Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Hurinan poistokela Stratoon.
1 2
kojones
03.04.2018 21:35:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minä en oo nykyään jaksanu enää teippaillakaan, koaksiaalia vaan sinne missä tuntuu että semmoista ois hyvä olla. Ja alumiininen saunateippi toimii aivan yhtä hyvin kuin se kuparinen, tai ainakaan mulle ei oo vielä selvinnyt miksei toimisi.
 
Kumiankka
04.04.2018 06:53:12
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Nythän mä hokasin että puoliakustiseen ikuisuusprojektiin mihin olen kaavaillut yksikelaisia, niin voisi tuollaisen laittaa koppaan sisälle. 60-50 luvun kitaroissa ja bassossa on joskus ollut sellainen pehmustus takakannessa, voisiko sellaiseen kätkeä tuon hurinakelan?
 
73nd3r
04.04.2018 09:00:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

ituvirtanen: Jos Leo F. olisi tehnyt soittimia näinä lentävien häiriöitten aikana, ehkä Stratossakin olisi (joku halpa) suojaus.
Jazzmaster, 1958, RWRP. :)
 
okabass:Ajattelisin niin, että kartoitetaan millainen häiriö, mikä kitara (mikit jne.), mikä häiriön aiheuttaa, jne. Ja tähän sitten valitaan eri tavoista sopivin tai sopivimmat.
Plussan nakkasin, tässähän se perusjuttu on. Kaikki häröily ei ole 50/60 herziä singlecoileilla, naapurin mopo ei ainakaan.
 
okabass
04.04.2018 14:50:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kojones: Ja alumiininen saunateippi toimii aivan yhtä hyvin kuin se kuparinen, tai ainakaan mulle ei oo vielä selvinnyt miksei toimisi.
 
Ehkä arvoitus selviää joskus, mutta kiitos tiedosta. :D
 
MPU
04.04.2018 22:01:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen huomannut, että useimmiten huolellinen häiriösuojaus joko teipillä tai maalilla, hyvä kielimaadotus ja hyvät piuhat vähentävät häiriöt siedettävälle tasolle oli mikkikonfiguraatio mikä tahansa. Ja EMG jos ei muu auta.
 
Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
okabass
05.04.2018 10:21:33 (muokattu 06.04.2018 00:11:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MPU: Olen huomannut, että useimmiten huolellinen häiriösuojaus joko teipillä tai maalilla, hyvä kielimaadotus ja hyvät piuhat vähentävät häiriöt siedettävälle tasolle oli mikkikonfiguraatio mikä tahansa. Ja EMG jos ei muu auta.
 
Ja yllättävän hyvin pärjää basso-osastolla sen tyyppisillä minimaalisilla suojauksilla jotka on esim. 60- ja 70-lukujen 7ender-bassoissa. Mä olen ottanut mm. teipit pois melkein kaikista bassoista. Mutta en mä sitä suosittele: kyllä se etenkin kitaroissa monissa tilanteissa auttaa.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «