Muusikoiden.net
08.12.2016
Introducing the Fender Paramount PM-1 Limited Rosewood  

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sirinää nauhoitettaessa
1
UncleFester
05.11.2009 15:43:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan Terratecin 6Fire USB äänikortin, joka on siis ulkoinen. Koneena toimii Asuksen läppäri. Kun nauhoitan Äänikortin kautta niin nauhoitettaessa tulee sirinää, joka ei ole kuitenkaan taustasirinää vaan tulee soiton mukana. Kortissa on erillinen 12V muuntaja, jonka kautta se saa virtaa. Tässä sample ongelmasta:

http://maihinnousu.net/s/?song_id=5895

Tässä speksit itse kortista:

http://www.terratec.net/en/products/DMX_6Fire_USB_2084.html

Kaverini testasi tuota korttia ja hänellä se toimi normaalisti, eli sirinöitä ei ilmaantunut. Mietin että missäköhän se vika voi olla minun systeemeissä.

Olen koittanu soittaa siten että läppäri ei ole verkkovirrassa ja että äänikortin muuntaja ei ole samassa jakajassa muiden sähkölaitteiden/muuntajien kanssa. Jos vika on maadoituksessa niin kortin takana on maadoitusmahdollisuus (kts. linkki) mutta en oikein tiedä että miten sen kanssa pitäis täsmälleen toimia.

Musiikinkuuntelu toimii normaalisti. Onko tietoa missä voisi olla vika? Itse en tiedä näistä juurikaan mitään kun että jostain se voi ottaa häiriötä ja ne lähteet olen koittanu tsekata, eli loisteputket sunmuut että eivät ole olleet päällä soitettaessa. Miltä vialta tämä teidän mielestä vaikuttaa?

maihinnousu.net/superbullets
Aki
05.11.2009 16:43:13
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Toi sirinä ei kuulosta ulkoiselta ongelmalta, vaan nimenomaan ajurien tai muiden sisäisten asioiden luomalta. Onhan sulla uusimmat ajurit laitteelle käytössä?

http://www.terratec.net/en/products … iver/produkte_treiber_en_19875.html

Vertaile myös sun ja kaverisi Firewire-chipsetin valmistajaa. TI on hyvin arvostettu, kun taas VIA saattaa aiheuttaa juurikin tuollaisia ongelmia.

Kokeile myös irroittaa kaikki muut Firewire- ja USB-laitteet.

Mikä kone tarkemmin ottaen sulla ja sun kaverilla on?

"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
UncleFester
05.11.2009 17:01:25

Aki: Toi sirinä ei kuulosta ulkoiselta ongelmalta, vaan nimenomaan ajurien tai muiden sisäisten asioiden luomalta. Onhan sulla uusimmat ajurit laitteelle käytössä?

http://www.terratec.net/en/products … iver/produkte_treiber_en_19875.html

Vertaile myös sun ja kaverisi Firewire-chipsetin valmistajaa. TI on hyvin arvostettu, kun taas VIA saattaa aiheuttaa juurikin tuollaisia ongelmia.

Kokeile myös irroittaa kaikki muut Firewire- ja USB-laitteet.

Mikä kone tarkemmin ottaen sulla ja sun kaverilla on?

Käyttiksenä mulla on Win 7 Pro ja ajurit pitäis olla täysin ajan tasalla. Tänään laitoin korttiin uusimmat ajurit myös. Vistan kanssa oli sama ongelma mutta lisäksi oli ongelmia musiikinkuuntelussa. Nyt niitä ei ole Win 7:n kanssa.

Minun kone on pari vuotta vanha Asus F3Jc ja kaverin koneesta ei ole niin tietoa kun en itse ollut paikalla kun hän testaili. Kuitenkin toimi kuulemma moitteetta kun sillä oli nauhoitellutkin, enkä itse niissä pätkissä mitään sirinöitä kuullut.

Miksi täytyy vertailla Firewire chipsettiä? Tuo äänikorttihan on USB-pohjainen.. koitan tuon kuitenkin jostain tarkistaa jos osaan kun en edes tiedä mikä se chipset oikeastaan on :) Kiitos vinkistä.

Ainoana USB-laitteena tuon lisäksi on vain hiiri. Kiitos vastauksesta. Toivottavasti muutkin osaavat hieman neuvoa.

Aki
05.11.2009 23:52:20

UncleFester: Miksi täytyy vertailla Firewire chipsettiä?

Juu ei tartte. Pikalukuni jallitettiin taas täysillä.

Ainoana USB-laitteena tuon lisäksi on vain hiiri.

Kokeile ihan varmuuden vuoksi poistaa myös se äänityksen ajaksi. Toinen mitä kannattaa kokeilla on laittaa tuo eri USB-väylään. Monissa koneissa on pari eri ajuria USB-väylille, jotka käyttäytyvät jossain määrin eri tavoin.

Mulle mieleen tulevat jipot on vähän tällasia kikkakolmosia, mutta ihmeen usein täntyyppiset ongelmat on juuri niistä kiinni.

"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
UncleFester
06.11.2009 07:24:58

Mulle mieleen tulevat jipot on vähän tällasia kikkakolmosia, mutta ihmeen usein täntyyppiset ongelmat on juuri niistä kiinni.

Ja mulle käy kaikki neuvot, joten kiitokset näistä :)

UncleFester
06.11.2009 22:11:16

Testailin nuo yllämainitut ja ei auttanut valitettavasti

UncleFester
07.11.2009 14:24:46

Nyt varmistui että ongelma on minun systeemeissä. Kävin kaverin luona testaamassa ja hänellä toimi normaalisti tuo kortti.

sumuvalo
08.11.2009 18:54:43

Hommasin äskettäin zoom S2t ulkoisen äänikortin ja plugareina kitaraa äänittäessä on guitar rig 3 ja zoomin ZFX, softat pitäisi kyllä olla asennettuna oikein mutta soittaessani kitaraa taustalta tulee sirinää ja äänittäessä nuendolla sirinä kuuluu sielläkin, lisäksi äänittäessä sisään Plugareilla tehdyt efektit kuuluvat mutta äänitystä kuunneltaessa siitä on kadonnu kaikki efektit. PC:ni on HP läppäri.
Osaisiko ketään opastaa ongelmassa?

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti