Muusikoiden.net
11.12.2016
ROKKAA MERKONOMIKSI - liiketalouden perustutkinto 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: M-audio fast track MK2 VS. Line6 pod studio UX1
1
Jack Daniel
08.12.2009 16:43:35
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisin ostamassa ensimmäistä äänikorttia ja olen ajattellut näistä kahdesta jompaa kumpaa:

M-audio Fast Track MK2
http://www.thomann.de/fi/maudio_fas … id=ad23b73dadf981927de12c3671e80046

tai

Line6 POD studio UX1
http://www.thomann.de/fi/line6_pod_studio_ux1.htm

Tarkoitukseni on nauhoittaa ainakin näin aluksi pelkkää kitaraa ja sekin ihan suoraan line innillä (vahvistinta ei ole mahdollisuutta mikittää koska asun rivitalossa). Muut soittimet teen mideinä.
Mulle tärkein ominaisuus olis että kitarasta sais mahdollisimman hyvät saundit (etenkin raskaan metalli saundin) mahdollisimman vähällä vaivalla, koska en jaksa hirveästi opettalla ohjelmien käyttöä.
Tuossa Line6 on PODFARM softa mukana jolla saa ilmeisesti aikasen hyvät kitarat saundit ja vaikuttaa helppo käyttöiseltä.
M-audiossa on Protoolsin essential 7 eikä sekään varmaan huono ole, mutta vähän tuntus ettei se ole niin hyvä pelkästään kitaran mallintamiseen..?

Eli kertokaas vähän mielipinteitänne/kokemuksia kyseisistä mötiköistä ja kumman itse valitsisit minun tilanteessani?

HellYeah
kmh
09.12.2009 23:47:21 (muokattu 09.12.2009 23:55:33)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jack Daniel: ...
M-audiossa on Protoolsin essential 7 eikä sekään varmaan huono ole, mutta vähän tuntus ettei se ole niin hyvä pelkästään kitaran mallintamiseen..?

Eli kertokaas vähän mielipinteitänne/kokemuksia kyseisistä mötiköistä ja kumman itse valitsisit minun tilanteessani?

Tilanteessasi tarvitset muutaman asian.

-Äänikortin, jolla voit saada kitarasignaalin koneelle.
-Vahvistinmallinnuksen, joko rautapohjainen (eli joku pod, v-amp tai vastaava), tai sitten softapohjainen (esim. pod-farm)
-Ohjelman, jolla nauhoittaa raitoja.

Näistä esittämistäsi vaihtoehdoissa M-Audio tarjoaa tosiaan vain sen äänikortin ja äänitysohjelman, muttei kummoista vahvistimallinusta. Line 6:n tuote taas tarjoaa koko paketin, joten pääset suoraan vauhtiin.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti