Muusikoiden.net
10.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Ongelmana kitara PC:ssä + Guitar Pro, samaan aikaan
1
durain
09.02.2010 11:46:46
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ongelmana mulla olisi saada tietokone toimimaan kitaran vahvistimena/jne ja, että samalla kuulisin Guitar Prosta ääntä. Oikeastaan ainoa asia mitä kaipaan on, että kuulen Guitar Pron ja kitaran kuulokkeista samaan aikaan, ei muuta. Nämä kitaran vahvistin/efekti softat tuntuu käyttävän tätä asio:ta aika pitkälti ja äänikorttini (asus xonar essence stx) asio ei salli alle 20ms latencyä (mikä on liian paha) ilman turbo-häiriötä, mutta sentään antaa useamman ääntä tuottavan softan toimia rinnakkain. Asio4All taas ei salli kuin yhden ohjelman kerralla, mutta latency olis kohdillaan. Ja olen koittanut VAC:ia käyttää Asio4Allin kanssa, jolla sain muuten toimimaan yhtäaikaan, mutta latency oli entistäkin pahempi.

Yks homma olis ainakin kokeilematta. Mulla olis Korgin Toneworks ax100g efektilaite ja ajattelin, jos pistäisin kitaran vaan siihen kiinni ja sitten tietokoneesta soimaan Guitar Pro ja yhdistäisin näitten laitteitten ulostulo kaapelit kuulokkeisiin, mutta en tiedä meneekö se signaali ihan sotkuksi ilman jotain mikseriä välissä? Löytyy myös kaks äänikorttia koneesta, joilla vois yrittää jotain samankaltaista, että kumpikin äänikortti soittaa eri ohjelmaa ja yhdistäisin/miksaisin jotenkin äänet kuulokkeeseen.

Noh kuiteskin olisko kellään mitään ideoita miten tämän voisi toteuttaa? Olen miettinyt myös, että saiskohan jollain halvalla ulkoisella tietokoneeseen liitettävällä kitara audiointerfacella hoidettua tän dilemman?

Mielellään en rupeis ostamaan mitään lisää, mutta jos se tosiaan on ainoa vaihtoehto niin osaatteko suositella jotain tämmösiä audiointerfaceja tai muuta mikä auttas tässä? Kattelin thomannista muun muuassa tälläsiä vaihtoehtoja:
http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_gx.htm
http://www.thomann.de/fi/native_instruments_guitar_rig_mobile.htm
http://www.thomann.de/fi/miditech_guitarface_ii.htm

jappo121
11.02.2010 22:05:08 (muokattu 11.02.2010 23:08:45)

Korjaanpa omaa mokaani kun sotkin AX100G:n ja AX1000G:n.
Perusohje pysyy silti samana.

Tuossa Korgin AX100G:ssä on AUX IN liitäntä. Kytke siihen äänikortin ulostulo ja soita kitara normaalisti AX100G:n läpi. Molemmat signaalit pitäisi tulla sujuvasti Korgin output liitännästä .

Tämä tila on tarkoitettu allekirjoitukselle.
durain
14.02.2010 12:10:06

Aah katos. Toi aux-in ratkaiskin ongelman. Olin jo vähän aikeissa hankkia pienen mikserin eli kiitos.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti