Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: cubase vs reaper
1 2
Aki
07.11.2009 03:31:43
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mobbi: Sitten taas jos mennään omien bändien demotasolle paskoilla kamoilla, reaper on tosi jees. Jos vaativampiin äänitysprojekteihin, melkein Cubase tai Pro Tools... Tai noin mä itse ajattelen.
 
Kauheen moni ajattelee noin, mutta tossa ei ole mitään muuta logiikkaa kuin hinta. Reaper on reilusti nopeampi ja monipuolisempi kuin PT. Itse suostuisin PT:llä tekemään korkeintaan muutaman biisin autotallidemoja, sitä isommat proggikset ehdottomasti Reaperilla.
 
"Epäreilua tuomita koko paketti 99,9%:n perusteella." -Jucciz, 2008
Pop Corn
07.11.2009 03:58:55 (muokattu 07.11.2009 04:14:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mobbi: Eipä kaikki kyllä laittomia softia käytä... Tiedän montakin, jotka eivät ikinä ole käyttäneen yhen yhtään laitonta softaa tai plugaria.
 
Joo eihän tässä ollut edes siitä kysymys. Alko vaan ihmetyttää nuo ihmettelijät.
 
Muuten, mäkin tunnen monta muusikko kaveria jotka eivät koskaan ole viinaa juoneet... esim tämä Jas... mikäs sen nimi olikaan... hmmm ...noh ne on kaikki merkonomeja ja ekonomeja nykyään.. ei väliä.. joo jatkakaa vaan.
 
Ps Kaikki tietää foorumin linjan, pidetään siitä kiinni. Mutta ei aleta jeesustelemaan, jookos?
 
.
mobbi
07.11.2009 16:35:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Kauheen moni ajattelee noin, mutta tossa ei ole mitään muuta logiikkaa kuin hinta. Reaper on reilusti nopeampi ja monipuolisempi kuin PT. Itse suostuisin PT:llä tekemään korkeintaan muutaman biisin autotallidemoja, sitä isommat proggikset ehdottomasti Reaperilla.
 
Itse en koskisi PT:hen ikinä.. Sitä sanoin lähinnä vaan sen takia, kun valtaosa studioista on kuitenkin pro tools pohjaisia toistaiseksi. Helpottaa työskentelyä eri pajojen välillä. Vaikka onhan toikin kyllä pieni pointti. onnistuuhan se mutenkin.
 
Olipas taas turha kirjoitus...
 
www.crimson-sun.org
CPU
27.11.2009 13:36:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuli tossa sattumalta käytettyä tota sx 3:sta pitkästä aikaa. En ihmettele, et tyypit mieltää reaperin jotenki helpommaksi käyttää kun cubasen. Johtunee siitä, että uusimpia cubaseja ei oo voinu waretaa. Oha se 3 aika kömpelö käyttöliittymältään, sama ei todellakaa päde c5:een.
 
K.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
JPQ
27.11.2009 15:27:27 (muokattu 27.11.2009 15:27:50)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mobbi: Eipä kaikki kyllä laittomia softia käytä... Tiedän montakin, jotka eivät ikinä ole käyttäneen yhen yhtään laitonta softaa tai plugaria. Tosin kunnollisten softien hinnat menevät niin överiksi nykyään, ettei ihme.
 
Mutta nyt meni niin offtopiciksi, että takaisin asiaan... Itse olen käyttänyt Cubase Sx3:a muutaman vuotta ja ensi vuoden puolella päivitän varmaankin vitoseen. Oma mielipide on se, että se, mitä tulet sillä softalla tekemään, määrää sen, mitä tarvitset. Jos ainut äänityskohde on yksiraitaäänityksenä tehty suihkulauluäänitys, Audacity on ihan ok. Sitten taas jos mennään omien bändien demotasolle paskoilla kamoilla, reaper on tosi jees. Jos vaativampiin äänitysprojekteihin, melkein Cubase tai Pro Tools... Tai noin mä itse ajattelen. Tosin en ole mikään ammattilainen, eli tämä kirjoitus ei ole mikään absoluuttinen totuus. Pointti tuli varmaan kuitenkin selville.

 
Anteeksi offtopic:
Sairainta softa keräilijät näistä piraateista eli ne jolla pitää olla kaikki versiot jotka vain voi saada. Toki olen itsekin kiinnostunut siitä miten vanhat versiot eroaa mutten sen takia vareta. Jossain softissahan menty myös takapakkia eräässä tässä nyt sanomattomassa siksi että osan koodista tehnyt kun tulis täys uudistus ei ollut enään tekijöissä mukana. Eikä jäljelle jääneet (tai jäänyt oikeastaan) ilmeisesti osannut tehdä niitä kaikkia. siksi minulla molemmat versiot ja laillisesti ja rahalla.(=olen maksanut molemmista siis)
 
Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
Torniojaws
27.11.2009 16:43:34
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

CPU: Johtunee siitä, että uusimpia cubaseja ei oo voinu waretaa.
 
Kyllä se uusinkin Kjuubeis on ollut "saatavilla" jo hyvän aikaa.
 
Vortech | Relativity | Vortech @ Rytmikellari, Raahe, 3.12.2009
CPU
28.11.2009 17:34:53
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Torniojaws: Kyllä se uusinkin Kjuubeis on ollut "saatavilla" jo hyvän aikaa.
 
Niin, vissiin kuukauden verran.
 
Siksi käytin sanaa "voinut".
 
K.
 
http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «