Muusikoiden.net
23.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Matalataajuus särkee
1
Luikkuboy
25.01.2017 17:36:07 (muokattu 25.01.2017 17:59:21)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve.
 
Omistan vanhan nauhurin ja olen ajatellut ottaa siitä projektin. Ongelma siinä on se et kaikki alle 100hz signaalit 0vu särkee ja nauhoittaa sen kasetille mutta siitä ylemmät taajuudet ei säre. Olen nyt mitannut niitä piirejä ristiin rastiin ja ei löydy mitää vikaa. Oisko porukalle sattunut tulemaan vastaan samanlaista tapausta. Oisko vikaa esim op-ampissa tai yms. Ne meinaa hätäseen mitattuna ois ok. Mut irrotanko piiristä vai olisko parempaa hajua. Kiitos etukäteen.
 
Kefiiri
25.01.2017 23:45:36
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jos sen masiinan kapasiteetti vaan ei riitä ja nauhat ja äänipäät jotenkin saturoituu kun moista turinaa yritetään äänittää noin lujaa?
 
Ei aavistustakaan voiko niin käydä... miten lujaa pystyy äänittämään ilman säröä?
 
En ole musiikin asiantuntija.
Luikkuboy
26.01.2017 13:25:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Terve.
 
Kiitos vastauksestasi. Sillä ehkä pystyy nauhoittaa matalaa hz iä about -5. Eli vaikuttais kun tehoja lisää ni joku "niiaa". Block diagramia oon yrittäny seurata kun on haju siitä et on joskus tuo kanava ns. räjäytetty eli annettu liian kova piikki. O scopella oon katsonut käyrää mut ei oikein meinaa löytyä.
 
Kefiiri
26.01.2017 14:11:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vehje lienee stereo, pystyykö jotenkin vertaamaan signaalin säröytymistä siihen ehjempään kanavaan?
 
En ole musiikin asiantuntija.
s151669
26.01.2017 14:43:31
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Elkoja kuivana ?
 
Antikitarasankari. Siis basisti.
Luikkuboy
26.01.2017 15:31:18
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vehje on tascam 414. 4 raitanauhuri. Elkoja en oo vielä tsekannu. Sehän voisi tietysti olla mutta osaatko sanoa miten se vaikuttaisi alataajuuksien säröytymiseen? Mutta kiitos paljon neuvosta. Muissa kanavissa ei samaa ongelmaa ilmenny kun nopeena katsoin. Ostin ton kauan sit pois yhdeltä tyypiltä ja mulla on sellanen kuva jääny et 1 kanava on räjäytetty nauhoituksessa.
 
uusiipe
27.01.2017 11:53:21 (muokattu 27.01.2017 11:57:17)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Matalat taajuudet ottavat enemmän virtaa, jolloin kuiva, kapasitanssinsa menettänyt elko nyykähtää ja vahvistinpiiri klippaa.
 
Matalien taajuuksien särön syy voi olla myös kosahtanut keraaminen tai tantaalikonkka.
 
Lauluääni kuin perskarva - ohut ja epäpuhdas.
Luikkuboy
27.01.2017 13:44:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Aah. Niinpä tietysti. Kiitos infosta. Oli todella hyödyllinen.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «