..

Vähän äänikorttikohtainen juttu, mutta mun Mackie Onyx Satellite osaa puljata käyttöönsä koneen integroidun äänipiirin midiominaisuudet siltä osin, että toisto onnistuu general midinä. Ootko varma, ettei sun laitteilla onnistu sama tempaus?

"Jazz is just a series of mistakes without the 'oops'" - Nigel Tufnel
drlecter
16.03.2010 17:12:56 (muokattu 16.03.2010 17:14:13)

Olen koittanut vekkuloida integroidun kortin kautta. Ei onnistunut.
On xp. Mutta onkos toi yamaha härdelli jokin ajuri?

Twinkle
16.03.2010 17:15:48

drlecter: Kertakaahan nyt miten saan Guitar Prosta kuulumaan midiä. RSE:t kyllä toimii mutta ei niitä kuuntele pirukaan.

meikäläisen windows seiskassa tuo onnistuu luonnostaan. Äänikorttina POD x3, se midipiipitys kyllä kuuluu podistakin vaikkei siinä nyt omaa midijärjestelmää olekaan. Wintoosan omaa softasynaahan tuo hyödyntänee.

drlecter
16.03.2010 17:17:02

Twinkle: meikäläisen windows seiskassa tuo onnistuu luonnostaan. Äänikorttina POD x3, se midipiipitys kyllä kuuluu podistakin vaikkei siinä nyt omaa midijärjestelmää olekaan. Wintoosan omaa softasynaahan tuo hyödyntänee.

Jep mutta mulla ei jostain syystä näy niitä wavetableja enää winkassa.

Antti1
16.03.2010 17:18:00

drlecter: Jep mutta mulla ei jostain syystä näy niitä wavetableja enää winkassa.

Onko äänipiiri poistettu käytöstä biosin kautta, tai Windowsin omasta laitekokoonpanosta?

drlecter
16.03.2010 17:25:28

Integroitu äänipiiri on poistettu käytöstä koska en saanut kuulumaan midejä.

Eli saan siis sen wavetablen näkymään jos otan integroidun äänikortin käyttöön biosista. ---> guitar pro:ssa tulee valikoihin. Mutta ei kuulu midit siltikään toistettaessa.

Hetkonen siis...
Pitääkö mun vetää koneen persiestä integroidun äänikortin ulostulosta piuha Liquid Saffireen jne., että saan midit kuulumaan?

Antti1
16.03.2010 17:27:27

Ei pitäisi olla tuo piuhaviritys tarpeen, ellei sitten ole ajuritason ongelma. Testaa nyt kuitenkin, että tuleeko se gm-mekkala sieltäkään ulos.

drlecter
16.03.2010 17:30:57

Antti1: Ei pitäisi olla tuo piuhaviritys tarpeen, ellei sitten ole ajuritason ongelma. Testaa nyt kuitenkin, että tuleeko se gm-mekkala sieltäkään ulos.

Uskon kyllä että se mekkala tulee sieltä integroidun kortin ulostuloista. Tämä ei kuitenkaan sovi tarkoituksiini. :)

Twinkle
16.03.2010 18:01:59

drlecter: Pitääkö mun vetää koneen persiestä integroidun äänikortin ulostulosta piuha Liquid Saffireen jne., että saan midit kuulumaan?

Ei, mut oletko huomannut tarkistaa äänen tasot? itelläni kone heitti windowsin wavetablen levelit nollaan jos ulkoinen äänikortti on käytössä. Tuon perus-wavetablen pitäisi olla niin perusjuttu että sen pitäisi kyllä guitar pron kautta kuulua integroidulla äänikortilla välittömästi, että epäilen tässä olevan jonkun äärimmäisen yksinkertaisen ajatusvirheen.

drlecter
17.03.2010 17:00:55

Twinkle: Ei, mut oletko huomannut tarkistaa äänen tasot? itelläni kone heitti windowsin wavetablen levelit nollaan jos ulkoinen äänikortti on käytössä. Tuon perus-wavetablen pitäisi olla niin perusjuttu että sen pitäisi kyllä guitar pron kautta kuulua integroidulla äänikortilla välittömästi, että epäilen tässä olevan jonkun äärimmäisen yksinkertaisen ajatusvirheen.

En tykkää käyttää integroitua äänikorttia. En saa näitä fostexin monitoreja edes kiinni siihen.

Twinkle
18.03.2010 00:19:13

drlecter: En tykkää käyttää integroitua äänikorttia. En saa näitä fostexin monitoreja edes kiinni siihen.

joo, mutta vaikka se integroitu onkin käytössä niin ei se tarkoita sitä että siinä pitäisi olla jotakin kiinni. Omissa laitteissani se ainakin prosessoi sen mitä pitää ja routtaa sen äänen sitten ulkoiseen äänikorttiin. Ainoa ongelma on se, että tuo äänenvoimakkuus joskus tipahtaa nolliin.

drlecter
18.03.2010 15:48:21

Koitin jälleen mutta ei niin ei. Volumet täysillä mutta ei midin pihaustakaan..

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti