Muusikoiden.net
09.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Mbox 2 brobleema
1
progemm
08.03.2010 22:22:43
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli: ostin Digidesignin Mbox 2sen, installoin Protarin ja ajurit
Kaikki ok tähän mennessä.

Mutta kun yritän kuunnella musiikkia esim. iTunesista ääni pätkii, aivan kuin oisi laitettu Sliceri päälle kaikkiin biiseihin.

eikä tässä vielä kaikki: Windowsin äänet eivät kuulu, enkä kuule myöskään netti selaimista yhtään mitään.

Windowsina toimii XP pro.
Minulla on Yamahan studio monitorit ja ne kytkettynä stereo kaapelilla Mboxiin, ja boxi tietenni USBilla koneessa.

Aiemmin käytin Tascamin US-144 äänikorttia sekä ohjelmana Cubasen LE 4.

Osaisiko joku neuvoa miten saan Windoswin äänet kuuluviin sekä iTunesin kuulumaan oikein?

Kiitos jo etukäteen

carpe diem! Chester you are not singing your drumfills!
lindo
09.03.2010 23:33:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

progemm:

Mutta kun yritän kuunnella musiikkia esim. iTunesista ääni pätkii, aivan kuin oisi laitettu Sliceri päälle kaikkiin biiseihin.

eikä tässä vielä kaikki: Windowsin äänet eivät kuulu, enkä kuule myöskään netti selaimista yhtään mitään.

Osaisiko joku neuvoa miten saan Windoswin äänet kuuluviin sekä iTunesin kuulumaan oikein?

Kiitos jo etukäteen

Sama ongelma mulla oli. Mulla ratkaisuksi toimi ainoastaa se että käytän MBoxia pelkästään ProToolsin kanssa. Muuten on käytössä emon integroitu äänikortti.

Kokeilin kyllä kaikkea mutta mikään ei auttanut. Keskustelua aiheesta löytyy muistaakseni täältäkin...
http://muusikoiden.net/keskustelu/p … sts.php?c=33&t=173291&o=0&#p8533589

Rok rok
Janie Jones
10.03.2010 00:58:32
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Katselepa ja kyselepä täältä, ellei muuten selviä: http://duc.digidesign.com/forumdisplay.php?f=17

Kyllähän tuo toimimaan pitäisi saada.

She said: "Eh, I know you, and you cannot sing", I said: "That's nothing, you should hear me play piano" (The Smiths)
karkki
10.03.2010 09:16:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Sama ongelma mulla oli. Mulla ratkaisuksi toimi ainoastaa se että käytän MBoxia pelkästään ProToolsin kanssa. Muuten on käytössä emon integroitu äänikortti.

Tutulta kuulosta. Minullakin pc:ssä tuli Toolsin äänet Mboxin kautta, muuhun käytin Soundblasteria. Yllätys oli kovin suuri, kun Maciin vaihdettuani kaiken äänen saikin ulos Mboxista automaattisesti ilman mitään temppuja.

Soittoa kuulee tuolta: www.myspace.com/xxkarkki
progemm
10.03.2010 15:34:59

Joo, tästä on ollu paljon puhetta Mac omistajien kanssa että kummasti Macissa toimii täydellisesti kun iskee vain kiinni.

Todennäköisesti tulee seuraavaksi studioon hankittua Macbookki... Tiedä häntä.

Mutta laitoin toimintaan juurikin niin että vain protarin äänet tulee Mboxin kautta monitoreista.
Ja koneen omat äänet tulevat sitten integroidulla äänikortilla pöytä kajareista.

Eiköhän tällä setupilla pääse vielä pitkälle ennenku tarvihtee käyttistä vaihtaa.

Kiitokset kuitenkin!

lindo
10.03.2010 17:58:54

progemm:
Mutta laitoin toimintaan juurikin niin että vain protarin äänet tulee Mboxin kautta monitoreista.
Ja koneen omat äänet tulevat sitten integroidulla äänikortilla pöytä kajareista.

Mulla on erillinen vahvistin, joten kaikki äänet tulee "kunnuon" kaiuttimista (eihän noi mitäkään oikein kunnolliset ole), vaihdan vaan vahvarin input selectorista kun käytän ProToolsia.

Rok rok
progemm
17.03.2010 09:11:52

Hah, laitanpa tänne kun tuli aloitettua:

DAE Can't get audio from the driver(s) fast enough. Your drive may be too slow or fragmented, or a firewire drive could be having trouble due to the extra firewire bandwith or CPU load. (-9073)

Mitä ihmettä tämä tarkottaa?

Nyt kun yritän kuunnella mihin vain projektiin nauhoitettua uutta raitaa/ filettä
tuo teksti ilmestyy ja musa lakkaa.

Olen yrittänyt säätää Bufferia ja CPU usage limittiä sunmuuta, mutta tämä ei auta.

Taitaa tulla Mac tähänkin kotistudioon....

Puolikuuro
17.03.2010 09:20:31

mulla kyllä tulee kaikki (myös wintoosan) äänet ongelmitta M-boxista. Ainakin mulla tuli paketissa mukana Digidesign ASIO-ajurit. M-box toimii myös esim. Wavelabin interfacena.

lindo
18.03.2010 21:45:50

Puolikuuro: mulla kyllä tulee kaikki (myös wintoosan) äänet ongelmitta M-boxista. Ainakin mulla tuli paketissa mukana Digidesign ASIO-ajurit. M-box toimii myös esim. Wavelabin interfacena.

No hyvä!
Mutta toimiiko myös niin että lyöt vaikka YouTubesta musaa tulemaan, ja sitten tuikkaat kitaran, tms kiinni ja soittelet mukana?
Tai vaikka niin että laitat biisin soimaan esim WinAmp tms. ja samalla käsittelet kuvia, tai teet jotain muuta "raskasta"?

Nää oli ne mun ongelmat, enkä suostunut moiseen kun integroidulla toimi pätkimättä.

Rok rok
lindo
18.03.2010 21:48:35 (muokattu 18.03.2010 21:50:56)

progemm: Hah, laitanpa tänne kun tuli aloitettua:

DAE Can't get audio from the driver(s) fast enough. Your drive may be too slow or fragmented, or a firewire drive could be having trouble due to the extra firewire bandwith or CPU load. (-9073)

Mitä ihmettä tämä tarkottaa?

Voisit tietenkin kokeilla Defragia, eli Eheyttää kovalevyn. Sitähän tuo tuossa kyselee.

Kovalevyn eheytys tapahtuu niin että oikealla klikkaat asemaa, otat ominaisuudet, sitten työkalut, ja sitten levyn eheytys.

Rok rok
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti