Muusikoiden.net
10.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: tc powercore firewire
1
250768
13.01.2010 17:06:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tossahan on 4 lastua.Kuinka monta esim kompuraa yksi lastu kestää?Ovatko plugarit hyviä ja ovatko noi firewire vehkeet pelanneet varmasti.Jos joku joka omistaa tälläisen laitteen viittis valaista?Kattelin että uusi maksaa 999 ja 500 dollarin plugarietu.Mulla on nyt kahden vaiheilla kumpi tämä firewire tai uad kortti.Jos joku joka omistaa kummankin voisi esittää näkemyksiä kumpi olisi parempi.?

Aina on palattu les pauliin mutta pitäähän ne kaikki kitarat läpi käydä.
AoA
14.01.2010 14:44:30

ainakin mitä mulla on kokemusta niin jos laittaa monta samaa plugaria (esim eq) päällekkäin niin alkoi powercore tökkimään. niinpä jotenkin tuo uad tuntuis varmemmalta.

cosmob83
18.01.2010 18:38:38

Heips.

Pahoittelut skandien puuttumisesta. Itse omistan tuon Powercore Compactin joka on pienempi versio tuosta firewiresta. Firewiressa on 4 prosessoria kun taas tassa on 2. Tuota Cl2 peruskompura vie yhdesta prosessorista monona 9% tehoja (eli pystyisit pyorittamaan naita 20 kappaletta ennenkuin Powercore alkaa kyykyttamaan) ja stereona se sitten syo 15% tehoja. Luulisin etta tuolla firewirella saa kylla ihan hyvia noita plugareita pyoritettya, riippuen tietysti etta mimmoisia megaprojekteja tarvitsee pyorittaa. Tana paivana kun koneista loytyy useimmiten tarpeeksi tehoja pyorittamaan enemmisto plugareita, niin ei mielestani tuommoinen powercore tai UAD ole niin valttamattomyys. Itse hommasin tuon powercoren vanhemmalle koneelle, plus siina oli sitten pari plugaria jotka kiinnosti. Tanapaivana tulee lahinna siita kaytettya Noveltechin Characteria (joka on minusta erinomainen plugari.) ja sitten megareverbia ja sitten tutoa perus compuraa. UAD on sitten enemman profiloitunut naihin retro harpakkeisiin.

Riippuu etta mita UAD versiota vertaat powercoreen noissa tehojutuissa. UAD1 on ymmartaakseni aika koposia, mutta sitten taas joku UAD2 quad on jo aika tykki. Mutta kuten sanoin niin naissa on kyse vahan eri profiilin laitteista. TC electronic on enemman allaround valmistaja, kun taas UAD on kiinnostunut enemman noista retro vehkeista.

Mielestani kannattaa miettia, etta mita tarkoitusta varten nuo hemmoo. Kaytettuna ostaisin ehka UAD:n tai powercoren ihan kiinnostuksen ja jonkusen plugarin takia, uutena en niita kuitenkaan ostaisi, koskapa koneteho riittaa native plugarien pyorittamiseen anyways. Sitapaitsi RAM paivitys (ja siihen tama ei ainakaan viela kyykyta) tulee halvemmaksi kun noi DSP prosessorit. Ellei sitten kiinnosta joku tietty plugari kyseisessa vermeissa.

CryptoFib
18.01.2010 21:07:20

Mielestani kannattaa miettia, etta mita tarkoitusta varten nuo hemmoo. Kaytettuna ostaisin ehka UAD:n tai powercoren ihan kiinnostuksen ja jonkusen plugarin takia, uutena en niita kuitenkaan ostaisi, koskapa koneteho riittaa native plugarien pyorittamiseen anyways. Sitapaitsi RAM paivitys (ja siihen tama ei ainakaan viela kyykyta) tulee halvemmaksi kun noi DSP prosessorit. Ellei sitten kiinnosta joku tietty plugari kyseisessa vermeissa.

Komppaan tätä. Ei siis ainakaan laskentatehon vuoksi kannata todellakaan ostaa mitään dsp-rautaa. Ite oon jonku verran käyttäny TC:n plugareita (6000 master), eikä niissä plugareissa ainakaan hintalappunsa arvosta ole sitä laatua - imho.

Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
hape
18.01.2010 22:23:29
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CryptoFib: Ei siis ainakaan laskentatehon vuoksi kannata todellakaan ostaa mitään dsp-rautaa.

Jep, mutta ainaski ne UADin plugarit soundaa hjuvalta! Ja niitäpä ei natiivina saa. Ovelasti ovat naamioineet kopiosuojauksen joksiki "prosessointikortiksi" :D Itse plugarithan ei ole mun mielestä mitenkään pahan hintaisia, UADista puhun siis edelleen.

Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
250768
18.01.2010 22:45:48

Kiitos vastauksesta.Noi reverbit tossa powercoressa eniten kiinnostaa .

250768
18.01.2010 22:47:05

jep noi uad plugarit ovat ihan asiallisen hintaisia.

cosmob83
19.01.2010 00:19:08

hape: Jep, mutta ainaski ne UADin plugarit soundaa hjuvalta! Ja niitäpä ei natiivina saa. Ovelasti ovat naamioineet kopiosuojauksen joksiki "prosessointikortiksi" :D Itse plugarithan ei ole mun mielestä mitenkään pahan hintaisia, UADista puhun siis edelleen.

Nainhan se on. UAD ovat kylla mielenkiintoisia, tosin ovat kuitenkin sen vertaa hintavia etta tammoisena perusjamppana niita ei tule ostettua. Freeware puolellakin loytyy ihan jotain ok kamaa jo tanapaivana, niin entista enemman mietityttaa etta haluaako tunkea rahaa plugarivalmistajien taskuun. Mutta tosin tama kaikki riippuu etta milla tasolla musaa tekee, nain harrastepohjalta Waves on vahan ylihinnoiteltu, joten mennaan Cubasen omilla, powercorella ja freeware plugareilla. :) Ennemmin ne rahat tunkee sitten vaikka parempiin mikkeihin...

JPQ
19.01.2010 00:34:21 (muokattu 19.01.2010 00:35:04)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

cosmob83: Nainhan se on. UAD ovat kylla mielenkiintoisia, tosin ovat kuitenkin sen vertaa hintavia etta tammoisena perusjamppana niita ei tule ostettua. Freeware puolellakin loytyy ihan jotain ok kamaa jo tanapaivana, niin entista enemman mietityttaa etta haluaako tunkea rahaa plugarivalmistajien taskuun. Mutta tosin tama kaikki riippuu etta milla tasolla musaa tekee, nain harrastepohjalta Waves on vahan ylihinnoiteltu, joten mennaan Cubasen omilla, powercorella ja freeware plugareilla. :) Ennemmin ne rahat tunkee sitten vaikka parempiin mikkeihin...

Tosiaan sekvenserien mukana tulee usein käyttö kelpoisia plugareita ja Waves minusta ylihinnoiteltu vallan no minusta se esimerkki jutusta jossa maksaa saavutettu asema vähän kuin eräissä kitaroissa jne. (no tiedän että laatukitarassa työnsä mutta joskus tuntuu että merkistäkin tulee osa). Mietin nyt toki katselen itse saako UAD tavaraa muuna kuin sisäisenä korttina.
ps. uskoisin mikkien eron kuuluvan paremmin ja sitä paitti niitä helpompi myydä eteenpäin eivätkä menetä arvoaan samoin kuin softa.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
250768
19.01.2010 06:53:57

Kyllä kai se viisainta olisi sijoittaa rahat johonkin hyvään etuasteeseen.Rauta on aina rautaa .

CryptoFib
19.01.2010 07:10:45

250768: Kyllä kai se viisainta olisi sijoittaa rahat johonkin hyvään etuasteeseen.Rauta on aina rautaa .

Niin minustaki. :)

Jos jostain löydät Antress merkkisen freeware vst-plugarin joka emuloi neven ekua. ModernV81ME malliltaan, niin kannattaa vertailla sitä A/B vertailuna UAD:n vastaavaan plugariin.

En taho mollata UAD-plugareita, kun ne on hyviä, mutta... junou.

Laadukkaita etuasteita ei sen sijaan saa freewarena.

Siitä huolimatta, että eläminen on niin kallista, se on edelleen hyvin suosittua.
hape
19.01.2010 11:02:23

cosmob83: Nainhan se on. UAD ovat kylla mielenkiintoisia, tosin ovat kuitenkin sen vertaa hintavia etta tammoisena perusjamppana niita ei tule ostettua.

Niin no, en tiedä mikä sun mielestä on kallista ja mikä halpaa. Mulla on kaks UAD-1e -korttia, jälkimmäisestä maksoin uutena 99 euroa. Mun mielestä se on aika halpa.

cosmob83: Freeware puolellakin loytyy ihan jotain ok kamaa

Kyllä. Esim. Blockfish on yksi parhaita softrakompuroita mun mielestä, siis kaupallisiinkin tuotteisiin verrattuna.

cosmob83: Ennemmin ne rahat tunkee sitten vaikka parempiin mikkeihin...

Tai akustointiin :D

Remember: Don't eat the deadly yellow snow!
250768
19.01.2010 17:14:42

Noi antress plugarit ovat hyviä ja kjaerhus myös.Kyllä mitä olen nyt ilok avaimen ansiosta päässyt demottaan noita maksullisia plugareita niin kyllä kuluttajaa pissataan päähän ja pahasti.

Danko
19.01.2010 18:04:54

250768: Kyllä mitä olen nyt ilok avaimen ansiosta päässyt demottaan noita maksullisia plugareita niin kyllä kuluttajaa pissataan päähän ja pahasti.

No siihen asti kun sitä eroa ei itse kuule, niin on perusteltua jättää ostamatta...

keltainen on uusi punainen (+4 = -16 dBFS)
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti