Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Roland D-110 näyttö
1
vesa_turp
22.01.2017 23:11:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Minulla pan pari vanhaa D-110 modulia. Laitteet ovat muutoin kunnossa, mutta näytöt alkavat olla jo tuskastuttavan hämäriä. Kyselin näyttöjen saatavuutta sähköpostilla "Roland Suomi huolto" - ei ainakaan viikkoon minkään valtakunnan vastausta.
 
Olisiko muita vinkkejä ?
 
vesa.j.turpeinen gmail.com
 
ps. minulla on printattu huoltomanuaali osanumeroineen(ilmeisesti). Seuraava oma toimenpiteen saattaisi olla pistää mailia herra ja rouva Rolandille Japaniaan ??
 
anapena
23.01.2017 00:59:37
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Soita puhelimella sinne?
tuli vaan mieleen
 
TommiW.- Autot, kämpät ja piparit.
basisti1971
23.01.2017 08:50:49
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Tuntemattomista Gmail-osoitteista tulevat viestit menevät monilla toimijoilla suoraan roskapostiin, tai jopa blokataan tyyten.
Joten jos tuota mailiosoitettasi käytit, voi vastaamattomuuden syy olla yksinkertaisesti siinä.
 
Ääni puhelimitse koittamiselle myös täältä.
 

 
En tiedä onko sama pulju kyseessä, tai josko sitä on enää olemassakaan kun yksityisyrittäjä oli jo 90-luvulla keski-ikäinen (tai ainakin sen näköinen ;)), mutta Lauttasaaressa toimi/toimii (epä?)virallinen Roland huolto josta ainakin itse sain 90-luvun loppupuolella loistavaa palvelua kun Fasun huoltoa ei kiinnostanut.
 
Roland Japania parempi vaihtoehto varaosien tiimoilta on usein evilbay.
Jos sieltä ei löydy, eikä Roland-saiteillakaan osata auttaa jos kukaan ei ole modannut jotain tuoreempaa näyttömoduulia korvaavaksi, on vain opittava elämään himmeiden näyttöjen kanssa.
 
Sinänsä sääli, mutta noin se ruukaa menemään etenkin putkinäyttöjen osalta.
 
En ole asiantuntija Roland-asioissakaan, mutta jos D10:n näyttö on edes sinnepäin, kyseessä on geneerinen 2-rivinen LCD, joten korvaavakin löytynee kivuttomasti kunhan osaa hivenen elektroniikkaa.
D10 näyttöjä näyttään myös ainakin käytettynä olevan kaupan, sikälimikäli Kuukkeliin on uskominen.
 
T:Samuli
 
vesa_turp
29.01.2017 07:05:53
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

basisti1971: Moi.
 
Tuntemattomista Gmail-osoitteista tulevat viestit menevät monilla toimijoilla suoraan roskapostiin, tai jopa blokataan tyyten.
Joten jos tuota mailiosoitettasi käytit, voi vastaamattomuuden syy olla yksinkertaisesti siinä.
 
Ääni puhelimitse koittamiselle myös täältä.
 

 
En tiedä onko sama pulju kyseessä, tai josko sitä on enää olemassakaan kun yksityisyrittäjä oli jo 90-luvulla keski-ikäinen (tai ainakin sen näköinen ;)), mutta Lauttasaaressa toimi/toimii (epä?)virallinen Roland huolto josta ainakin itse sain 90-luvun loppupuolella loistavaa palvelua kun Fasun huoltoa ei kiinnostanut.
 
Roland Japania parempi vaihtoehto varaosien tiimoilta on usein evilbay.
Jos sieltä ei löydy, eikä Roland-saiteillakaan osata auttaa jos kukaan ei ole modannut jotain tuoreempaa näyttömoduulia korvaavaksi, on vain opittava elämään himmeiden näyttöjen kanssa.
 
Sinänsä sääli, mutta noin se ruukaa menemään etenkin putkinäyttöjen osalta.
 
En ole asiantuntija Roland-asioissakaan, mutta jos D10:n näyttö on edes sinnepäin, kyseessä on geneerinen 2-rivinen LCD, joten korvaavakin löytynee kivuttomasti kunhan osaa hivenen elektroniikkaa.
D10 näyttöjä näyttään myös ainakin käytettynä olevan kaupan, sikälimikäli Kuukkeliin on uskominen.
 
T:Samuli

 
Tuo modifiointi uuteen malliin on ehkä paras ratkaisu.
Youtubessa ainakin oli jokin modaus.
Värkkääminen ei ole ongelma - olen eläkkeellä ja työurani tehnyt teollisuuselektroniikan parissa.
kiitti vastauksiata.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «