Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Madamp ja 1x12" kaappi valmistui
1
arkh
28.07.2005 11:28:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Taas yksi ensikertalaisen putkivahvariprojekti näki päivänvalon.
 
Rakentelukuvia löytyy osoitteesta: http://arkh.atspace.com/
 
Speksit:
Madamp J5Mk1 -kitti
iso 1x12" kaappi saranoidulla luukulla
 
Sähköpuolen rakennus onnistui yllättävän helposti ottaen huomioon, että oma Riffi-putkietusprojekti epäonnistui täydellisesti :) Ja vahvistin toimi heti ensimmäisellä käynnistyksellä. Alumiinikotelon rei'itys oli varmaan kovin homma, mutta kylläpä senkin sai taisteltua poralla (3-12mm), dremel-kopiolla ja viiloilla.
 
Puutyötkin menivät yli 10 vuoden takaisten yläasteen puutyötuntien antamalla rautaisella kokemuksella. Suurempia vaikeuksia ei ollut, kun ostin vanerit suurimmaksi osaksi valmiiksi sahattuna. Vielä helpommalla olisi päässyt kun olisi vaneria tilatessa ollut suunnitelmat kunnolla selvillä (tuleeko avoin/suljettu takaa, maali vai tekonahka päälle). Nyt tuli tilattua niin että kaikki mahdollisuudet onnistuvat ja sitten piti itse sahailla etu- ja takalevyjä pienemmäksi. Mutta onnistuipa se näinkin.
 
Logo on aidosti point-to-point käsityökaluilla väkerretty muovista, miestyövuosia säästämättä. En suosittele urakkaa kenellekään :)
 
Kaapin luukusta tuli sen verran tiukka toisesta laidasta ettei tarvinut kehitellä mitään kiinnityssysteemejä. Paremminkin avaussysteemi.
 
Tiivistellähän tuota vielä voisi ja kulmapalat puuttuu..
 
Antti1
28.07.2005 11:38:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

On muuten aika maukkaan näköinen setti! Sopii värit mainiosti yhteen. Toivottavasti soundit on ulkonäön veroiset.
 
"What kind of world do we live in when a dying teenager can no longer get his cock sucked by a celebrity?" -Josh Mortens father
ninos
28.07.2005 12:18:27 (muokattu 28.07.2005 12:30:07)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohhoh! :D Paljonkos tuli tuo Mansikka maksamaan ;) Ja onko luvassa ääninäytteitä?
 
E: olisikohan toi A15Mk1 paljonkin vaikeampi? :o
 
Kitaristi ei tunne sanaa MAHDOTON Jukka-Pekka #3.
gator
28.07.2005 12:19:27
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ompa hienon näkönen kasa! Pistä soundiclippejä jos pystyt?
Siis tollasen kasailit ilman mainittavampaa kolvailukokemusta???
 
sihvoh
28.07.2005 12:24:30 (muokattu 28.07.2005 12:26:57)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa työtä, ja itse tehty on aina itse tehty :-)
 
EDIT: Tuo luukkusysteemi täytyy apinoida omaa tulevaan kaappiin. Loistava idea!!!
 
I have seen the light... let there be lights, let there be sound, drums... guitars...
Hirvi
28.07.2005 12:43:22
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoja!
Mutta se tilapäinen kaappi oli paras!
 
Rokkaa kuin hirvi!
arkh
28.07.2005 13:09:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ohhoh! :D Paljonkos tuli tuo Mansikka maksamaan ;) Ja onko luvassa ääninäytteitä?
 
Tulipa viimein laskettua:
rakennussarja, kaiutin, potikan nupit, posti 260e
vaneri, kankaat, liimat, maalit 135e
+ruuvit, iskumutterit, kahvat, jne.
 
Yht. n. 440e
 
Vastaavasta laitteesta löytyy jo jäsen spm:n ääninäytteet:
http://personal.inet.fi/koti/spm/Leevi/index.htm
 
Mutta kyllä varmaan tulee itsekin jossakin vaiheessa ääniteltyä (karumman kuuloisia pätkiä jotka pilaavat koko laitteen maineen).
 
E: olisikohan toi A15Mk1 paljonkin vaikeampi? :o
 
Onhan siinä A15:ssa enemmän tavaraa, mutta tuskinpa sekään mikään mahdoton kunhan huolella ja rauhallista tahtia kasailee. Johan tässä alkaa olla seuravaa projektia vailla :)
 
Siis tollasen kasailit ilman mainittavampaa kolvailukokemusta???
 
Kylläpä ne on lähinnä kitaran sisälmysten kolvailuun rajoittunut nuo aikaisemmat tekemiset. Välilllä kyllä epäilytti että mitä tästä tulee, käristynyt rakentaja vai mykkä vahvistin.
 
Mutta se tilapäinen kaappi oli paras!
 
Soundi oli vaan hieman pahvinen :)
 
TimoS
28.07.2005 13:33:10
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys,
 
Miltäs tuo kaappi soundaa, meinaan vaan että on aikas ison näköinen ollakseen 1x12" elementillä varustettu. Tuleeko siitä ylimääräisestä tilasta lisää muhkua soundiin?
 
Itse olin ajatellut rakentaa 1x12 kaapin alunperin mitoilla 49,6*38,6*30, eli niin että se elementti justiinsa mahtuu sinne ja jää vähän vielä tilaa ympärille, mutta sitten aloin miettimään että josko isompi olisi parempi.
 
arkh
29.07.2005 15:23:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tervehdys,
 
Miltäs tuo kaappi soundaa, meinaan vaan että on aikas ison näköinen ollakseen 1x12" elementillä varustettu. Tuleeko siitä ylimääräisestä tilasta lisää muhkua soundiin?
 
Itse olin ajatellut rakentaa 1x12 kaapin alunperin mitoilla 49,6*38,6*30, eli niin että se elementti justiinsa mahtuu sinne ja jää vähän vielä tilaa ympärille, mutta sitten aloin miettimään että josko isompi olisi parempi.

 
Enpä ole päässyt tuota kunnolla täällä kerrostalossa luukuttamaan eikä ole pienempää kaappia johon verrata.
 
Nuo minun kaapin mitat on suurinpiirtein täältä: http://www.aikenamps.com/
 
Suuri on kaunista oli periaatteena :) Ja painoakin on enemmän kuin riittävästi. Luulisi että tuo koko vaikuttaa lähinnä suljetussa kaapissa.
 
mtt76
29.07.2005 18:58:05
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Suuri on kaunista oli periaatteena :) Ja painoakin on enemmän kuin riittävästi. Luulisi että tuo koko vaikuttaa lähinnä suljetussa kaapissa.
 
Taas tätä kuuluisaa nettitietoutta, mutta luin että alkuperäiset Marshall Bluesbreaker combot olivat syvempiä kuin reissuet ovat. Molemmathan ovat takaa avoimia. Useampi käyttäjä kommentoi että tuolla alkuperäisen kokoisella kotelolla tulee hieman syvempi bassotoisto. Muutama rakentelija on päässyt jopa testaamaankin molempia kotelotyyppejä kutakuinkin yhtä aikaa ja vahvisti havainnon. Itse tekisin avoimesta kotelosta joka tapauksessa hieman isomman kuin minimikokoisen jo senkin takia, että se näyttäisi hyvältä ja sopusuhtaiselta nupin kanssa.
 
Ystävän neuvo: osta basso matalia vireitä varten. -Jucciz
Iskariot
29.07.2005 21:19:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Itse pääsin tuosta Mansikasta maistiaiset ottamaan ja kyllähän se aika maukkaalta kuulosti. Hieman polttelisi itsekin väsätä mutta mutta ja mutta...
 
That's all folks!
NoCo
29.07.2005 22:13:26 (muokattu 29.07.2005 22:15:39)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kivat sivut, kuvat kerralla nähtävissä ja nopeasti aukeavat ilman supernettiyhteyksiä.
 
Kuva tekstit aina antaa lisä-arvoa.
 
Ihan huippu sivut ja mielenkiintoiset projektit! +
 
N.C.
efunkelist
30.07.2005 10:45:57
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on kans rakenteilla kaksi ISOA kaiutinkaappia - kunhan valmistuvat niin koitan jotain projektisivuja väsäillä nettiin, annan osoitteen sitten syyskuussa ;)
 
Oikein hieno vahvistin ja kaappi, ja sokerina pohjalla kermana päällä tuo MANSIKKA-nimi ja logo, parhautta! :D
 
Ocku
30.07.2005 12:14:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hienoa työtä. Onnittelen.
 
arkh
30.07.2005 14:29:41 (muokattu 30.07.2005 14:39:06)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitoksia vaan kaikille kehuneille. Pirun mukavahan tuota oli rakennella ja tuskin viimeiseksi projektiksi jää.
 
Oikein hieno vahvistin ja kaappi, ja sokerina pohjalla kermana päällä tuo MANSIKKA-nimi ja logo, parhautta! :D
 
Nimi on valittu samalla periaatteella mitä käyttivät Jim, Leo ja kumppanit :)
 
Edit:
 
Ja ehkäpä jollekulle voisi olla avuksi mistä materiaalit löytyivät (ainaki itselle olisi ollut).
 
Eli Oulussa:
 
vaneri mittoihin sahattuna - Kalustelevy Karatupa
kangas - Löytö-Pala
etuverkko - SP-elektroniikka
rimat - K-Rauta
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «