Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: WIN XP vai WIN 7 kotinauhoitteluun?
1 2 3 4
lindo
01.02.2010 13:35:01 (muokattu 01.02.2010 13:36:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

nappero: Noi tähän pelejen pelaamiseen on muutamat kaverit noitunu, että vanhat pelit ei toimi Vistassa. En pelaajia laske "normaaliin käyttäjiin", niillä tuntuu olevaan niin eri vaatimukset tietokoneelle, kun näillä jotka selaa vain nettiä ja tilaa sohvat Hobby Hallista.

 
Joo, itse palailen joskus peliä jonka alusta on DOS ajalta, ja kokeilin sitä sekä Vistaan että Seiskaan, ja vastaus oli sama molemmilta: ei pysty venyy.
 
Tarkoitinkin lähinnä näitä palaajia jotka pelaa vain uusimpia pelejä, ja joilla on ns. "pelikone" jotka sitten vuoden päästä on Huuto.netissä myynnissä otsikolla "myydään pelikone" koska pelien system requirementsit on taas niin suuret uusimmissa peleissä ettei tehot riitä.
 
Ja kuka käyttää vielä IE:tä, kun monia ilmaisia ja parempia selaimia on tarjolla.
 
Voi kuule, uskomattoman moni.
Just vähän aikaa sitten formatoin yhden koneen ja laitoin Firefoxin työpöydälle niin koneen buutattua työpöydälle tuli eka kommentti: MIKÄ TÄMMÖNEN MOZILLA ON!!!!
 

Isoin ongelmahan se tulee esille siinä vaiheessa, kun sovellukset yms. rupeavat ilmestymään vain uusille alustoille, eivätkä toimi enää vanhoissa (mukaanlukien XP) käyttöjärjestelmissä. Tähän on monta vuotta, mutta totuttautuminen näihin uusiin järjestelmiin on joka tapauksessa joskus edessä.

 
Tää on kyllä ikävä totuus. No mutta, kaikkeen tottuu paitsi jääpuikkoon sanoko missä. :D
 
Rok rok
HK
02.02.2010 21:13:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Anteeksi mutta mihin tämä perustuu?
kommenttina: HK: Win7 jos kone on verkossa. XP ajaa asiansa jos se ei ole verkossa.
 
Tuo perustuu siihen, etten ainakaan henkilökohtaisesti enää näe mitään syytä miksi pitäisi nyplätä XP:n onnettoman tietoturvan kanssa kun nykyiset windowsit hoitavat sen osaston huomattavasti paremmin ja ajuritukikin on aivan eri tasolla kuin Vistan tullessa markkinoille. Omalla kohdalla homma toimi jo Vistassakin, mutta monella muulla ei.
 
Peltikorva puupäässä.
Grugi
03.02.2010 13:49:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HK: kommenttina: HK: Win7 jos kone on verkossa. XP ajaa asiansa jos se ei ole verkossa.
 
Tuo perustuu siihen, etten ainakaan henkilökohtaisesti enää näe mitään syytä miksi pitäisi nyplätä XP:n onnettoman tietoturvan kanssa kun nykyiset windowsit hoitavat sen osaston huomattavasti paremmin ja ajuritukikin on aivan eri tasolla kuin Vistan tullessa markkinoille. Omalla kohdalla homma toimi jo Vistassakin, mutta monella muulla ei.

 
Ei nyt kannata siihen tuudittautua että Win7 tietoturva olisi "huomattavasti" parempi, uusi käyttis jota ei vielä ole kovin laajalti käytössö (versus XP). Kyllä siitä seiskasta tulee niitä tietoturva aukkoja paljastumaan vielä pilvin pimein.
 
Kunnon palomuuria vaan eteen niin kyllä sillä jo ihan rauhallisin mielin verkossa liikkuu. Suurin tietoturva-aukko on käyttäjä itse.
 
SDMF
tender.insanity
03.02.2010 14:53:44 (muokattu 03.02.2010 14:54:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HK: kommenttina: HK: Win7 jos kone on verkossa. XP ajaa asiansa jos se ei ole verkossa.
 
Tuo perustuu siihen, etten ainakaan henkilökohtaisesti enää näe mitään syytä miksi pitäisi nyplätä XP:n onnettoman tietoturvan kanssa kun nykyiset windowsit hoitavat sen osaston huomattavasti paremmin ja ajuritukikin on aivan eri tasolla kuin Vistan tullessa markkinoille. Omalla kohdalla homma toimi jo Vistassakin, mutta monella muulla ei.

 
Suurin tietoturvariski on kyllä siinä näytön ja selkänojan välissä. Sinänsä sama tekekeekö musiikkia Commodore 64:llä, Mäkillä taikka kasettineliraiturilla.
 
EDIT: Grugilla näköjään samaa kuin mulla. Antaa olla..
 
lindo
03.02.2010 21:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Ei nyt kannata siihen tuudittautua että Win7 tietoturva olisi "huomattavasti" parempi, uusi käyttis jota ei vielä ole kovin laajalti käytössö (versus XP). Kyllä siitä seiskasta tulee niitä tietoturva aukkoja paljastumaan vielä pilvin pimein.
 
Kunnon palomuuria vaan eteen niin kyllä sillä jo ihan rauhallisin mielin verkossa liikkuu. Suurin tietoturva-aukko on käyttäjä itse.

 
Samaa mieltä täällä.
Kyllä se Seiskan tietoturvakin kaatuu vielä kunhan asianosaiset perehtyvät enemmän. Vai onko joku kuullut ettei Seiskaan tarvittais virustutkaa ja/tai palomuuria? haha.
 
Rok rok
jp8000
03.02.2010 21:19:59
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ite käytän virusturvaa ja palomuuria aina, kun en todellakaan usko, että suojaus olisi niin hyvä kuin väitetään
 
"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Juicy
05.02.2010 01:30:27
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos mä maksaisin sulle - sanotaanko nyt vaikka vain kaljapalkkaa - äänittämisestä ja miksaamisesta,
ja näkisin että sulla on samanaikaisesti netit ja tutkat päällä... no, se olis sitten siinä.
Pakkaisin kamat ja sulle tulis kuiva ilta.

 
Mä sanoisin sulle, että tervetuloa 2010-luvulle. Ei ne tehot kyllä paljoa kärsi virustutkista eikä palomuureista... Ainakaan niin paljoa että olisi varaa tuolla "palkalla" arvostella. =)
 
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Harrastelija
05.02.2010 13:24:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Mä sanoisin sulle, että tervetuloa 2010-luvulle. Ei ne tehot kyllä paljoa kärsi virustutkista eikä palomuureista... Ainakaan niin paljoa että olisi varaa tuolla "palkalla" arvostella. =)
 
No, voi olla ettei 3000 lukukaan vielä poista joitain juttuja...
 
Virustorjunta ja palomuuri esim. ei ole pelkkä tehoasia vaan voi aiheuttaa kaikkia kivoja pikku napsuja ja muita joita ei aina välttämättä edes huomaa ennen kun on muka kaiken saanut kondikseen. Ja parhaassa tapauksessa tuhonnut filetkin...
 
Mitä vähemmän Wintoosassa on muuta päällä kun repii musiikkia narulle, sen parempi.
 
Tosin, kyllä nää välillä on silkkaa roskaa, joskus saa taistella 3-4 tuntia että saa systeemin toimimaan ja sen jälkeen onkin sitten erittäin paljon fiilistä enää tehdä mitään musan saralla...
 
Mitään muuta kun analoginen studio kymmenellä instrumentilla kasaan, niin joskus voi joka kuvitella toteutuvan sellaisenkin ihmeen, että otanpa tuosta skitan käteen ja alan nauhoitella saman tien...
 
Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
tender.insanity
05.02.2010 13:51:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Eilen asentelin Win 7 Ultimaten. Saas nähdä, miten toimii. Ensikosketus kyseiseen OS:ään. Vista oli hanurista.
 
Katsotaan miten lähtee käyntiin, josko siirtyisi XP:stä kokonaan seiskaan jossain vaiheessa.
 
HK
05.02.2010 14:05:18 (muokattu 05.02.2010 14:08:49)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Ei nyt kannata siihen tuudittautua että Win7 tietoturva olisi "huomattavasti" parempi, uusi käyttis jota ei vielä ole kovin laajalti käytössö (versus XP). Kyllä siitä seiskasta tulee niitä tietoturva aukkoja paljastumaan vielä pilvin pimein.
Kunnon palomuuria vaan eteen niin kyllä sillä jo ihan rauhallisin mielin verkossa liikkuu. Suurin tietoturva-aukko on käyttäjä itse.

Kun on työn puolesta aikanaan joutunut viettämään lukemattomia viikonloppuja ajellen käsin NT4 ja xp-koneisiin rekisteripäivityksiä viirusten jäljiltä niin kotioloissa ei oikein viitsisi enää turhaan pelleillä. Pienikin parannus on aina parannus.
 
Jos tilanne olisi se, että XP:llä nykypäivänä saavuttaisi jotain konkreettista etua musiikkikäytössä niin mikäpä ettei, mutta koska näin ei enää ole niin en oikein ymmärrä sen käytön mielekkyyttä jos laiteajurit eivät ole esteenä. Loppuviimeksi kuitenkin kukin taaplaa tavallaan.
 
Peltikorva puupäässä.
Pop Corn
05.02.2010 14:19:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Mä sanoisin sulle, että tervetuloa 2010-luvulle. Ei ne tehot kyllä paljoa kärsi virustutkista eikä palomuureista... Ainakaan niin paljoa että olisi varaa tuolla "palkalla" arvostella. =)
 
Katos se palkka määräytyy ammattitaidon mukaan. Tällä kotistudio-harrastelija-tasolla millä nyt
liikutaan tuo kaljapalkka vaatii jo aika paljon perehtymistä ja näyttöä osaamisesta.
 
Joten äläpä huoli, en mä sua tuolla "palkalla" arvostele enkä varsinkaan palkkaa.
Mä äänitän ja juon kaljat ihan itse. ;)
 
.
Juicy
05.02.2010 16:20:26
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pop Corn: Katos se palkka määräytyy ammattitaidon mukaan. Tällä kotistudio-harrastelija-tasolla millä nyt
liikutaan tuo kaljapalkka vaatii jo aika paljon perehtymistä ja näyttöä osaamisesta.
 
Joten äläpä huoli, en mä sua tuolla "palkalla" arvostele enkä varsinkaan palkkaa.
Mä äänitän ja juon kaljat ihan itse. ;)

 
Ei mun ole vielä tarvinnut kertaakaan ottaa virustutkaa eikä palomuuria pois, mutta mä nyt olenkin harrastelija. Kuinka raskaita projekteja teillä sitten on? Taidatte kirjoittaa jostain Astia-studiolta... =)
 
Minusta tuolla kaljapalkalla ei voi kovin mahdottomia vaatia. Vai onko tää homma tosiaan mennyt siihen, että kaupallista tasoa olevan levyn saa äänitettyä ja miksattua korillisella kaljaa? Kertokaa toki mullekin, niitä paikkoja.
 
Tai sitten sitä kaljaa on PALJON. :D
 
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Pop Corn
05.02.2010 16:40:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

HK: Kun on työn puolesta aikanaan joutunut viettämään lukemattomia viikonloppuja ajellen käsin NT4 ja xp-koneisiin rekisteripäivityksiä viirusten jäljiltä niin kotioloissa ei oikein viitsisi enää turhaan pelleillä. Pienikin parannus on
aina parannus.

 
Ouch ja ai ai, eikai kyse vaan ole mistään firmasta? Sano pliis että kyseessä on ollut yksittäiset
kotikäyttäjät... ja jos kyseessä on ollut firma älä vaan kerro että olit töissä sen IT-osastolla.
IT-osaston tietoturvapolitiikka on nimittäin ollut hanurista.
 
Nämä tietoturva-asiat ovat vähän semmoisia, että ne joko ovat kunnossa tai eivät ole. Pienet parannukset eivät
oikein tee kesää. No, onneksi tänä päivänä monissa teollisuuslaitoksisa joissa käytetään XP:n päälle rakennettuja
ohjaus- ja hallintasysteemejä nämä tietoturva-asiat ovat kunnossa.
 
HK: Jos tilanne olisi se, että XP:llä nykypäivänä saavuttaisi jotain konkreettista etua musiikkikäytössä niin mikäpä ettei, mutta koska näin ei enää ole niin en oikein ymmärrä sen käytön mielekkyyttä jos laiteajurit eivät ole esteenä. Loppuviimeksi kuitenkin kukin taaplaa tavallaan.
 
Teeppä näin:
 
1) Ctrl-alt-del ja "start task manager" (tehtävienhallinta). Tsekkaa käynnissä olevien prosessien
lukumäärä. Toista tämä XP:llä, Vistalla ja seiskalla. Laita lukemat ylös.
 
2) Aja sen jälkeen Latency Checker ohjelma kaikissa järjestelmissä. Tutki tasoja ja vertaile.
 
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
 
"Thesycons DPC Latency Checker is a Windows tool that analyses the capabilities of a computer system to handle real-time data streams properly. It may help to find the cause for interruptions in real-time audio and video streams, also known as drop-outs. The program supports Windows 2000, Windows XP, Windows XP x64, Windows Server 2003, Windows Server 2003 x64, Windows Vista, Windows Vista x64, Windows 7, Windows 7 x64."
 
3) Ota aivot narikasta ja käytä niitä.
 
(Testit tulisi suorittaa samalla tai identtisellä tietokoneella. Mahdollisimman puhtailla asennuksilla)
 
Mun musiikki XP:ssä prosesseja on noin 25 ja samalla koneella olevassa Vistassa noin 70. Tietysti tämä
ei kerro koko totuutta sillä jo mun XP:n asennus DVD on räätälöity musiikki-käyttöä varten eli siitä on
poistetty kaikki turha ja asentuvia asetuksia on muokattu (nLite:llä). Ja tietysti Vistan ja Seiskan prosesseja
voidaan karsia myös ja järjestelmää optimoida. Mutta, ei kuitenkaan niin hyvin kuin XP:tä. Tosiasia on, että
tämä Vistan ja Seiskan "kehittyminen" ja tietoturva "parannukset" tekevät niistä raskaamman järjestelmän kuin
mitä XP on. Eikä siinä sinänsä mitään pahaa ole - tavalliselle peruskäyttäjälle.
 
Ei tässä kukaan (tai minä ainakaan) kehitystä vastaan ole. Se on vaan niin, että jos systeemiltä vaaditaan
varmaa ja luotettavaa tosiaikaisen datan käsittelyä (kuten muusiikki järjestelmässä), niin kaikki ylimääräinen
on turhaa ja vaaraksi tälle tehtävälle.
 
Jos sinä sairastuisit ja joutuisit sairaalaan hengityskoneeseen, niin tulisiko hyvä olo jos sairaanhoitajat
päivittäisivät Facebook-statuksiaan ja mesettäisivät samalla järjestelmällä joka ohjaa hengitystäsi?
 
No eihän tämä kotiäänittely niin vakavaa hommaa onneksi ole. Who cares jos sinne tilutukseen sekaan muutama
napsaus tulee? - ei ainakaan ne nousuhumalassa olevat kaverisi jotka hieman vaivautuneesti mutta kehuen
kuuntelevat uutta hittikappalettasi salaa mielessään toivoen että lähdettäisiin jo sinne baariin.
:-)
 
.
Pop Corn
05.02.2010 16:43:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juicy: Tai sitten sitä kaljaa on PALJON. :D
 
Siitä lähdetään, että jos sitä kaljaa ylipäätään on, niin sitä todella on PALJON! ;)
 
.
Juicy
05.02.2010 17:30:29 (muokattu 05.02.2010 17:34:57)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun musiikki XP:ssä prosesseja on noin 25 ja samalla koneella olevassa Vistassa noin 70. Tietysti tämä
ei kerro koko totuutta sillä jo mun XP:n asennus DVD on räätälöity musiikki-käyttöä varten eli siitä on
poistetty kaikki turha ja asentuvia asetuksia on muokattu (nLite:llä). Ja tietysti Vistan ja Seiskan prosesseja
voidaan karsia myös ja järjestelmää optimoida. Mutta, ei kuitenkaan niin hyvin kuin XP:tä. Tosiasia on, että
tämä Vistan ja Seiskan "kehittyminen" ja tietoturva "parannukset" tekevät niistä raskaamman järjestelmän kuin
mitä XP on. Eikä siinä sinänsä mitään pahaa ole - tavalliselle peruskäyttäjälle.

 
Mulle jäi nyt vähän epäselväksi... Ootko oikeasti kokeillut seiskaa? Nyt on kyse Win XP vs. 7. Joo, päällisin puolin seiska näyttää Vistalta, mutta tosiasiassa seiska on huomattavasti kevyempi suoraan asennuksen jälkeen, mitä XP. Tai ainakin mun RC-versio oli, onko ne sitten menneet sössimään jotain sen myyntiversion kanssa?
 
Paljon nopeammin se ainakin pelittää mun läppärilla verrattuna Vistaan (molemmat löytyy). Käytännössä en Vistaan ole paljoa koskenut, koska sen käynnistymisen aikana kerkiää suurinpiirtein kahvit käydä keittämässä, ja seiskan kanssa en ehtisi edes huoneesta ulos. Ja nopeammin se käynnistyy mitä mm. Core 2 Quad-prossulla, Asus P5Q-E emolevyllä ja Samsungin teratavun F1 SATA-II kovolla varustetun pöytäkoneen XP (jota ei kylläkään ole optimoitu).
 
E: Läppärissä on perus Core 2 Duo, ei ihan siis yhtä tehokas ja hitaammat muistit, yms.
 
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
Pop Corn
05.02.2010 18:33:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulle jäi nyt vähän epäselväksi... Ootko oikeasti kokeillut seiskaa? Nyt on kyse Win XP vs. 7. Joo, päällisin puolin seiska näyttää Vistalta, mutta tosiasiassa seiska on huomattavasti kevyempi suoraan asennuksen jälkeen, mitä XP.
 
Oon kokeillut. Seiska on optimoitu Vista. Seiska ei ole kevyempi asennuksen jälkeen kuin XP.
Toki nopeampi kuin Vista.
 
Paljon nopeammin se ainakin pelittää mun läppärilla verrattuna Vistaan (molemmat löytyy). Käytännössä en Vistaan ole paljoa koskenut, koska sen käynnistymisen aikana kerkiää suurinpiirtein kahvit käydä keittämässä, ja seiskan kanssa en ehtisi edes huoneesta ulos. Ja nopeammin se käynnistyy mitä mm. Core 2 Quad-prossulla, Asus P5Q-E emolevyllä ja Samsungin teratavun F1 SATA-II kovolla varustetun pöytäkoneen XP (jota ei kylläkään ole optimoitu).
 
Milloin XP on asennettu pöytäkoneeseen? Mitä ohjelmia/laitteita on asennettuna?
Et sä voi vertailla kahden eri koneen käynnistysnopeuksia keskenään. Pitää olla sama tai identtinen kone
ja puhdas asennus molemmista käyttiksistä. Silloin niitä voi vertailla keskenään.
 
Onhan se kiva että käyttöjärjestelmä käynnistyy nopeasti, mutta se ei kerro mitään siitä, miten paljon
järjestelmä käyttää resursseja käynnissä ollessaan. Musiikkia ei tehdä silloin kun järjestelmä käynnistyy
vaan sen ollessa toiminnassa, eikö vain.
 
Ja tässäpä testaustuloksia:
 
http://www.maximumpc.com/article/reviews/windows_7_review?page=0%2C3
 
"In our tests, Windows 7 was a few percent slower than XP SP3, but faster than Vista SP2."
 
Eli suomeksi nopeusjärjestys:
 
1) XP
2) Seiska
3) Vista
 
MOT. Over and out.
 
.
Juicy
05.02.2010 18:56:16 (muokattu 05.02.2010 19:29:29)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Entäs ne 32-bittisyyden rajoitteet? Vai onko 64-bittisyys ihan turhaa musiikintekemisessä? Nuo erot on kumminkin aika marginaalisia seiskan ja XP:n välillä...
 
E: Mutta seison toki korjattuna, en uskonut XP:n pärjäävän noin hyvin suorassa vertailussa.
 
Juicylle jallua juotetaan, sairasauton paareilla kannetaan. Ei Juicy-boyn maksa kauaa kestä, Vaseliinia jaettukyrpae roloem. -Räbbänä
HK
05.02.2010 19:07:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Popcorn. Vedit minut täysin sanattomaksi.
 
Peltikorva puupäässä.
tender.insanity
05.02.2010 19:24:13 (muokattu 05.02.2010 19:26:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Noh, Win 7 on vielä uusi. Eiköhän XP SP3 jää selkeästi jalkoihin kun Service Packeja ilmestyy seiskalle. Oli XP:kin aika rajoittunut ennen SP1:ä.
 
Ja kuten mainittukin eroista, niin 32bittisenä (XP, XP64 on susi) on RAMia vain max 3,25gb kun taas 64bittisellä vain emolevyllä tulee raja vastaan. Esim. omassa Asus P5Q:ssa maksimi on 16gb.
 
Murgo
07.02.2010 10:54:55 (muokattu 07.02.2010 10:57:35)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taisteltuani aikani Vistan kanssa kotikoneessa (nimenomaan musiikki- ja videoeditointiohjelmien ja laitteiden yhteydessä, normikäyttö sujuu toki Vistallakin) ja toisaalta nautittuani työkoneen (XP) sujuvasta toiminnasta (tosin netti on välillä töissä hidas, mutta se johtunee firman palvelimista, koska kotona sekin pelaa nopeasti) päätös uuden koneen käyttöjärjestelmästä oli ainakin minulle helppo tehdä: XP professional on tulossa siihen.
 
Yleensäkin välillä tuntuu että koko Windows on salaliitto uusien koneiden myymiseksi ihmisille, aina kun koneiden teho lisääntyy tarpeeksi että Windows pyörii kivuttomasti, Microsoft tuo markkinoille uuden ja "paremman" Windowsin joka kyykyttää nekin eikä silti välttämättä ainakaan normikäyttäjälle tarjoa mitään lisäarvoa kasvaneen kuormituksen vastapainoksi, ellei joku sitten laske lisäarvoksi kaikenmaailman animaatioita yms. kromia joka hidastaa systeemiä entisestään. Minä en laske, minulle riittää että kone toimii takkuilematta. Tietysti osalle ihmisistä käyttöjärjestelmän visuaalinen koristelu luo illuusion hirmuisen kehittyneestä teknologiasta, mutta käytännössä se on turhaa resurssien tuhlausta.
 
Yleisesti ottaen on kokemus tietotekniikasta (mukaanlukien esim. digikamerat, puhelimet, syntikat jne.) minulla se että "kehityksen terävimmässä kärjessä" pysyttelemisestä seuraa vain turhaa vaivaa ja kustannuksia verrattuna siihen että käyttää koko ajan hiukan "vanhentunutta teknologiaa" joka kuitenkin vielä toimii ja täyttää omat tarpeet. Tällöin lastentaudit ja bugit on jo kitketty ja etenkin kun kone edustaa käyttikseen ja softaan nähden seuraavaa sukupolvea (olematta sekään kuitenkaan "viimeistä hottia"), niin ohjelmat jotka markkinoille tullessaan kyykyttivät tehokkaimmatkin senaikaiset koneet pyörivät erittäin sujuvasti hiukan uudemmissa myllyissä. Yleensähän tahtoo olla että uusin ohjelma/käyttisversio kuormittaa samaan aikaan järkevään hintaan saatavilla olevia koneita niin paljon että toiminta kärsii, vasta sitten kun koneet "pääsevät tasoihin", alkaa softa toimia käyttökelpoisesti, mutta siihen mennessä on jo ilmestynyt uusi versio joka on jälleen turhan raskas jne. Noidankehä on valmis, konetta ja softaa saa päivittää jatkuvasti kalliilla hinnalla ja kärsiä vielä samalla bugeista ja takkuilusta.
 
Vain hiukan vanhemmat konemallit ovat myös huomattavasti halvempia ostaa kuin aivan viimeisimmät versiot joita taas jo vuoden päästä saa pilkkahintaan nykyiseen nähden kun on julkaistu taas seuraava sukupolvi joka tietysti muka on valovuosia parempi, vaikkei käytännön eroa rivikäyttäjä juuri huomaakaan.
 
Niin vähän aikaa,niin paljon puuhasteltavaa!
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «