Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaravahvistimeen uusi kaiutinelementti vanhan tilalle
1 2
jamojns
25.01.2017 19:06:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joo, siis tarkoitus olisi saada ainakin mahdollisimman lähelle alkuperäistä saundia uudella kartiolla tai korjatulla kartiolla. Kiitos vihjeistä, täytyy kysyä noilta korjaajilta mitä maksaa.
 
Matias.
05.02.2017 19:13:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tuo Jammun vahvistin on soundiltaan aika ympäripyöreä eikä elementissä ole mainittavaa preesenskorostusta. Cleanit soundit on aika maltilliset eikä kireät. Mun korvaani vähän sellaista "pahvisuutta" soundissa on karvan verran. Sellainen Fendermäinen kuulakkuus puuttuu äänestä.
 
Philipsin AD12100 hp on alunperin yleis/pa-kaiutin. Olen sellaiseen tehnyt muutaman kaapin. Soundissa on reilusti alapäätä mutta toimii kyllä kitarallakin. Itse tykkäsin kirkassoundisen Telen kanssa kotisoitossa. Bändisoitossa ei varmaan erotu kunnolla ellei väännä trebleä täysille.
Samantyyppinen soundi kyllä kuin tuon Jammun orkkiksessa. Kaiuttimen yläpää on ympäripyöreä eikä rasittava. Uutena maksoin Philipsistä 150 markkaa aikanaan yli 40 vuotta sitten....
 
Oma ratkaisuni olisi kyllä ostaa siihen Jammuun vaikka Uraltonesta joku edullinen tummempisoundinen Eminence kiinni. Siis jos haluaa pysyä alkuperäisessä soundissa. Niitä saa aika edullisesti. Kirkassoundista Celestionia en laittaisi.
 
Bluesia, bluesia ja vähän folkkia...
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «