Muusikoiden.net
10.12.2016
Rockway LIVE! Joka maanantai ja keskiviikko klo 17-19 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tilattu DAW: Sonar producer
1 2
albert18
13.10.2009 18:46:26 (muokattu 13.10.2009 18:50:08)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tällainen on sitten tulossa:

Sonar 8.5 Producer Competitive Upgrade from other DAWs such as Cubase,

hintaan 220,00 englannin puntaa.

Mulla on Samplituden SE, johon sarjanumero, jonka nyt sitten päivitän yo. Cakewalk:iin. En mä tosta Samplitudesta ole mitään maksanut, mutta mun moraali sietää tällaisen päivityksen. Olishan musta muussa tapauksessa tullut Samplitude-hemmo.
Myyjäliike selvitti, ettei tuon Sonarin aktivoinnissa/rekisteröinnissä tarvita mitään tietoja kilpailevasta tuotteesta.
En oikeen tiedä tuleeko tällaista hieman harmaan alueen toimintaa suosia vai suhtautua jyrkän kieltävästi. Kummassakin näkemyksessä on puolensa.

Nyt on sitten kaikki musiikintekoon tarvittavat kamat kasassa!

Albert

Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
Antti1
13.10.2009 18:49:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mä oon edelleen sitä mieltä, että tämä oli ehdottoman hyvä päätös. Varsinkin tuo 8.5 -paketti on aivan loistava ja innolla odottelen ysin uusia ominaisuuksia. En kyllä oikein tiedä mitä tarvitsisin enempää, mutta ainahan voi vanhojen toimivuutta parantaa.

Oh my goodness. What am I gonna do in a submarine?
Timo JM
13.10.2009 20:42:42
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Antti1: En kyllä oikein tiedä mitä tarvitsisin enempää, mutta ainahan voi vanhojen toimivuutta parantaa.

Kunnon REX tuki puuttuu. Nyt onnistuu vain jonkun soittimen kautta.

...siis mun mielestä. Ja poppia noista -> | DIVARi | Timo |
Antti1
13.10.2009 20:52:06

Timo JM: Kunnon REX tuki puuttuu. Nyt onnistuu vain jonkun soittimen kautta.

Mikä on rex? Jokin muu juttu, kuin tyrannosaurus?

JPQ
13.10.2009 22:08:50 (muokattu 13.10.2009 22:11:08)

Antti1: Mikä on rex? Jokin muu juttu, kuin tyrannosaurus?

pari vastausta:
http://remixmag.com/mag/remix_rex_files/
http://www.fileinfo.com/extension/rex
ps. vieläkin olen sitä mieltä Sonar muusikolle toisin kuin Cakewalk haluan siis onnitella valinnasta ja sonarin softa bundle on minun makuuni ilmeisesti parempi.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
albert18
14.10.2009 12:16:59 (muokattu 14.10.2009 12:21:20)

En jäänyt odottamaan tuota 9-versiota; se kun kärsii kumminkin taas lastentaudeista. Tää 8.5 on jo kokeiltu ja korjattu, julkaistiinhan 8 jo vuosi sitten, syyskussa 2008.

Selkeä ero Samplitudiin verrattuna on myös Sonariin löytyvä englanninkielinen tuki ja know how netistä. Mun saksankieleen kun on ajan hammas purrut hirveän reijän.

Asiasta toiseen, mutta tähän tilaukseen liittyen:
Onko ihmisillä ollut vaikeuksia lähettää sähköpostia DV247:ään?
Minä tilasin aluksi version 8 tuosta softasta, mutta he ilmoittivat sen olevan loppu varastosta ja suosittelivat sen sijaan versiota 8.5 (jota heidän WEB-sivuillaan ei vielä ollut). Vastasin sähköpostilla suostuvani vaihtoon, mutta mitään ei tapahtunut useaan päivään. Lähetin uuden sähköpostin ao. henkilölle. Viikon kuluttua tuli em. henkilöltä alkuperäisensisältöinen sähköposti tuotteen loppumisesta ja lisäteksti jossa mainittiin heidän poistavan tilauksen 9 päivän kuluttua jos en vastaa. Lopulta mun oli soitettava englantiin saadakseni asian selvitettyä.
Onko mun Soneran palvelimella oleva sähköpostiosoite (xxx.xxx@pp.inet.fi) jotenkin huonolaatuinen (tulkitaan maailmalla roskapostia tai viruksia levittäväksi).

Albert

Avoid activities that can cause damage to your files, your computer or yourself.
JPQ
14.10.2009 14:56:07

albert18: En jäänyt odottamaan tuota 9-versiota; se kun kärsii kumminkin taas lastentaudeista. Tää 8.5 on jo kokeiltu ja korjattu, julkaistiinhan 8 jo vuosi sitten, syyskussa 2008.

Selkeä ero Samplitudiin verrattuna on myös Sonariin löytyvä englanninkielinen tuki ja know how netistä. Mun saksankieleen kun on ajan hammas purrut hirveän reijän.

Asiasta toiseen, mutta tähän tilaukseen liittyen:
Onko ihmisillä ollut vaikeuksia lähettää sähköpostia DV247:ään?
Minä tilasin aluksi version 8 tuosta softasta, mutta he ilmoittivat sen olevan loppu varastosta ja suosittelivat sen sijaan versiota 8.5 (jota heidän WEB-sivuillaan ei vielä ollut). Vastasin sähköpostilla suostuvani vaihtoon, mutta mitään ei tapahtunut useaan päivään. Lähetin uuden sähköpostin ao. henkilölle. Viikon kuluttua tuli em. henkilöltä alkuperäisensisältöinen sähköposti tuotteen loppumisesta ja lisäteksti jossa mainittiin heidän poistavan tilauksen 9 päivän kuluttua jos en vastaa. Lopulta mun oli soitettava englantiin saadakseni asian selvitettyä.
Onko mun Soneran palvelimella oleva sähköpostiosoite (xxx.xxx@pp.inet.fi) jotenkin huonolaatuinen (tulkitaan maailmalla roskapostia tai viruksia levittäväksi).

Albert

Eipä taida olla mutta joskus vaan on itsellä postia kadonnut tai tullut perille 1.5 vuotta myöhemmin tai 2 viikkoa. kaveri lähetti postia kerran tuli 2 viikkoa myöhässä perille (onneksi onnistui uudestaan lähettämään) ja jonkun muun tahon (yritys) posti oli jopa 1.5 vuotta myöhässä tullut ja osa selvästi hukkunutkin. nämä molemmat ennätys aikoja ja tiedän että tuo 1.5vuotta oli muun kuin yrityksen vika eli ovat aina muulloin asiat hoitaneet nopeasti.
ja osoitteen oli oulun yliopiston ja mikrobitin tilaajan osoitteita joiden välillä mainittu kävi kaverin kanssa eli ihan tunnettuja tahoja ja mulla ei ole kun minä itse roskaposti suotimena. En luota tekniikkaan ja määrät on niin pieniä että viime viikollakin vain 3 roskapostia.

Laajan musiikkityylien kirjon edustaja. Tähän asti kehutuin kappale musiikki näytteessä download linkkinä. Ehkäpä toinen puolisko tyylistäni jota eniten edustan.
CarlosJones
15.10.2009 12:46:54

Hyvä päätös toi Sonar. Mulla mm. 0 kaatumista sen jälkeen, kun optimoin koneen kunnolla, sekä jätin muutaman bugisen plugarin pois käytöstä. Tämä siis isoilla sessiolla quad koneella. RME:n kortti on myös todella jees.

albert18
19.10.2009 20:25:41 (muokattu 19.10.2009 20:28:57)

Sonar 8.5 Producer (Competitive Upgrade from other DAWs such as Cubase) tuli tänään ja asensin saman tien ilman ongelmia. Senkun annoin mukana tulleet sarjanumerot asennusohjelmaan. Aikaa meni asennukseen melkoisesti kun tavaraa oli 4 DVD:tä. Vielä pitäisi rekisteröidä, mutta Cakewalk tarjoaa vain joko suoraan nettiyhteyden kautta tai puhelimitse. Täytynee vissiin soittaa. Onnistuiskohan tuo suomalaiselta maahantuojalta, vaikka eivät ole maahan tätä tuoneetkaan.

Ainakin ensimmäistä tutoriaalia pyörittää helposti (32bittinen dual core pentium 2.1GHz / 3GB muistia).

Arvostan myös mukana tullutta käyttäjän opasta, jossa 200 sivua ohjeita englanniksi ja saman verran saksaksi sekä ranskaksi (n. 600 sivuinen manuaali).

Onnellinen DAW-omistaja,
Albert

Antti1
19.10.2009 20:35:26 (muokattu 19.10.2009 20:35:47)

Höpötipöpöti, en osaa lukea.

Kalmo
20.10.2009 18:53:57

SONAR Producerin ja kai Studionkin pdf-manuaalissa on noin 1200 sivua yhdellä kielellä. Tuo 200-sivuinen on kai vain quick start guide?

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
albert18
21.10.2009 12:06:30

Ihmettelin paketin painoa, mutta tuo USER'S GUIDE opushan siellä painoi.

Kalmo: SONAR Producerin ja kai Studionkin pdf-manuaalissa on noin 1200 sivua yhdellä kielellä. Tuo 200-sivuinen on kai vain quick start guide?

Kyllä toi 600-sivuinen kirja on ainakin nimetty ihan käyttäjän oppaaksi:
"PRODUCER & STUDIO
USER'S GUIDE
BENUTZERHANDBUCH
GUIDE DE L'UTILISATEUR"

Mutta nyt hieman enemmän silmäilleenä, se viittaa johonkin sähköisessä muodossa olevaan kirjalliseen tuotokseen paikoitellen. Joten täydellisempikin manuaali löytyy. Ilmeisesti juuri tuo mainitsemasi 1200 sivuinen.

Tää kirjamuotoinen on hyvää veskilukemistoa.

Albert

Harrastelija
25.10.2009 17:16:26 (muokattu 25.10.2009 17:17:03)

Jaha, taidan sitten jäädä suomen ainoaksi Samplituden käyttäjäksi :)

Onhan tuota englannin kielistä dokumentaatiota sillekin melkoisesti netissäkin, tosin Sonar varmasti vie 6-0 sen suhteen levinneisyytensä vuoksi.
Ja Samplitudessa tulee 900 sivua pdf dokumenttia ja 300 sivuinen paperikirja vessalukemiseksi.

No, hällä väliä, Sonar on varmasti hyvä ja pätevä, loippujen lopuksi itselleni isossa osassa systeemejä riittäisi jo Reaper olemassa olevilla plugareilla ryyditettynä.

Pääasia että löytää itselleen mieluisen.

Harrastelija

Tärkeintä on musiikki, kitara on vain väline sen tuottamiseen.
JPQ
25.10.2009 18:42:48 (muokattu 25.10.2009 18:45:08)

albert18:
Tää kirjamuotoinen on hyvää veskilukemistoa.

Albert

kirja muotoisia luen myös sängyssä jopa koneen ääressä saan joskus nopeammin tiedon noista esille.Ja mieluisimman löytäminen on tosiaan tärkein. ps. ehkä vielä joskus sonar producer varsinkin kun session drummeriakin ovat paranneelleet jolla jo nyt vaatimattomana sanon teen jotain.

albert18
26.10.2009 19:22:28 (muokattu 26.10.2009 19:29:04)

Tuli sitten rekisteröityäkin tämä:
Cakewalk Sonar 8.5 Producer Competitive Upgrade from other DAWs such as Cubase

Helppo homma, no problems. Sen kun antoi tuotteen sarjanumeron, niin vastalahjaksi sai rekisteröitymistunnuksen numerosarjan sähköpostiin. Tän voi nyt sitten asentaa mihin vaan mun koneeseen ja rekisteröinti onnistuu tuolla numerosarjalla (eikä varaa USB-porttia donglelle).

Tähän hintaan ja näillä ominaisuuksilla hyvä kauppa. Uskon saaneeni hinta/laatu-suhteeltaan markkinoiden parhaan tuotteen kotikäyttöön. Mukana tulevia ominaisuuksia enemmän kuin missään muussa alle 1000€ DAW-softassa. Ja ominaisuuksia enemmän kuin tulen koskaan tarvitsemaan.

Albert

PS. Jos hienoinen henskeleiden paukuttelu sallitaan.

JPQ
27.10.2009 02:15:01 (muokattu 27.10.2009 02:15:43)

albert18: Tuli sitten rekisteröityäkin tämä:
Cakewalk Sonar 8.5 Producer Competitive Upgrade from other DAWs such as Cubase

Helppo homma, no problems. Sen kun antoi tuotteen sarjanumeron, niin vastalahjaksi sai rekisteröitymistunnuksen numerosarjan sähköpostiin. Tän voi nyt sitten asentaa mihin vaan mun koneeseen ja rekisteröinti onnistuu tuolla numerosarjalla (eikä varaa USB-porttia donglelle).

Tähän hintaan ja näillä ominaisuuksilla hyvä kauppa. Uskon saaneeni hinta/laatu-suhteeltaan markkinoiden parhaan tuotteen kotikäyttöön. Mukana tulevia ominaisuuksia enemmän kuin missään muussa alle 1000€ DAW-softassa. Ja ominaisuuksia enemmän kuin tulen koskaan tarvitsemaan.

Albert

PS. Jos hienoinen henskeleiden paukuttelu sallitaan.

Sanoisin myös ammattiköäyttöön jos alustana windows Cubaset on yliarvostettuja no jotenkin vaan firman tietyt piirteet vie innon donget eikä demoversioita. muutenkin jotain mitä haen uupuu mutta jokainen toivotaan että löytää omansa. Sonaria mietin ekana muutenkin mutta sitten kun katselin äänikortin kevyt versiot selvisi valinta.

jp8000
23.12.2009 08:32:14

Offtopic; (pieni semmonen)

Oli pakko hyödyntää joulutarjous Cakewalkin sivuilla (päivitys Sonar hs 7xl:sta 8 studioön vain 99€)

Kysynkin, että onko kaikki cakewalk storen tuotteet aina ladattavia vaiko saako tilauksen dvd:llä postin kautta?

(ostotapahtuman lopussa tosin oli free shipping-tarjous, joten luulisi sen tulevan ihan levyllä)

"It was totally worth it" -homer simpson in the episode "fraudcast news"
HK
23.12.2009 09:20:27

jp8000:Kysynkin, että onko kaikki cakewalk storen tuotteet aina ladattavia vaiko saako tilauksen dvd:llä postin kautta?
Taitaa riippua tuotteesta. Itselle on tullut dvd:llä.

Peltikorva puupäässä.
albert18
23.12.2009 16:53:05 (muokattu 23.12.2009 17:04:38)

Kysynkin, että onko kaikki cakewalk storen tuotteet aina ladattavia vaiko saako tilauksen dvd:llä postin kautta?

Olis noissa Producer:n neljässä DVD:ssä melkoinen lataaminen.

Vaikka en tuolta Cakewalk:n nettikaupasta ostanutkaan, niin tuote tuli kyllä pahvisessa, Cakewalk:n omassa, laatikossa. Neljän DVD:n lisäksi sisälsi painettuja paperituotteita.

Laatikon alalaidassa lukee Cakewalk by Roland.

A

Kalmo
24.12.2009 02:36:41

Pääsääntöisesti Cakewalkin "isot" tuotteet, Studio ja Producer eivät koskaan ole ladattavia, vaan tulevat aina DVD:llä.

Asus P5B, E6600 Core 2, E-MU 1820, 2 G RAM, GF 7300 Keski-ikäisellä amatöörillä on se etu, että edessä olevia turhautumisen vuosia on vähemmän.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti