Muusikoiden.net
09.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: mikä äänikortti kannattaisi ostaa hinta max. 450e
1
s.t.m
08.10.2009 22:16:19
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

elikkäs olen hommaamassa uutta laitteistoa ja äänikorttia musiikin nauhoittamiseen/tuottamiseen ja olen tässä pähkäillyt, että missä kortissa olisi hinta/laatu suhde kohdillaan?.

olen pohdiskellut M-audio delta 66 ja creativen SB X-Fi Elite Pro:ta, mutta myös M-audion Delta 1010 on käynyt mielessä.

ongelma on se että jokainen noista ajaisi asiansa, mutta jos apuja saisi, että mikä kannattaisi ostaa, eikä sen välttämättä tarvi olla mikään noista, vaan ainoa on yläraja eli 450 euroa.

Cathi777
08.10.2009 22:27:09
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s.t.m: elikkäs olen hommaamassa uutta laitteistoa ja äänikorttia musiikin nauhoittamiseen/tuottamiseen ja olen tässä pähkäillyt, että missä kortissa olisi hinta/laatu suhde kohdillaan?.

olen pohdiskellut M-audio delta 66 ja creativen SB X-Fi Elite Pro:ta, mutta myös M-audion Delta 1010 on käynyt mielessä.

ongelma on se että jokainen noista ajaisi asiansa, mutta jos apuja saisi, että mikä kannattaisi ostaa, eikä sen välttämättä tarvi olla mikään noista, vaan ainoa on yläraja eli 450 euroa.

Äänikorttiketjuhan löytyy tuolta erikseen, että se kannattaa lukaista ensin läpi. Ja et tässäkään kertonut ollenkaan, että minkälaisia tarpeita sulla kortin suhteen on. Ei ole kokemuksia tuosta Creativesta, mutta ei tulisi heti mieleen nauhoituspuuhiin sen merkin tuotteita kyllä hankkia.

Only pop music can break my heart...
ReBeat
08.10.2009 23:22:39
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

1010:lle ei ole vielä olemassa pomminvarmoja Vista-ajureita ja tuntuu vähän takkuavan tuo ajurien kehitystyö Win7:n suhteenkin. Kannattaa ottaa huomioon jos suunnittelee täysimittaista ominaisuuuksien hyödyntämistä heti ja samantien.

CPU
09.10.2009 00:19:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s.t.m:

Toi X-Fi kannattaa unohtaa, kun se on ns. "pelikortti", eikä siinä ole edes riittäviä liitäntöjä. Jos creativea haluaa, niin e-mu 1616m on hintalaatusuhteeltaan erittäin hyvä. Ei tossa Delta 1010:ssäkään oo mitään vikaa.

K.

http://www.therepublicofdesire.net/ http://www.myspace.com/protectorateindustrial
kivi
09.10.2009 04:29:34

s.t.m: vaan ainoa on yläraja eli 450 euroa.

Eiks siihen hintaan saa jo jonkun RME:n kortin ja muuntimet? Niitä lähtisin itse katselemaan, eikä oikeastaan oo muista kokemuksiakaan enää sen jälkeen kun noin 10 vuotta sitten siirryin MOTUista RME:hen. RME:stä ei oo sanottavana ainakaan mitään pahaa, esim 9652 on toiminut mallikelpoisesti kaikkien muuntimien kanssa.

"This is nothing to me! Nothing! Just a hobby! I could be basking in the sun in Florida!"
(Handsome Dick Manitoba)
HK
12.10.2009 23:19:46

Ääni RME:lle myös täältä amatööripuolelta. Itselläni oli 9632 vajaat 6 vuotta, eikä ikinä minkäänlaisia ongelmia. Heh, itseasiassa ongelmat alkoivat kun möin sen pois ja siirryin firewire-interfaceen.

Peltikorva puupäässä.
puusormi
13.10.2009 10:46:41 (muokattu 13.10.2009 10:47:10)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Digidesignin mbox2 on minulla pienempänä interfacena. Usb-liitäntä. Latensseja sillä ei saa ASIO:lla ihan RME:n tasolle mutta 2 analogista kanvaa sisään (mic, line, instrument -tulot kussakin kanavassa) ja ulos sekä spdif sisään/ulos. Tuloissa mikkietuset ja phantomit ja hardware monitorointi. Ei ole ollut ongelmia.

Toisena on PCMCIA -kortin perässä oleva RME:n multiface 8 analogista linjatason signaalia in/out + adat in/out + spdif, naurettavan pienet latenssit ja toimii erittäin luotettavasti. Joskus jos interfacen ja kortin välinen johto on ollut irti pitää pcmcia kortti käyttää irti hetkellisesti että interface tunnistaa olevansa taas kiinni koneessa. Tämä on kalliimpi selvästi, vaan käytettynä tuurilla saattaa löytyä vanhemmalla multifacella 300-400e hintoihin.

Saapiko lähettää terveisiä?
PIM
14.10.2009 10:38:14

Kolmea eri RME systeemiä käyttäneenä annan ääneni kuitenkin käytetylle Creamware Pulsar2 kortille. Laatuvehkeitähän noi RME:tkin on ovat, mutta Creamwaren (nyk. SonicCore) kortit tarjoaa omaa DSP voimaa sekä laadukkaiden efektien ja mikserien lisäksi mittavat signaalin reititysominaisuudet, joista RME:n vehkeillä ei näe edes unia.

Tule mukaan rokkikollektiiviin Tampereella. Treenit pari kertaa viikossa, osallistu silloin kun aikatauluusi sopii. Hakusessa erityisesti laulaja, kosketinsoittaja, basistimulti-instrumentalisti.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti