Muusikoiden.net
11.12.2018
Yli 300 sivua parasta musakamaa 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Celestion Alnico Blue ja Vox Alnico Blue
1
nurmikko1
12.07.2018 23:07:41
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Osaisiko mnetin tietäjät taas valistaa tietämätöntä :). Mulla on VOX:n AC15 ja siellä on celestion gold sisällä. Vaikka tuo elementti on ilmeisesti melko samanlainen kuin alnico blue, niin olen silti ajatellut vaihtaa bluen tuohon tilalle.

Sitten kysymykseen:
Yritän metsästää käytettyä elementtiä, mutta näistähän on niitä Kiina-versioita ja sitten Britti-versioita. Britti-versiolle löysin hintareferenssin, mutta kuinkas arvokkaita nuo kiinalaiset on uutena/käytettynä? Entä onko teistä kellään kokemusta molemmista? Googlettamalla löytyi saundeista jonkin verran pohdintaa, mutta tuo hinta tässä on isoin kysymysmerkki. Mnetissä taitaa atm olla parit kiinalaiset myynnissä 190€ hintaan

-Mikko

Tuolta tavoittaa 050 435 1423
Matias.
14.07.2018 10:49:52

Saako kysyä miksi haluat vaihtaa elementin? Useimmiten se on että ei ole tyytyväinen vanhan elementin soundiin. Mikä siinä mättää ja mitä hae uudelta elementiltä? Mihin et ole Goldissa tyytyväinen?

Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
nurmikko1
14.07.2018 12:05:32

Mulla oli aikanaan AC30 jossa oli creambackit ja tykkäsin tosi paljon sen saundista. Tokihan kyseessä on eri vahvari kuin AC15, mutta tässä AC15:sta on minun korvaan todella terävä - ehkä jopa hieman nasaali ääni, kun taas vanhassa mööpelissä kaikki oli korvalle todella pehmeää ja miellyttävää. Säröpedaalien kanssa saundi on minusta hyvä, mutta cleanit on melko karseat tuossa 15:sta.

Haluaisin siis pehmeämmän soundin, varsinkin cleaneihin. Tsekkailin youtubesta demoja ja Blue ja cream vaikutti molemmat hyviltä elementeiltä. Ajattelin mielenkiinnosta kokeilla blueta, jos sellaisen jostain löydän.

Jos on hyviä vinkkejä putkien ym tiimoilta mitä kantsii kokeilla, niin ehdottakaa ihmeessä. Mä olen aika noviisi näissä, joten tokihan muutkin vaihtoehdot kuin elementin vaihto kannattaa käydä läpi:)

Tuolta tavoittaa 050 435 1423
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2018, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti