Muusikoiden.net
10.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kolme korttia pakasta.. mikä mahtaa olla se oikea?
1
Mrezzye
21.01.2010 16:06:58
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Allaolevat on alkaneet kiinnostaa kun asiaa olen tutkaillut, onko teillä kokemusta näistä? Noihin lisäksi jokin pikkumikseri..

http://www.thomann.de/fi/motu_8pre.htm
http://www.thomann.de/fi/maudio_profire_2626.htm
http://www.thomann.de/fi/motu_ultralite_mkiii_hybrid.htm

Käyttöön tullee iMac + Logic (Express tai Studio) + pikkumikseri (näitäkin saa
suositella, edullista mutta laadukasta haen). Ja kotistudiota rakentelen, kuitenkin
silmälläpitäen laajennusmahdollisuuksia ihan oikeaksi pienimuotoiseksi studioksi.

Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

CHAOSWEAVER
CryptoFib
21.01.2010 17:47:58 (muokattu 21.01.2010 17:50:51)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei ole kokemuksia mistään em. tuotteista, mutta heräsi vain kysymys, että miksi tahtoisit ostaa mikserin tuollaisen rinnalle?

En oo kaamean fiksu näissä hommissa, mutta eikö ois kätevämpi laittaa mikserin lähdöistä linjatasoista materiaalia johonki interfaceen, missä on linjasisääntuloja vastaava/tarvittava määrä? Ts. Miksi ostaa kortti missä on mikkietusia, jos niitä ei tarvi?

Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
Mrezzye
21.01.2010 17:59:02

CryptoFib: Ei ole kokemuksia mistään em. tuotteista, mutta heräsi vain kysymys, että miksi tahtoisit ostaa mikserin tuollaisen rinnalle?

En oo kaamean fiksu näissä hommissa, mutta eikö ois kätevämpi laittaa mikserin lähdöistä linjatasoista materiaalia johonki interfaceen, missä on linjasisääntuloja vastaava/tarvittava määrä? Ts. Miksi ostaa kortti missä on mikkietusia, jos niitä ei tarvi?

Hyvä pointti... ei ole kauheasti kokemusta näistä. Yleensä vaan olen tottunut
näkemään mikserin ennen konetta, mutta jos ilman pärjää niin mikäpä siinä.
Toisaalta jos mikseriä ei ole, niin kuinka kätevää lienee tasojen säätäminen?
Entäs monitorointi? Tietty nykykoneilla latenssi lienee sen verran olematon,
että monitoroinnin voi ottaa suoraan koneelta? Toinen vaihtoehtohan olisi
kytkeä monitorit suoraan tuohon mikseriin, jolloin latenssia ei ainakaan ole.
Itsehän kyllä tulen käyttämään kotioloissa pääosin plugareita kitaran äänityksessä,
näin ollen haluan kuulla siis jo koneella muokatun soundin enkä raakaversiota.

Laittakaa vaan jatkossakin näitä huomioita. Tällainen rookie ei oikein ole kärryillä
mikä on paras tapa toteuttaa äänityssysteemi, vaan erehtymällä oppimaan tässä
ollaan alkamassa.

Jos eläimiä ei ole tarkoitettu syötäväksi, niin miksi ihmeessä ne sitten on tehty ruoasta???

CHAOSWEAVER
Pop Corn
21.01.2010 19:14:22

Eipä sille mikserille oikein mitään tarvetta ole, jos äänikortista löytyy tarvittava
määrä inputteja, etusia, ja phantom. Monitorit vaan äänikorttiin kiinni ja tasot
säädetään DAW:n kautta + miksaus. Latenssin ei pitäisi olla ongelma.

Tietysti se pikkuinenkin mikseri siinä kotistudion pöydällä tuo tiettyä katu-
uskottavuutta asiaan perehtymättömien keskuudessa :)

.
Antti1
21.01.2010 19:16:28

Ulkoisen raudan ilona on sitten se latenssiton monitorointi ja joissain tapauksissa joustavampi kuunteluiden rakentaminen, jos tarvii useaa erilaista. Harmittavan vähän löytyy Creamwaren/Sonic coren kaltaista reititysvapautta äänikorttien puolelta.

Mrezzye
21.01.2010 20:58:35

Hoho, eipä ole tarkoitus näön vuoksi mikseriä hankkia, joten jätän ostamatta.
Ei näemmä ole mitään estettä käyttää tuota Profireä Logicin kanssa vaikka
mukana tuleekin Pro Tools, eihän? Jostain kuvittelen lukeneeni että M-audion
värkeistä osa on ronkeleita softan suhteen. Liekö olen unta nähnyt vai onkohan
tuossa totuuden siemen...

CHAOSWEAVER
anapena
21.01.2010 22:20:27

Mrezzye: vaikka mukana tuleekin Pro Tools, eihän?

Ei kait tuossa Pro Toolsia mukana tule? On vaan PT compatible...

Mrezzye
21.01.2010 22:35:03

anapena: Ei kait tuossa Pro Toolsia mukana tule? On vaan PT compatible...

Correct! Enpä tiedä mistä moinen oli päähäni iskostunut...

CHAOSWEAVER
J-PPP
22.01.2010 15:44:27

Antti1: Ulkoisen raudan ilona on sitten se latenssiton monitorointi ja joissain tapauksissa joustavampi kuunteluiden rakentaminen, jos tarvii useaa erilaista. Harmittavan vähän löytyy Creamwaren/Sonic coren kaltaista reititysvapautta äänikorttien puolelta.

Creamwarea en tunne yhtään, mut kyllähän noissakin saa kaikissa useamman eri cue mixin tehtyä.

Mulle tuli yllätyksenä että Presonuksen Firepodissa/FP10:ssä ei saa tehtyä edes yhtä erillistä cue mixiä, kun niiden pikkupurkki Fireboxikin siihen pystyi.

Mrezzye
22.01.2010 18:52:42

Tuon Profire 2626:en suuntaan olen vahvasti kallistumassa, vaikuttaa minun tarpeisiini käypäisimmältä tässä hintaluokassa.

CHAOSWEAVER
poro80
23.01.2010 12:22:13

Mulla on hiukan samanlainen tilanne. Aikaisemmin käytin PC:tä ja M-audio 1010LT-korttia, softa PT M-powered, mutta syksyllä innostuin ostaan iMacin ja tähän asti olen ollut ilman äänikorttia. Vaatimuksena mulla on ollut aina se väh. 8 kanavaa sisään, mutta nyt tarkemmin tutkiskeltuani asiaa oon huomannut että yleensä 1-4 on riittänyt demotuksiin hyvin.
Pääosin bändin demotukset hoitaa kitaristi ja hänellä on käytössä lexiconin omega ja hänen päivittäessä kalustoa olen ehdottanut että molemmat ostaisi pikkuisen firestudio mobilen:
http://www.thomann.de/fi/presonus_firestudio_mobile.htm
Molemmat pystyisi tekemään omat juttunsa kotona ja treenikselle vietäessä voisi laitteet helposti linkittää ja täten saada enemmän kanavia. Mikseri meillä on luonnollisesti käytössä.
Mikäli yhteishankinta ei ota tuulta siipiinsä on lexiconin i-onix sarja yksi potentiaalinen vaihtoehto.
http://www.thomann.de/fi/lexicon_ionix_u82s.htm
Sieltä löytyisi kanava valikoimaa 2-8 kpl:een välillä ja ulkonäöllisesti sopisi hienosti iMacin alle. Muista meikäläisen rumista ja tilaa vievistä äänivempaimista on "hellasärö" muistanut huomauttaa säännöllisesti. Huom! "Hellasärö" ei ole plugari
Jos jollain kokemusta I-onixeista, niin kommentteja otetaan vastaan. Hetken vielä odottelen ostamista, jotta macin lumileopardi yleistyy tuettavissa järjestelmissä.

Los Stones Relicos
Johnny Buzz
24.01.2010 01:55:22

Itsellä samantyylinen tilanne käynnissä ja MOTU ultraliten suuntaan kallistumassa laitteen roudattavuuden ja ominaisuuksien vuoksi. Luotettavuus pitäisi olla myös huippuluokkaa.
JPQ
24.01.2010 06:00:28 (muokattu 24.01.2010 06:03:01)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt katselin tätä ketjua mitenhän hyvä tuo presonus mikki etusisiltaan jos vertaan vaikkapa 400euron mikseri hintaluokkaan. ps. olis halvempi kuin ajattelemani focusrite joka tosin ei sitten kyllä kait kohise juuri yhtään toisaalta tällä osa alueella. ja siis oikeasti ei mitään valmistajien lukuja ne löytänee äkkiä. ja millä perusteella taso mittarien arvot 0,6,40 valittu eli onko jtoain maagista arvossa 40. 6 lienee ns tavoite arvo vai miten on eli nolla kohdan jälkeen menis särölle.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
HK
24.01.2010 10:39:14 (muokattu 24.01.2010 10:53:21)

Mrezzye: Tuon Profire 2626:en suuntaan olen vahvasti kallistumassa, vaikuttaa minun tarpeisiini käypäisimmältä tässä hintaluokassa.

Tuo Profire2626 on pirun hyvä värkki, mutta se on ronkeli FW piiristä. Itse jouduin PC:hen ostamaan erillisen Belkinin TI piirisarjalla olevan FW kortin (~45e) jonka jälkeen tuo on toiminut kuin unelma. Emolevyn integroidulla VIA:n FW piirillä tuo toisti kaiken nätisti muttei nauhoittanut mitään.

Käytän itse Sonaria, en tiedä ProTools-toimivuudesta.

Macin FW:ssä kuulemma toimii kunhan ajurit ovat päivitetty.

Nuo mikkietuset ovat oikeasti hyvät...ainakin meikäläisen budjetilla.

Peltikorva puupäässä.
poro80
24.01.2010 10:54:12

Profirestä minäkin oon kuullut positiivista palautetta, mutta palautteen antaja myi kyseisen laitteen 2kk käytön jälkeen, joten joku siinä ilmeisesti ahdisti. No jokainen hommaa kalustonsa tarpeidensa mukaisesti. Tässä samassa kategoriassa focusriteltä löytyy myös vastaavia?!
Käväisen ihmettelemässä tulevalla viikolla tuota presonusta liikkeessä. Tuttu myyjä oli sitä itse jo testaillu ja väitti etusia paremmaksi kuin apogee duettia. Lukujen valossa hyvän tuntuinen peli, mutta mitä sanoo korva?
BTW: Studioalueen puolella on juttua ZoomR16:sta. Loistava ideana, mutta se on Zoom?

Los Stones Relicos
HK
24.01.2010 11:28:37

poro80: Profirestä minäkin oon kuullut positiivista palautetta, mutta palautteen antaja myi kyseisen laitteen 2kk käytön jälkeen, joten joku siinä ilmeisesti ahdisti. No jokainen hommaa kalustonsa tarpeidensa mukaisesti. Tässä samassa kategoriassa focusriteltä löytyy myös vastaavia?!

Kannattaa ehdottomasti kuunnella itse jos mahdollista. Mulla on tuon 2626:sen perässä adatissa Focusriten octopre mk2 ja se on kokoajan pois päältä. Sen pohjakohina on niin kova, että mieluummin ryömin tuolla räkin alla vaihtelemassa letkuja tuohon 2626:seen kuin nauhoitan tuon focusriten kautta yhtään mitään.

Peltikorva puupäässä.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti