Muusikoiden.net
10.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Steinberg virtual guitarist?
1
Charge
19.02.2010 14:41:52 (muokattu 20.02.2010 12:52:24)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eli mikä on tuo ohjelma, mistä sen saa ja paljonko maksaa? ja kokemuksia kuulisin.

Xena's da bomb
cosmob83
19.02.2010 16:54:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Charge: Eli mikä on tuo ohjelma, mistä sen saa ja paljonko maksaa? ja kokuksia kuulisin.

Ymmärtääkseni Steinberg joka kyseistä ohjelmaa valmisti on lopettanut sen myymisen ja julkaisemisen, eli kaupanhyllyiltä sitä ei enää löydä, käytettynähän tuota voi jostakin löytää.

Ja googlea käyttämällä löytyy tuommoinen osoite: http://www.steinberg.net/en/product … gacyproducts_virtualguitarist2.html

Grugi
19.02.2010 21:22:01

Kyllä se taitaa olla niin että jos oikeesti hakee kitaransoittoa niin se on soitettava oikeasti ei noi softat kykene siihen aitoon fiilikseen jne.

SDMF
cosmob83
20.02.2010 00:47:08

Grugi: Kyllä se taitaa olla niin että jos oikeesti hakee kitaransoittoa niin se on soitettava oikeasti ei noi softat kykene siihen aitoon fiilikseen jne.

Riippuu kovasti soittotaidosta. Paska soittaja on paska soittaja ja siitä on fiilis kaukana. Softat taas tekevät sen jotain, tosin rajoitetusti, mutta ne esim pysyvät taimissa. Olkootkin että taimin heittäminen voikin olla oleellista joissakin soittolajeissa.

Kyllä minä valitsen rumpukoneen ennemmin kuin menen paukuttamaan itse rumpuja, on ne rumpukoneet nimittäin sen vertaa parempia soittajia kuin minä ja toisekseen niistä irtoaa parempi soundikin kuin rupeasi mikittämään olematonta rumpusettiäni omassa kämpässäni...

Grugi
20.02.2010 08:43:45

cosmob83: Riippuu kovasti soittotaidosta. Paska soittaja on paska soittaja ja siitä on fiilis kaukana. Softat taas tekevät sen jotain, tosin rajoitetusti, mutta ne esim pysyvät taimissa. Olkootkin että taimin heittäminen voikin olla oleellista joissakin soittolajeissa.

Kyllä minä valitsen rumpukoneen ennemmin kuin menen paukuttamaan itse rumpuja, on ne rumpukoneet nimittäin sen vertaa parempia soittajia kuin minä ja toisekseen niistä irtoaa parempi soundikin kuin rupeasi mikittämään olematonta rumpusettiäni omassa kämpässäni...

Juu kyllä itekkin käytän rumpukonetta mutta nyt ei ollutkaan siitä kyse vaan kitaransoittoa jäljittelevästä softasta, ne ei mun mielestä pääse vielä lähellekkään oikeaa soittoa.

SDMF
tender.insanity
20.02.2010 11:26:15

Paras kitara vsti, mihin olen törmännyt on Musiclabin RealGuitar 2: http://www.musiclab.com/products/realgtr_info.htm

Demoja:
http://www.youtube.com/watch?v=h-bGGNRLEbQ
http://www.youtube.com/watch?v=WOd4AQ0P4Kw
http://www.youtube.com/watch?v=34oSHQgqXz8

there were is mill there is a road
Charge
20.02.2010 11:41:41

No, olen tuota Fl slayeria tähän asti koettanut käytellä. Mitäs mieltä ihmiset siitä on? Eikä tarvitse pystyyn haukkua, tiedän, etä se on aika paska oikeisiin kitaroihin verrattuna.

Xena's da bomb
cosmob83
20.02.2010 11:46:33 (muokattu 20.02.2010 11:54:23)

Grugi: Juu kyllä itekkin käytän rumpukonetta mutta nyt ei ollutkaan siitä kyse vaan kitaransoittoa jäljittelevästä softasta, ne ei mun mielestä pääse vielä lähellekkään oikeaa soittoa.

No jaa, kyllä minusta tuo Virtual guitarist kuullostaa minun korviini ihan aidolta: http://www.youtube.com/watch?v=boIZLkQez3g

Vaikka nyt kitara onkin pääasiallinen instrumenttini, niin en minä bongaisi miksauksen keskeltä että se ei olekkaan oikea kitaristi (tai itseasiassa on, koska ne on looppeja). Virtual guitaristi voi kyllä olla hyvin rajoittunut sen suhteen että mitä sitä sillä voi tehdä, mutta niinpä on kaikki koneelliset instrumentit.

Edit: Ja anteeksi unohdin itse asian: Tuosta slayerista ei ole kokemusta, mutta virtuaali kitaristien suunnalta tarjokkaita on lähinnä tuo Steinbergin lopetettu Virtual Guitarist sarja, MusicLabin RealGuitar, RealStrat ja RealLPC, Prominyn LPC, Pettinhousen DirectGuitar sarja, Chris Hein Guitars, sekä sitten EastWestin Ministry of Rock ja Fab Four. Mitään näistä en ole itse käyttänyt, kaikkien demoja kylläkin kuunnellut. Korvakuulemalta sanoisin, että nuo kaikki on suunnattu aika erilaisiin tarkoituksiin. Eli riippuu kovasti siitä että minkälaista kitarasoundia olet hakemassa. MusicLabin kitara sarjaa on kiitelty kovasti siitä, että niitä on helppo ohjelmoida (siis käyttää artikulaatioita yms), Pettinhouse on myös kerännyt paljon kiitosta samalla tasolla (ja mun korvaan noi Pettinhousen soundit on paremmat). CHG ja EW on sitten taas oma juttunsa, ei mitään kokemusta ja näkemystä, muutakuin demoja kuunnellut. Lähinnä kait kyse on siis siitä että minkälaista soundia olet hakemassa? Jos realistisuutta haetaan niin kaikki vaativat säätämistä ja vääntämistä.

Charge
20.02.2010 12:52:01

Entäs sämplet? latailin tuolta jotain http://www.looperman.com/royalty-free-metal-guitar_loops-g-27-c-3.html mutta millä niitä voi käyttää? Siis esim. jonkun musiikinteko-ohjelman kanssa, kuten vaikku FL studio?

Xena's da bomb
cosmob83
20.02.2010 13:00:02

Charge: Entäs sämplet? latailin tuolta jotain http://www.looperman.com/royalty-free-metal-guitar_loops-g-27-c-3.html mutta millä niitä voi käyttää? Siis esim. jonkun musiikinteko-ohjelman kanssa, kuten vaikku FL studio?

Samplet ovat myös yksi käypä vaihtoehto. Sämplet taitavat useimmiten tulla ihan tavallisina audio tiedostoina (Wav tai Aiff) tai sitten Rex muotoisina tiedostoina. En nyt ole niin sample asiantuntija, mutta nuo Rex tiedostot ovat valmiiksi pilkottuja niin, että pystyt kvantisoimaan ne oman biisin rytmiin ja niissä voi myös muunnella tempoa. En tiedä kuinka se toimii FL studion kanssa, kun en ole eläissäni Fruity Loopsia käyttänyt. Luulisi kuitenkin että se pystyisi importoimaan ihan perus audio filuja ja Rex tiedostoja. Mutta en sen tarkemmin osaa auttaa, kun Fruity Loops on minulle vieras tuttavuus.

Charge
20.02.2010 13:33:57

Mitenkäs noita sampleja sitten on järkevää käyttää?

Xena's da bomb
cosmob83
20.02.2010 13:53:22

Charge: Mitenkäs noita sampleja sitten on järkevää käyttää?

Nyt tuli niin laaja kysymys, että en osaa vastata. Tarkoitatko että miten niitä sovitullisesti kännättää änkeä mukaan vai mitä? Vai missä asia yhteydessä itse niitä käytän?!??

Charge
20.02.2010 15:34:04 (muokattu 20.02.2010 15:34:22)

No vaikka tietenkin näin, kun yllä mainitsit. Hommaa hankaloittaa huomattavasti se, että kun sampleista ei näe nuotteja, niin on vähän vaikeaa lisäillä bassoja ynnä muita. ja saako esim. tuossa FL studiossa aukaistua useamman samplen yhtäaikaa, kun itse en onnistunut kuin yhden, ja kun toisen importtasi, niin ensimmäinen katosi kokonaan.

Xena's da bomb
cosmob83
20.02.2010 17:29:36

Charge: No vaikka tietenkin näin, kun yllä mainitsit. Hommaa hankaloittaa huomattavasti se, että kun sampleista ei näe nuotteja, niin on vähän vaikeaa lisäillä bassoja ynnä muita. ja saako esim. tuossa FL studiossa aukaistua useamman samplen yhtäaikaa, kun itse en onnistunut kuin yhden, ja kun toisen importtasi, niin ensimmäinen katosi kokonaan.

No itse en käytä oikeastaan kitara looppeja, pääasiassa loopit jota käytän on perkussio looppeja (johtuen siitä, että itselläni ei pahemmin ole perkussio soittimia käytössä). Yksi isoimmistahan ongelmista looppien kanssa työskennellessä on se, että niiden groove ei ihan täydellisesti istu yleensä omaan biisin, joten niitä joutuu pilkkomaan palasiksi ja fiksailemaan taimausta jotta osuvat kohdillaan. Tämän takia REX loopit ovat hyviä, koska ne on alkujaan pilkottu jo palasiksi iskujen kohdalta. Toi pilkkominen onkin sitten vaikeampaa jos pilkottava matsku ei ole kovinkaan perkussiivista vaan enemmän legato-maista, jolloin ne pilkkomiset alkaa kuulua hyvin häiritsevästi. Riippuen materiaalista tätä voi joko hiukkasen paikkailla delaylla tai kaiulla, mutta ei niillä ihmeitä kuitenkaan saa tehdyä.

Sampleista ei näy nuotteja, joten ainut vaihtoehto on joko kuunnella korvalla että missä mennään (ja jos ei heti blokkaa niin ottaa siihen vaikka kiipparin tai oman kitaran avuksi), ja/tai joskus noissa fileissä on merkintä että minkä soinnun päälle niitä voi käyttää. Jos ei ole, niin sitten vain korvakuulolta niitä bongailemaan.

Tuohon FL kysymykseen en osaa vastata. Kyllähän niitä looppeja pitäisi pystyä ihan kaikissa DAW ohjelmissa importoimaan useamman sinne timelinelle, eihän ne periaatteessa ole kuin audio tiedostoja.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti