Muusikoiden.net
07.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Edirol fa 66 ei vörki kun uudessa koneessa on hastala vista!
1
Henri93
07.01.2010 23:36:07
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin käytettynä koneen vähän aikaa sitten HP pavilion tx2000 http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=4186. Sitten mulla on ollu Edirol fa-66 firewire äänikortti jo pitemmän aikaa. Aijemmissa koneissa mm. windows xp, leopard os x äänikortti on toiminu moitteettomasti, mutta nyt tässä uudessa hp:ssa nii jotenki äänisäröytyy ja hidastuu. Vika ilmeisesti on bittisyys asetuksissa. Noita pääsee koneen puolesta ja äänikortin takaa säätämään, mutta homma ei kuitenkaan muutu kun taas aikasemmin laite on toiminu itestään. Tossa hp:ssa ei oo itessään firewireä nii hommasin tohon tommosen express 3/4 kortin joka on just nuita texas intrumentsin tuotteita ei pitäs toimia senki puolesta. Soittelin maahantuojalle ja kuulemma muissa vistoissa on laite pelittäny hyvin. Oon myös parin tietokone expertti kaverin sekä musiikki liikkeen kone expertin kanssa yritäny miettiä, että mikä tossa oikeen mättää. Mut nyt heitänpä tännekki ilmaan, jos jollaki sattuis olemaan jotaki ideaa tähän? Oon viikonlopun menossa etelässä, mutta palaan Ouluun maanantaina takas niin vastailen sitten jos jollaki ilmenee lisä kysymyksiä..

-Hensu

www.valoakansalle.webs.com Toiselta nimeltään Saint Henri93
Kalmo
08.01.2010 20:20:24

Äänen hidastuminen kuulostaa kyllä näytteeonottotaajuusongelmalta. Tarkista, että äänikortti ja softasi käyttävät samaa näytteenottotaajuutta. Tsekkaa myös, että Edirolillesi on ylipäätään olemassa Vista-ajurit. Ja tietysti, kannattaa kokeilla integroidun äänikortin sulkemista. Jossain vaiheessa voi tietysti kokeilla myös äänitystä pelkällä integroidulla, jos ei mikään tehoa (jos ei vaikka ajureita fa:lle ole olemassa).

Et juurikaan kerro, mitä olet kokeillut ongelman ratkaisuksi. Oletko esim. testannut eri ajurityypeillä (ASIO, WMD, ASIO4ALL)

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
Henri93
11.01.2010 01:00:15

Kalmo: Äänen hidastuminen kuulostaa kyllä näytteeonottotaajuusongelmalta. Tarkista, että äänikortti ja softasi käyttävät samaa näytteenottotaajuutta. Tsekkaa myös, että Edirolillesi on ylipäätään olemassa Vista-ajurit. Ja tietysti, kannattaa kokeilla integroidun äänikortin sulkemista. Jossain vaiheessa voi tietysti kokeilla myös äänitystä pelkällä integroidulla, jos ei mikään tehoa (jos ei vaikka ajureita fa:lle ole olemassa).

Et juurikaan kerro, mitä olet kokeillut ongelman ratkaisuksi. Oletko esim. testannut eri ajurityypeillä (ASIO, WMD, ASIO4ALL)

http://www.roland.com/products/en/_ … m?PRODUCT=FA-66&iRcId=1812397&dsp=1 tossa on noi ajurit mitä oon käyttäny eli noi pitäs toimia vistassa myös maahantuojan mukaan. Mää en tiiä mistä noita wmd, asio jne. ajureita löytää mut noita oon käyttäny mitä tossa on. Lähinnä testailu puolella enemmän oon testaillu ajelalla ihan media playeristä musaa ulos. Nyt ku taas ens viikolla on aikaa nii testailen vielä tolla cubase studiolla. Mitenhän toi integroidun äänikortin sulkeminen onnistuu?

Henri Henri Olavi
11.01.2010 10:26:01

Henri93: Mää en tiiä mistä noita wmd, asio jne. ajureita löytää

Mulla tuli sen kortin mukana cd, jossa oli kaikki ajurit.

Edes tätä yhtä ei ole olemassa.
Henri93
11.01.2010 23:33:30

mun kortissa on ajurit ainoastaan xp:lle ja mäkkärille...

jp8000
11.01.2010 23:37:57
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.rolandus.com/products/pr … oductId=731&tab=downloads&skip=true

tuolta löytyy ajurit myös vistalle

"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
Henri93
12.01.2010 13:18:42

jp8000: http://www.rolandus.com/products/pr … oductId=731&tab=downloads&skip=true

tuolta löytyy ajurit myös vistalle

Joo noita ajureita oon just ladannu ja käyttäny. Tossa äänikortin mukana tulevassa cd:ssä ei vaan ollu, mut yleensäkki noilla nettisivuilla löytyy uusimmat ajurit aina laitteisiin...

Taitaa tänään lähteä M-AUDIO FAST TRACK PRO äänikortti tompalta tulemaan. Jos jollaki löytyy kokemuksia tästä kortista niin saa toki kertoa :D. Ainaki thomanin myyntilistan ykkösenä näyttää olevan toi kortti. Noissa on toi 30p palautusoikeus niin otan ton testille ja jos ei toimi niin pistän takas.

-Hensu

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti