Muusikoiden.net
03.12.2016

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Wav:in korjaus. Onko mahdollista
1
ilmaseppa
28.09.2009 12:07:58
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kävi sellainen onnettomuus, että digitaalinauhurissa loppui akku kesken hauhoituksen. Kuitenkin nauhurista löytyi kesken jäänyt tiedosto, mutta se ei toimi.

Voisiko jollakin tavalla fiksata kesken jääneen wavin niin, että sen voisi toistaa? Jokin juttuhan tiedostosta on jäänyt puuttumaan, mikä siihen tallennuksen lopuksi lisätään.

Seppä Ilmarinen
n0lla
28.09.2009 12:21:46

ilmaseppa: Kävi sellainen onnettomuus, että digitaalinauhurissa loppui akku kesken hauhoituksen. Kuitenkin nauhurista löytyi kesken jäänyt tiedosto, mutta se ei toimi.

Voisiko jollakin tavalla fiksata kesken jääneen wavin niin, että sen voisi toistaa? Jokin juttuhan tiedostosta on jäänyt puuttumaan, mikä siihen tallennuksen lopuksi lisätään.

En tiedä onko tuohon korjailuun mitään ohjelmia olemassa, mutta joskus noita voi korjailla käsin, kun tietää mitä formaattia ovat. Minä voin tsekata saako tuosta tiedostosta vielä kalua, ota yhteyttä vaikkapa pikaviestillä jos kiinnostaa.

Ei ole tyhmiä kysymyksiä. On vain tyhmiä ihmisiä.
Borlag
28.09.2009 12:41:01
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Riippuen millä tavalla se tiedosto on rikki, sen saattaa voida korjata korjaamalla sen ns. header osa vaikkapa tällä: http://www.muse.demon.co.uk/utils/wavhead.html

Itse suosittelen kyllä ottamaan varmuuskopion siitä tiedostosta ennen kyseistä toimenpidettä, vaikka olisikin valmiiksi rikki.

mamiti
28.09.2009 22:28:55

Kokeile niin, että pakotat vaikka Forgen aukaisemaan wavin rawina, tosin siinä pitää itse arvata samplerate, bittisyvyys ja muut detaljit. Headeri aukeaa kanssa editoriin. Poistat sen ja tallennat wavina.

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti