Muusikoiden.net
06.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Win 7
1
Petrucciani
06.11.2009 09:10:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksinkertainen mutta varmaan monia askarruttava kysymys:

Toimiiko Windows 7 paremmin kuin edeltäjänsä Vista musiikintekohommissa?

Itselläni kokemusta XP:stä (toimi melko hyvin), Vistasta (Home Premium - kaikki päin p:tä!) sekä Mac-järjestelmästä (ei moitteen sanaa). Vistassa ongelmana(ni) erityisesti softsoittimet (Pianoteq), jotka olisi pitäneet toimia koneen/äänikortin speksien perusteella, mutta joissa käyttökelpoiset latenssiarvot aivan tolkuttoman suuria. Näihin en löytänyt toimivia ajureita tms. ratkaisua joten Vista-kone jäi kohdallani muuhun käyttöön ja musahommat siirtyi Macciin. Nyt kyseinen PC-kone alkanut mietityttää: voisko sen sittenkin palauttaa musakäyttöön Win 7 myötä?

Borlag
06.11.2009 09:22:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pari viikkoa käyttänyt Windows 7 nyt pääasiallisena käyttöjärjestelmänä, ja tämän perusteella on kyllä pätevin Windows aikoihin. Kuitenkin kun audio koneelta vaaditaan ihan eri juttuja mitä perus toimistokoneelta tai vaikkapa pelikoneelta, nin se asia joka ratkaisee kaiken on nimenomaan nuo ajurit. Kun et maininnut laitteistoasi lainkaan, ei varmasti kukaan osaa kovin tarkkaa vastausta antaa, mutta periaatteessa jos oma laitteistosi toimi huonosti Vistan kanssa, voisi olettaa että samoin on seiskan kanssa ihan jo sen takia että jos laitevalmistaja ei ole Vistalle kunnolla toimivia ajureita saanut aikaiseksi, niin ei varmaankaan uudemmalle käyttöjärjestelmälle niitä voi odottaa näin aikaisessa vaiheessa.

Itse suosittelisin odottamista kunnes laitevalmistajasi tukiforumeilla alkaa olemaan enemmän ratkaistuja W7 kysymyksiä kuin ratkaisemattomia. Tai vähintään sitä että uudet ajurit ilmestyvät.

Mr. Johnny
06.11.2009 11:58:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain juuri win 7:n sekä uuden interfacen(focusrite saffire pro 40). Focusriten sivuilta opastettiin asentamaan vanha ajuri, ei mitään muuta vielä. Laitoin sen, kone tunnisti kaikki samantien. Oon nyt muutaman päivän käyttänyt vehkeitä, rajoitukset tuntuvat tulevan ainoastaan minun puolelta, kone tuntuu toimivan erittäin hyvin. Olen tosin aloittelija vielä näissä, mutta oli pakko jakaa ajatukseni tämän asian tiimoilta, niin täynnä intoa uusista kamoista ja tulevista nauhoituksista. Win 7 rules!

LaXu
06.11.2009 13:28:38 (muokattu 06.11.2009 13:30:05)

Mulla kyllä toimi Vistassakin musasoftat ihan samaan tapaan kui XP:ssakin. Eli veikkaisin ennemminkin ajuriongelmia kuin käyttiksen vikaa. Aika monet valmistajat ovat olleet valitettavan lepsuja Vista/Win7 ajurien kyhäämisessä, varsinkin 64-bittisten. Vistan ajurithan siis toimivat myös seiskassa ja niitä käytänkin oman audio interfaceni (Echo AudioFire4) kanssa.

Syyssiivous! Myynnissä Torilla: Egnater Tourmaster putkinuppi, Line6 M13, Uraltone Hotmama keinokuorma, Ibanez Weeping Demon wah, Digitech Digidelay, Uraltone Line-out box
zekeode
06.11.2009 13:53:45
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaXu: Mulla kyllä toimi Vistassakin musasoftat ihan samaan tapaan kui XP:ssakin. Eli veikkaisin ennemminkin ajuriongelmia kuin käyttiksen vikaa. Aika monet valmistajat ovat olleet valitettavan lepsuja Vista/Win7 ajurien kyhäämisessä, varsinkin 64-bittisten. Vistan ajurithan siis toimivat myös seiskassa ja niitä käytänkin oman audio interfaceni (Echo AudioFire4) kanssa.

Ei mullakaan ollut Vistassa mitään ongelmia (64-bit) ja nyt on Windows 7 (64-bit), eikä mitään ongelmia. Jos ei olis 70e:lla saanut amazonista, niin tuskin olisin edes päivittäny.
UncleFester
08.11.2009 09:35:59

Mulla on tuo Terratec 6fire USB ulkonen äänikortti. Vistan kanssa se bugitti sillä tavalla että kun sen kautta kuunteli musiikkia niin piti softasta (winampista ja win mediaplayerista) olla volumet melkein minimissä, tai muuten ääni alkoi heti mennä särölle. iTunesin kautta kokeilin niin toimi normaalisti. Nyt kun laitoin Win 7:n niin tuo ongelma katosi, eli pelittää normaalisti nyt.

maihinnousu.net/superbullets
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti