Muusikoiden.net
20.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Wah-pedaalit - Cry Babyn modifiointi
1 2 3 4 5 6 7
Progressiveland
21.04.2007 18:50:37 (muokattu 21.04.2007 19:00:03)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostin tuossa polypropyleeni konkat wahiin,piti tehdä lisälevy että sai kiinni ja vaihdoin fulltonen potikankin ,suht vekkulin kuuloinen wah..vielä pitäis halpis potikat päivittää alphoiksi ja sitten se olis varmaan vähäksi aikaa siinä.pitäs toinen wah ostaa mitä sais taas alkaa säätää keltaisen faselin ja blacktopin pohjalta.
 
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php
Insane Kane
21.04.2007 19:29:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ostin tuossa polypropyleeni konkat wahiin,piti tehdä lisälevy että sai kiinni ja vaihdoin fulltonen potikankin ,suht vekkulin kuuloinen wah..vielä pitäis halpis potikat päivittää alphoiksi ja sitten se olis varmaan vähäksi aikaa siinä.pitäs toinen wah ostaa mitä sais taas alkaa säätää keltaisen faselin ja blacktopin pohjalta.
 
Jooo, pölypröpeleeniä sen olla pittää >=)
 
Ei näin! >=)
Progressiveland
22.04.2007 17:58:53
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jooo, pölypröpeleeniä sen olla pittää >=)
 
wah hifistely on hieno laji!
 
kai tähän jotai älykästä olis voinu laittaa mutta kun ei kykene http://www.mikseri.net/artists/paskojavitseja.50197.php
Stalkah
28.04.2007 16:06:50
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mites tuo fasel.. kun on keltasta ja punasta, ni minkäslaista eroa nuo tuovat äänellisesti / minkälaiset soundit? Onko kokemuksia?
 
Vaikka usein kuuleekin aivan järjettömiä mielipiteitä, on kuitenkin tosiasia, että jättikyrpae johdattelee meidät ja tukiryhmämme kohti hyvinvoivan yhteiskunnan rinnalle muodostuneita epäkohtia.
Insane Kane
09.05.2007 00:38:53 (muokattu 09.05.2007 00:40:31)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tänään tuossa taas haeskelin sitä täydellistä waakkusoundia...
Muuta en jaksanut irrottaa kuin trankkuja vaihtelin.
Huomasin sellaisen jutskun että korkeampi Hfe tuo pikkusen mutaa alapäähän.
Laitteeseen pesiyty lopulta vanahat metallikannuset BC109B:t (huom. kullatut jalat >X)) arvoja en muista
 
Samalla napsuttelin punasen faselin ja perus-mustan inductorin välillä ja ero on naurettavan pieni, oikiasti. Tai sitten vaan on napsahtanut just sopivasti saman arvoset induktorit mulle. Sarjassa nuo ryökäleet toimivat komiasti. Waakusta tulee syvempi ja pääsee "alemmas".
Kuin vaihtas sweeppikannua isommaksi, mutta pikkusen makoisampi.
 
Ei näin! >=)
juzi
29.06.2007 12:41:39
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuisko mistään löytymään Cry Babyyn samanlaista tone/hi cut-potikka modia mikä esim. Roger Mayerin wah-kitissä on? Ja toinen asia koskien q-vastusta. Mulla on sarjassa 10K vastus ja 100K potikka, mutta minun korvaan ei soundissa tapahdu mitään muutosta vaikka kuinka kääntelee. Onko sen tarkoitus olla tommonen vain pääkopan sisällä vaikuttava säätö vai mättääkö mulla siinä jotain?
 
P.s. Vaihdoin trankuiksi BC549C:t, hFE jotain 200. Soundista tuli ehkä paksumpi ja "vintagempi". Muita modeja Red Fasel, sweep-konkka kytkin (.001 ja .0015, ero aika pieni), mid-vastus 2k2. On se nyt ehkä parempi kuin originaali, mutta vois olla vielä parempi. Pitää varmaan hommata joku teese tai fyyltöne kohta...
 
Progressiveland
29.06.2007 14:59:45 (muokattu 29.06.2007 15:07:18)
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sattuisko mistään löytymään Cry Babyyn samanlaista tone/hi cut-potikka modia mikä esim. Roger Mayerin wah-kitissä on?
 
tarkoitat ilmeisesti ekan transistorin emitterin ja maan välissä olevan vastuksen muuttamista?
 
http://www.tonepad.com/getFile.asp?id=114 tuossa tuo 470 ohminen,lisää ohmeja niin trebleä ja vähemmän niin bassoa.gaini muuttuu samalla kylläkin.
 
minä http://www.mikseri.net/users/?id=63014 velipoika http://www.mikseri.net/artists/?id=64722 missä minun lahjat?
juzi
29.06.2007 17:16:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

tarkoitat ilmeisesti ekan transistorin emitterin ja maan välissä olevan vastuksen muuttamista?
 
Joskus olen sitä Mayerin Red Lion wah-kittiä sen verran tutkinut että se potikka oli 50K. Tai siis trimmeri. Ja leikkasi ainoastaan yläpäätä. Kätevä olis semmonen. Siitä kortista sen kytkiksen jäljittäminen olis ehkä mahdollista, mutta jos löytyis valmiina jostain niin säästyis vaivaa. Tais olla kupareita molemmin puolin siinä. Red Lionin soundi taas ei kauhean paljoa vakuuttanut, liian hifiä. Vois sopia ehkä moderniinpaan särömeininkiin. Mää haluaisin enempi klassisen paksun jimi-soundin. Red Lionin mainospuheissa tais kylläkin olla maininta, että se perustuis niihin modeihin, mitä Roger teki Jimille...
 
zepeteus
30.06.2007 16:33:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ja toinen asia koskien q-vastusta. Mulla on sarjassa 10K vastus ja 100K potikka, mutta minun korvaan ei soundissa tapahdu mitään muutosta vaikka kuinka kääntelee. Onko sen tarkoitus olla tommonen vain pääkopan sisällä vaikuttava säätö vai mättääkö mulla siinä jotain?
 
Tuon vaikutus ei tosiaan ole välttämättä suuri. Kuullaksesi eron, sinun täytyy säätää ensin yhteen arvoon (esim. minimiin) ja polkea edestakaisin, kuunnellen kuinka resonanssipiikki siirtyy taajuukaistalla. Sitten säätö toiseen arvoon ja taas polkemista ja kuuntelua. Näin saatat saada sen eron esiin.
 
kojones
12.07.2007 23:52:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Heitinpä Crybabyyn Blacktop Deluxe-potikan ja olipahan melkoinen muutos soundissa. On niin ultimate funk kuin voi olla, meikä diggaa. Ei tartte faselia mustasta vaihtaa :)
 
Alkuperäinen Hot Potz on sen 100K, tuon Blacktopin mittasin yli 200k.
 
Mick McAleister
09.10.2007 22:40:26
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kiitos tästä mahtavasta selonteosta wahin modaukseen...Olen itse hankkimassa wah-pedaalia ja ensimmäiseksi olen ajatelut vähän modailla sitä, mikä nyt tulee olemaankaa (joko vox tai dunloppi). Ohjeista saa hyvin selvää vaikka ei mikään expertti asioissa olekkaan.
 
Timesby
21.11.2007 21:49:05 (muokattu 21.11.2007 22:19:42)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nyt tuli ongelma Crybaby gbc95:n true bypass modauksessa. Puuhastelin sähköinsinöörikaverini kanssa sen parissa ja se oli kovasti sitä mieltä, että tämän sivuston http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/tb4.html kytkentäkaavio on päin persettä, kun haluaa säilyttää wahin bufferin (http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/effects/tb4a.png).
Tuo kytkentä aiheuttaa inputtiin oikosulun, kun efekti kierretään eli käytetään true bypassia. Eli inputjackiin laitetun piuhan kärki ja runko-osa (ground) ovat yhteydessä. Tämä testattiin amppeerimittarilla piuhan toisesta päästä, kun se oli kytketty inputtiin. En uskalla kokeilla wahia ennen kuin tiedän onko tällä ihmekytkennällä joku tarkoitus, vai onko tosiaan niin, että tuo kytkentäkaavio vain on väärin. Kun wah on päällä tätä oikosulkua ei ilmene.
Toinen seikka oli, että miksi yhdistää tuolla pitkällä vihreällä piuhalla kondensaattori tuohon kytkimeen, kun saman asian ajaa yhdistää tuo oikea yläkulma tuohon keskellä ylhäällä olevaan napaan (http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/effects/tb4a.png).
 
Hitto kun on itse niin käsi tän elektroniikan kanssa.
 
E: Minulla on siis rev. H
 
E: Daa. Kun luin tarkemmin, huomasin et pitää vielä leikata tuon kondensaattorin yhteys inputtiin pcb:ssä. Sit homma näyttäis toimivan. Täytyykin hinkata se väli poikki.
 
"Mr Rusk, You're not wearing your tie."
Shredator
19.01.2008 22:15:11
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Auttakee tyhymää..
 
Siis olenko nyt ymmärtänyt oikein, että ostamalla tämän kytkimen:
http://www.uraltone.com/kauppa/product_info.php?products_id=193
 
ja piuhaa sekä noudattamalla tätä kaaviota: http://homepage.ntlworld.com/s.castledine/greenfuz/effects/tb2.png
 
saan modattua originaali crybabyn true bypassiksi?
 
Savonkielistä krapulabluesia osoitteessa http://www.myspace.com/suistoband
kulmahiomakone
20.01.2008 00:16:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

...saan modattua originaali crybabyn true bypassiksi?
 
Jep. Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
Eva jag behöver dig. Mer än vad jag vill ha dig och jag vill ha dig för gamla tiders skull. Du betydde inte allt. Men det blåste aldrig kallt. För du var solskenet. Jag var ensam.
jabberwokki
25.01.2008 23:31:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoh, nyt on saatu gcb95:n (rev. H) räplääminen tältä päivältä päätökseen.
 
Lopputuloksena sisällä punainen fasel ja kytkimellä valittavissa fasel/vanha kela ja fasel sarjassa. Laitoin myös sen kelan kanssa sarjassa olevan vastuksen (33k) perään 100k potikan jotta saapi sitä keilaa säädellä mieleisekseen.
 
0.010uF konkan vaihdoin ensin 0.022uF:ään mutta alue putosi mielestäni liian alas joten päädyin lopuksi 0.015uF.ään.
 
Aikaisemmin päivällä klisuttelin vanhan mustan nimettömän kelan ja uuden faselin välillä. Ero oli mielestäni jopa huomattava (ehkä jopa sen 18e väärti :)).
 
Insane Kane
26.01.2008 10:30:34
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hoh, nyt on saatu gcb95:n (rev. H) räplääminen tältä päivältä päätökseen.
 
Lopputuloksena sisällä punainen fasel ja kytkimellä valittavissa fasel/vanha kela ja fasel sarjassa. Laitoin myös sen kelan kanssa sarjassa olevan vastuksen (33k) perään 100k potikan jotta saapi sitä keilaa säädellä mieleisekseen.
 
0.010uF konkan vaihdoin ensin 0.022uF:ään mutta alue putosi mielestäni liian alas joten päädyin lopuksi 0.015uF.ään.
 
Aikaisemmin päivällä klisuttelin vanhan mustan nimettömän kelan ja uuden faselin välillä. Ero oli mielestäni jopa huomattava (ehkä jopa sen 18e väärti :)).

 
Mulla on kans wahissa kytkimellä punanen-musta-molemmat sarjassa ja ero ei ole niin huomattava noiden välillä.
En pysty noita keloja mittaamaan, mutta huhut kertoo että niissä on todella suuria heittoja, 450-700mH
 
0.022 on tosiaan liian suuri konkka peruswahitteluun. Tuon 22nF konkan löytänee ZW-45 wahista. Tuostakin itte sakari sanonut että kantäpää pohjassa sitä ei pysty soittamaan.
Omaani muistin mukaan valikoitui 12nF konkka ja 47kohm Q-vastus...
 
Ei näin! >=)
zepeteus
26.01.2008 12:58:43
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Fulltonen Clyde Deluxessa on suurin konkka myös noilla tietämillä, 20 nF Wacked-asennossa. Esim. 535Q:sta ja Dimewahista löytyy hieman suurempia. Omassani edelleen neliasentoinen valitsin vaikka kolmekin riittäisi. Suurin arvo omassani 22nF, mutta useimmiten kuitenkin perinteinen 10nF valittuna.
 
Alunperin periaatteessa portaattomasta säädöstä on siis tultu melkoisesti rajatumpaan palettiin. Omien ideaalialueiden selvittyä tämä on kuitenkin käytön kannalta huomattavasti mukavampaa.
 
Keloista puhuttaessa, itse olen ymmärtänyt että nimenomaan keltaisissa uusio-Faseleissa olisi paljonkin heittoa arvoissa. Minulla ei tosin tästä omakohtaisia testituloksia, ymmv.
 
tomukka
28.01.2008 22:02:52 (muokattu 28.01.2008 22:08:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt jos joku kertoisi niksin pulmaani, niin olisin oikein kiitollinen. Mulla on nimittäin tuollainen Cry Baby GCB-95 ja ilmeisesti siihen on tehty true bybass kytkentä, koska ääni kulkee laitteen läpi ilman patteria??? Soundi on kuitenkin aika paljon tummempi kuin suoralla piuhalla soitettuna. Liekkö tuo ominaisuus tuunattavissa pois, vai onkohan siihen edes koko true bybas:ia tehtykään?
 
Tuossa kuva sisuksista jos se auttaa ketään: http://www.freewebs.com/tomukka/IMG%5F6582.jpg
 
Tattista vaan ja pitkää ikää!
 
pjl
29.01.2008 15:14:55
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No nyt jos joku kertoisi niksin pulmaani, niin olisin oikein kiitollinen. Mulla on nimittäin tuollainen Cry Baby GCB-95 ja ilmeisesti siihen on tehty true bybass kytkentä, koska ääni kulkee laitteen läpi ilman patteria??? Soundi on kuitenkin aika paljon tummempi kuin suoralla piuhalla soitettuna. Liekkö tuo ominaisuus tuunattavissa pois, vai onkohan siihen edes koko true bybas:ia tehtykään?
 
Tuossa kuva sisuksista jos se auttaa ketään: http://www.freewebs.com/tomukka/IMG%5F6582.jpg
 
Tattista vaan ja pitkää ikää!

 
Moro.
 
Eipä ainakaan tuo kuvan wahi ole true-bypass. Tuo näyttää olevan ihan vakio vanhempi (?) Dunlopin waakku. Vakiossakin ääni tulee läpi ilman patteria bypas tilassa. Tätä tilaa tosin kuormittaan tuo wahin tuloimpedanssi, joka taas aiheuttaa saundin tummumisen. Eli DPDT kytkin hankintaan ja netistä modausohjetta etsimään.
 
Pekka
pjl
29.01.2008 15:16:56
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Hei vaan taas,
 
Onko foorumilla FuzzWahin rakentelijoita? Ajattelin ympätä omaan Dunloppiin fuzzin kun kerran kotelossa vielä tilaa on. Onko kokemuksia tai tunausvinkkejä? Ihan perinteistä Germaanium Fuzz-Facea ajattelin soveltaa.
 
Pekka
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2 3 4 5 6 7

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «