Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Tietokoneet ja musiikkiohjelmat »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Tietokonepalstan jelppikerho
1 2 3 4 5 647 48 49 50 51
gator
02.03.2013 16:47:11
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Asensin Lounge Lizardin ja M1Len MacbookProhon, eikä kumpikaan näy jostain syystä Logicissa, höh.
Missä mahtaa olla vika?
Oon noi joskus aikasemminkin toiseen Macciin laittanu ja silloin(kin) taisin unohtaa jotain olennaista tehdä.
Toi Mac-huone on niin kuollut, että pitää täältä kysellä.
 
LaKe
02.03.2013 17:48:50
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Törmäsin jossain softaan, jonka kanssa saa katella ajurien toimivuudet ja vaikutukset latenssiin, mutta en nyt löydä sitä mistään? Onko kellään mitään käryä?
 
Love the feel.
mattim
02.03.2013 18:18:59
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

LaKe: Törmäsin jossain softaan, jonka kanssa saa katella ajurien toimivuudet ja vaikutukset latenssiin, mutta en nyt löydä sitä mistään? Onko kellään mitään käryä?
 
Tässä parikin softaa:
 
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
http://www.resplendence.com/latencymon
 
Zenrooster
03.03.2013 10:36:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Zenrooster: Meinaan siis ihan niitä FL studion ääniä eli en pysty samaan aikaan nauhoittaan niitä electriben kanssa. Tai ollenkaan oikeastaan kun audacity ei jostain syystä niitä ääniä kuule
 
Itseasiassa näköjään ongelmat ei rajoitu pelkästään FL studion soundeihin vaan en pysty esim. nauhoittamaan striimiä tai youtuben ääniä Audacityyn vaikka tämän kai pitäisi olla mahdollista.
 
Would you tell me about the fucking golfshoes?!?
ReBeat
03.03.2013 13:11:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onkohan olemassa mitään ohjelmaa jolla pystyy helposti nitkauttamaan wav tai mp3 -tiedostojen kanavat ympäri. Eli L-->R ja R-->L . Mielellään sellainen millä pystyisi kerralla käsittelemään monia tiedostoja.
 
LaKe
03.03.2013 18:08:35
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mattim: Tässä parikin softaa:
 
http://www.thesycon.de/deu/latency_check.shtml
http://www.resplendence.com/latencymon

 
Kiitoksia, läväytin plussalla. Näiden perusteella homma meni kuten olen arvellut. Laitoin studiolle uuden 64bit Win7-koneen 3,3Ghz-prossulla, 16GB muistilla, ssd-kovolla ja nyt pci-firewirekortin ajurit pissaa koko homman. Onko olemassa jotain varmasti toimivaa korttia vai pitääkö Googletella emolevyn ja kokoonpanojen mukaan?
 
Love the feel.
Aki
04.03.2013 00:58:19
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Onkohan olemassa mitään ohjelmaa jolla pystyy helposti nitkauttamaan wav tai mp3 -tiedostojen kanavat ympäri. Eli L-->R ja R-->L . Mielellään sellainen millä pystyisi kerralla käsittelemään monia tiedostoja.
 
Kummallinen tarve, en usko että tuohon on dedikoitua softaa tehty. Reaperilla ja muilla äänitysohjelmilla toki voi, ja useampi tiedosto hoituu laittamalla:
 
- Kaikki klipit samalle raidalle
- Raidalle plugari nimeltä "chanmix2"
 
Ja sitten joko:
 
A)
- Tekemällä kustakin samalla raidalla olevasta klipistä regionin
- Renderöi regionit
 
tai
 
B)
- Valitse kaikki klipit
- Hiiren oikealla "Apply track FX to items as new take"
 
"En mä oo löytäny tästä Lumiasta mitään hyvää." - Nokia Lumia 800 -käyttäjä, 12/2012.
ReBeat
04.03.2013 01:19:25
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aki: Kummallinen tarve, en usko että tuohon on dedikoitua softaa tehty. Reaperilla ja muilla äänitysohjelmilla toki voi
 
Juu, aavistelinkin että Reaperilla jotenkin onnistuis mutta väkisin menee aika työlääks. Toiveissa on jos olis joku batch-tyyppinen softa jolla vois rujauttaa nipun tiedostoja, ilman että tarvii säätää juuri mitään.
 
Tarve on tosiaan outo, mutta tuli eteen kun käytin softaa Replay Music 5. Eräästä paikasta striimiä tallentaessa omalla koneellani ja äänikortillani tapahtuu sellainen hauska ilmiö, että tallennetuissa fileissä kanavat on vaihtaneet paikkaa. Ei johdu mistään playeristä vaan se on ihan heti jo siinä filessä se muutos.
 
Olin joskus yhteydessä softan tukeen, mutta sitä kautta ei löytynyt korjausta. Jotain kyllä ilmoittivat siellä että liian uusi java-versio ja ohjelman sisällä "default" ajurin valinta inputiksi voi aiheuttaa ton ongelman, mutta kokeiluista huolimatta tässä koneessa tulee aina sama tulos. Replay Music päivittyikin jossain vaiheessa ja tiedoissa mainittiin että olis fiksattu juuri joku tohon liittyvä homma, mutta eeei toimi vieläkään.
 
Ei toi sinänsä nyt pakollinen ole mulle. Sama se mulle kummalta puolen mitäkin tulee. En ole miettiny ikinä että miten päin rumpusetin pitäis olla äänikuvassa.
 
Old Joe
04.03.2013 03:04:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat:
Tarve on tosiaan outo, mutta tuli eteen kun käytin softaa Replay Music 5. Eräästä paikasta striimiä tallentaessa omalla koneellani ja äänikortillani tapahtuu sellainen hauska ilmiö, että tallennetuissa fileissä kanavat on vaihtaneet paikkaa. Ei johdu mistään playeristä vaan se on ihan heti jo siinä filessä se muutos.

 
Ei kai tuolla ole suurempaa merkitystä, jos ei vaihevirheitä tule.
 
Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
lindo
06.03.2013 13:32:31
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ReBeat: Onkohan olemassa mitään ohjelmaa jolla pystyy helposti nitkauttamaan wav tai mp3 -tiedostojen kanavat ympäri. Eli L-->R ja R-->L . Mielellään sellainen millä pystyisi kerralla käsittelemään monia tiedostoja.
 
Luulin joskus että tää on ihan normi työkalu joka raiturisoftassa, mutta ei. Vanhalla CoolEditPro lla kun aloittelin niin siinä oli tuo "swap channels" ja kaikkia muita hyviä toimintoja. Audition 1.5 ne vielä olivat, uudemmista en tiedä.
 
Rok rok
grape
08.03.2013 17:13:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vastauksista.
Aikani sähläsin lenovon kanssa, kunnes myönsin tappion.
Kokeilin tyttökaverin macbook airilla nauhotusta, ja kappas hommat pelittää plug and play-tyylisesti ilman mitään ongelmia.
 
Boikotointi Applea vastaan loppui tähän, sen verran sujuvasti nauhoitus zoom h2 kanssa toimii.
 
Grugi
08.03.2013 17:16:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

grape: Kiitoksia vastauksista.
Aikani sähläsin lenovon kanssa, kunnes myönsin tappion.
Kokeilin tyttökaverin macbook airilla nauhotusta, ja kappas hommat pelittää plug and play-tyylisesti ilman mitään ongelmia.
 
Boikotointi Applea vastaan loppui tähän, sen verran sujuvasti nauhoitus zoom h2 kanssa toimii.

 
Sellasta se on ja et ole ainoa joka on turhaan Applea boikotoinut. Miksi sitä suotta tapella koneiden kanssa jos voi tehdä sen koneella jolla homma toimii.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
lindo
08.03.2013 23:42:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Sellasta se on ja et ole ainoa joka on turhaan Applea boikotoinut. Miksi sitä suotta tapella koneiden kanssa jos voi tehdä sen koneella jolla homma toimii.
 
Mietin vähän aikaa tenkö tästä(kin) mac vs winukka keskustelun, mutta mulla "boikotointi" on ainoastaa rahasta kiinni. Köyhä kun on, en ole koskaan ostanut 5000 euron kitaroitakaan. Saman pystyy tekemään halvemmillakin. Sama tietokoneessa. Omat ongelmat ne mäkkärissäkin on. ja jos osaa käyttää, niin ei ole ongelmia. Mun viimeisin mäkkäriongelma oli audioraitojen avaaminen Logiciin. Softa jäätyi 60 raidan aukaisuun. Winukkakoneella, (vanhemmalla) Reaper hoiti saman homman mukisematta.
 
Tänään kuultua:
"tässä koneessa on nyt joku vika"
no mikä?
"netti ei toimi kunnolla (mokkula) ja tulostimestakin tulee raidallista printtiä"
Ei siinä koneessa mitään vikaa ole. Mokkula nyt vaan on paska ja tulostimesta väri loppu tai tulostuspäät tukkeessa.
 
Rok rok
Grugi
09.03.2013 01:01:40 (muokattu 09.03.2013 01:02:30)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Mietin vähän aikaa tenkö tästä(kin) mac vs winukka keskustelun, mutta mulla "boikotointi" on ainoastaa rahasta kiinni. Köyhä kun on, en ole koskaan ostanut 5000 euron kitaroitakaan. Saman pystyy tekemään halvemmillakin. Sama tietokoneessa. Omat ongelmat ne mäkkärissäkin on. ja jos osaa käyttää, niin ei ole ongelmia. Mun viimeisin mäkkäriongelma oli audioraitojen avaaminen Logiciin. Softa jäätyi 60 raidan aukaisuun. Winukkakoneella, (vanhemmalla) Reaper hoiti saman homman mukisematta.
 
Tänään kuultua:
"tässä koneessa on nyt joku vika"
no mikä?
"netti ei toimi kunnolla (mokkula) ja tulostimestakin tulee raidallista printtiä"
Ei siinä koneessa mitään vikaa ole. Mokkula nyt vaan on paska ja tulostimesta väri loppu tai tulostuspäät tukkeessa.

 
Ihan jees että ei aina tarvitse tästä pc vs mac asiasta tapella, totuushan on että molemmilla onnistuu mutta jos hieman saa tässä omaa kokemusta valottaa niin viimeisen 8v aikana ei ole ollut yhtään ongelmaa macin kanssa mikä johtuisi jostakin muusta kuin itsestäni. Ei ole tarvinnut asennella konetta uudelleen ei ole ollut ongelmia päivitysten kanssa eikä edes näiden ulkoisten kapistusten kanssa. Työkseni puuhailen koneiden kanssa ja kyllä pitää tunnustaa että kyllä se vaan on Windows maailmassa vaikeampaa hoitaa hommat kuin OSx puolella. Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä että kukin käyttää sitä alustaa mitä tahtoo ja näistä asioista on turha tapella koska meillä on tällä pallolla aika paljon tärkeämpääkin tekemistä. Olkaa kunnolla ja tehkää se hyvin.
 
The only true wisdom is in knowing you know nothing.
lindo
09.03.2013 19:51:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Grugi: Ihan jees että ei aina tarvitse tästä pc vs mac asiasta tapella, totuushan on että molemmilla onnistuu mutta jos hieman saa tässä omaa kokemusta valottaa niin viimeisen 8v aikana ei ole ollut yhtään ongelmaa macin kanssa mikä johtuisi jostakin muusta kuin itsestäni. Ei ole tarvinnut asennella konetta uudelleen ei ole ollut ongelmia päivitysten kanssa eikä edes näiden ulkoisten kapistusten kanssa. Työkseni puuhailen koneiden kanssa ja kyllä pitää tunnustaa että kyllä se vaan on Windows maailmassa vaikeampaa hoitaa hommat kuin OSx puolella. Kaikesta huolimatta olen sitä mieltä että kukin käyttää sitä alustaa mitä tahtoo ja näistä asioista on turha tapella koska meillä on tällä pallolla aika paljon tärkeämpääkin tekemistä. Olkaa kunnolla ja tehkää se hyvin.
 
Jees. Mulla ei ikävä kyllä ole mäkistä tarpeeksi kokemusta, voidakseni edes väitellä. Mielipiteet varmaan muuttuvat kun joku joskus antaa mulle rahat mäkkäriin :D Nyt hommat hoituu Winukallakin ... Lähinnä se on nuo muiden koneet joita saa aina säädellä.
Kallein kitarani maksoi muuten 6500 markkaa. Melkein ostin pari vuotta sitten Gibson Firebirdin mutta sitten tuli jotain tärkeämpää.
 
Rok rok
Klezberg
11.03.2013 14:02:15
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

lindo: Jees. Mulla ei ikävä kyllä ole mäkistä tarpeeksi kokemusta, voidakseni edes väitellä. Mielipiteet varmaan muuttuvat kun joku joskus antaa mulle rahat mäkkäriin :D Nyt hommat hoituu Winukallakin ... Lähinnä se on nuo muiden koneet joita saa aina säädellä.
 
Mulle tuli tässä mieleen... se että mä olen viime vuosien aikana mieltynyt mäcciin koskee nimenomaan läppäreitä. Pöytäkone-winukat, itse tai jonkun muun kasaamat, ei mitkään merkkituotteet, on kyllä pelanneet aivan hyvin.
 
IBM:n läppärit windowsilla toimi aikoinaan työkäytössä myös oikein hyvin. Sen sijaan muista läppäreistä winukkakäytössä on lukuisia huonoja kokemuksia. Voi olla että olisivat ratkenneet jos olisi asentanut käyttiksen ja softat uudestaan puhtaalta pöydältä. Laitevalmistajien omat ratkaisut ja kylkiäissoftat varmasti olivat yhtenä syynä ongelmiin.
 
Macbookkien kanssa tulee sama fiilis kuin niitten IBM:n läppäreitten kanssa. Hyvää laatua. Eikä ne ole maksaneet sen enempää kuin windows-läppärit. Tonnin tai vähän yli hintaluokassa nämä on kaikki olleet.
 
Käyttisasiat on sitten makuasioita. Ja tottumiskysymyksiä. Itse olen huomannut että parhaiten hommat ratkeaa on tarvittaessa on käsillä niin mac, windows kuin linux.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
Har.64
13.03.2013 11:07:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ostin Komplete 8 ohjelman, en saa scannattua siinä olevaa kontakt 5 ohjelmaa Reaperiin. Tulee vain kontakt 3 näkyviin ja se ei toimi, on service centerin sivulla punaisella. Jos sitä kokeilee niin jumiuttaa koneen. Kontakt 5 toimii normaalisti kun klikkaa työpöydältä. Olen harjoitellut koskettimien (Teschnics KN7000) sekvensserillä. Tietokone on Windows 7, core i7 2,2 GHz, 8 G ram. Aluksi oli sieltä ladattu ilmaisversio, poistin sen ensin kun ajattelin että jos sekaa. En ole oikea muusikko kuten täällä näkyy enemmistö olevan. Olen vain dementoitunut eläkeläinen (66v) joka tekee tyhmiä kysymyksiä joihin ei aina viitsitä vastata.
 
Öyvind
13.03.2013 11:48:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Löytyisiköhän jostain ilmaista RTAS-Mellotronisynaa? VST-versioitahan löytyy vaikka miten, mutta ei noita PT-mallisia.
 
Jaava
13.03.2013 13:21:13 (muokattu 13.03.2013 13:23:28)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Klezberg: Itse olen huomannut että parhaiten hommat ratkeaa on tarvittaessa on käsillä niin mac, windows kuin linux.
 
Mitäköhän yritit sanoa?
 
IBM:n läppärit on nykyään lenovoita ja niiden prolaitteet on ainakin mun kokemuksen mukaan edelleen hyviä. Tosin yhtä kalliita kuin macitkin.
 
Silloin ymmärsin, että kansan suurin riemu on saada huutaa yhdessä eikä ole paljon väliä sillä, minkä vuoksi huudetaan, vaan huutaessaan muiden kanssa jokainen tuntee itsensä väkeväksi ja asian, jonka vuoksi huutaa, ainoaksi oikeaksi asiaksi. - M. Waltari
Klezberg
13.03.2013 14:23:51 (muokattu 13.03.2013 14:44:15)
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaava: Mitäköhän yritit sanoa?
 
Äh, oli yksi sana jäänyt pois:
 
"Itse olen huomannut että parhaiten hommat ratkeaa KUN on tarvittaessa käsillä niin mac, windows kuin linux."
 
Meinaan sitä että työnkulun ei tarvitse pysyä yhden masiinan sisällä, koneet näkevät verkossa toistensa failit ja voin tehdä eri vaiheet siellä missä se parhaiten onnistuu. Koskee varsinkin semmoisia hommia, joita ei tule tehtyä koko ajan, eikä kannata alkaa käyttää aikaa sen ratkaisemiseen miten homma hoituisi yhden systeemin sisällä.
 
Mutta tämä on tietenkin vain mun tapa toimia... ja otin sen esille lähinnä siksi etten ole henkeen ja vereen minkään yhden systeemin puolustaja.
 
Mutta mun varsinainen pointti oli että vertailussa Mac - PC/windows on aika eri asia puhutaanko (toisessa ääripäässä) itse kasatuista pöytäkoneista vaiko (toisessa ääripäässä) läppäreistä joissa on pahimmassa tapauksessa vielä laitevalmistajan omia softeja sotkemassa.
 
IBM:n läppärit on nykyään lenovoita ja niiden prolaitteet on ainakin mun kokemuksen mukaan edelleen hyviä. Tosin yhtä kalliita kuin macitkin.
 
Varmasti on hyviä edelleenkin. Silloin aikoinaan niitä ei tainnut saada edes sillä runsaalla tonnilla millä pieni macbook pro irtoaa. Sillä sai HP:eitä ja Fujitsuja. Nyt mä olen läppäripuolella ollut tyytyväinen näihin pieniin macbook proihin, en ole katsellutkaan muita. Jos Apple alkaa hivuttaa hintoja ylöspäin vaikka noiden retinanäyttöjen myötä niin sitten täytyy harkita asiaa uudestaan.
 
PS. Niin, ja mitä mä sitten tällä kaikella yritän sanoa? Varmaankin pohdiskella sitä, ettei ole yhtä ainutta kysymyksenasettelua Mac/OSX versus PC/Windows, vaan useampia eri tekijöitä asiaan vaikuttamassa. Voi olla että ihan turha kirjoitus. Tulipahan vain mieleen, että itselläni on huonot kokemukset keskittyneet noihin HP/Fujitsu/... -läppäreihin kun taas nuo kasatut pöytäkoneet ovat pelanneet ongelmitta.
 
huomasin tässä että mun klarinetinsoitto kuulostaa aika luonnonmukaiselta... lähinnä niinkuin sorsalta.. siksi siirryinkin haitariin
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 647 48 49 50 51

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «