Muusikoiden.net
24.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Piirilevyn suunnittelu.
1
Pushmia
19.01.2017 10:53:51
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko kenelläkään tietoa mistä saisi tilattua piirilevyn suunnittelun ja proton järkevään hintaan?
 
Siis kytkentäkuvan perusteella tehty layout ja prototyyppi. Ei tavitsisi solder maskeja eikä monikerroksisia levyjä.
 
rrroope
19.01.2017 11:44:10
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

kiinasta saa halvalla protoeriä piirilevyjä. mut en tiiä suunnitteleeko ne. kuinka isosta projektista on kyse ja ootko ite kokeillu tehdä esim eaglecadilla?
 
Pushmia
19.01.2017 12:11:14
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rrroope: kiinasta saa halvalla protoeriä piirilevyjä. mut en tiiä suunnitteleeko ne. kuinka isosta projektista on kyse ja ootko ite kokeillu tehdä esim eaglecadilla?
 
Joo on tuota eaglea ja fritzingiä tullut jonkun verran pyöriteltyä. Nyt tuli vaan seinä vastaan ja ajattelin luovuttaa homman osaaville kavereille.
 
Projekti on tässä vaiheessa pieni, protoa vailla.
 
oksatboys
19.01.2017 15:09:47
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pushmia: Joo on tuota eaglea ja fritzingiä tullut jonkun verran pyöriteltyä. Nyt tuli vaan seinä vastaan ja ajattelin luovuttaa homman osaaville kavereille.
 
Millainen seinä? Ei toi suunnittelu/piirtäminen mitään rakettitiedettä ole. Jos katsoo vartin noita eagle-tutoriaaleja youtubesta niin kaikki perushommat pitäis jo sujua. No okei vähän liioittelin, mutta ainakin melkein sujuu :D
 
Kiinasta saa halvalla myös protoeriä, eli 5-10 kpl.
 
Pushmia
19.01.2017 15:22:21
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Millainen seinä? Ei toi suunnittelu/piirtäminen mitään rakettitiedettä ole. Jos katsoo vartin noita eagle-tutoriaaleja youtubesta niin kaikki perushommat pitäis jo sujua. No okei vähän liioittelin, mutta ainakin melkein sujuu :D
 
Kiinasta saa halvalla myös protoeriä, eli 5-10 kpl.

 
Ehkä pienoista liioittelua tuo vartin pikakurssi youtubesta..
 
En väittänytkään sen olevan rinnastettavissa rakettitieteisiin. Tarkoitan vain että jos joku tietää miten saan paremman piirilevyn tuotteelle, niin miksi en sitä hankkisi?
 
Kiinan homma on kovasti tiedossa, kiitos. Nyt etsitään suunnittelijaa.
 
Kefiiri
19.01.2017 15:25:52 (muokattu 19.01.2017 15:28:29)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pushmia: Tarkoitan vain että jos joku tietää miten saan paremman piirilevyn tuotteelle, niin miksi en sitä hankkisi?
 
Anteeksi vilpitön tyhmyys, mutta "paremman" kuin mikä? Missä suhteessa paremman?
 
Okei, siis paremman kuin itse suunniteltu. Mutta siis millä tavoin paremman?
 
En ole musiikin asiantuntija.
Pushmia
19.01.2017 15:28:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Anteeksi vilpitön tyhmyys, mutta "paremman" kuin mikä? Missä suhteessa paremman?
 
Okei, siis paremman kuin itse suunniteltu.

 
Nimenomaan. Paremman kuin itse suunniteltu.
 
Kefiiri
19.01.2017 15:29:40
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pushmia: Nimenomaan. Paremman kuin itse suunniteltu.
 
Olitpas ripeä... editeerasin tuonne ylle vielä jatkokysymyksenkin :)
 
En ole musiikin asiantuntija.
Pushmia
19.01.2017 15:36:00
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: Olitpas ripeä... editeerasin tuonne ylle vielä jatkokysymyksenkin :)
 
Kerrasta toimivan.
 
oksatboys
19.01.2017 15:52:50 (muokattu 19.01.2017 15:54:23)
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mitä sä olet tekemässä? Jos kyseessä on joku säröpedalin tasoinen värkki niin ei sitä suunnittelua oikeesti voi tyriä.
 
Voishan sitä olla kirjoittelematta ketjuihin joiden kysymyksiin ei vastaa, mutta mun mielestä toi homma on niin helppoa ja opettelua nopeaa ettei siitä kenellekkään kannata mitään maksaa :D Ja siitä ajasta, niin varttitunti ei kyllä riitä mutta tunnissa ehtii jo paljon...
 
Pushmia
19.01.2017 16:08:32
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

oksatboys: Mitä sä olet tekemässä? Jos kyseessä on joku säröpedalin tasoinen värkki niin ei sitä suunnittelua oikeesti voi tyriä.
 
Voishan sitä olla kirjoittelematta ketjuihin joiden kysymyksiin ei vastaa, mutta mun mielestä toi homma on niin helppoa ja opettelua nopeaa ettei siitä kenellekkään kannata mitään maksaa :D Ja siitä ajasta, niin varttitunti ei kyllä riitä mutta tunnissa ehtii jo paljon...

 
Joo säröpedaalin tasoinen värkki. En minä ole sitä väittänytkään tyrineeni. Kaikki viat ovat täysin ratkaistavissa. En vain jaksa pyörittää sitä softaa.
 
Niinhän tuo onkin aika helppoa oppia, kuten jo aikaisemmin mainitsit
Ei ole rakettitiedettä.
 
rrroope
19.01.2017 17:00:23
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

sanoisin, että jos kotimaiselta ammattilaiselta tilaat piirilevyn suunnittelun ja proton, niin halvemmaksi tulee ostaa säröpedaali vain kaupasta. jos se siis on säröpedaali. valmiita säröpedaalien piirilevyjäkin saa esim musikdingiltä muutamalla eurolla, jos tuo pohjautuu mihinkään perus klassikkoon niin aika hyvin voinee sellaista käyttää. hintapolitiikka piirilevyjen suunnittelussa ja teettämisessä on vähän silleen, että yhden hinnaksi tulee aika paljon. sit jos teetät sata ni alkaa kappalehinta olla järkevä.
 
joskus tein ite piirilevyjä kun oli töissä vehkeet. happojen kanssa pelaaminen ja kemikaalihuurujen hengittely oli vielä ihan jees, mut sit se piinallinen reikien poraaminen ja epoksipölyjen hengittely vasta ikävää olikin. kiinasta saa muutamalla kympillä sen 5kpl levyjä. siihen hintaan ei maksa vaivaa tehä ite.
 
anyway, jos mulla ois aikaa ni kai sitä vois pientä korvausta vastaan piirtää eaglella. ja eiköhän täältä joku sellainen löydy jolla on aikaa. mut ei se vaikeaa ole, paitsi jos haluaa saada komponentit jotenkin symmetrisesti tai mahdollisimman pieneen tilaan (mä jumitun aina tähän, vähän ku pelais tetristä).
 
s151669
19.01.2017 17:10:22
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Yksittäiskappaleissa ei ole täpläkuparoidun reikälevyn voittanutta.
 
Antikitarasankari. Siis basisti.
Kefiiri
19.01.2017 17:44:47
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

No kai tässä nyt sarjatuotantoon kuitenkin tähdätään sen piirilevyn kanssa.
 
En ole musiikin asiantuntija.
Pushmia
19.01.2017 17:47:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rrroope: sanoisin, että jos kotimaiselta ammattilaiselta tilaat piirilevyn suunnittelun ja proton, niin halvemmaksi tulee ostaa säröpedaali vain kaupasta. jos se siis on säröpedaali. valmiita säröpedaalien piirilevyjäkin saa esim musikdingiltä muutamalla eurolla, jos tuo pohjautuu mihinkään perus klassikkoon niin aika hyvin voinee sellaista käyttää. hintapolitiikka piirilevyjen suunnittelussa ja teettämisessä on vähän silleen, että yhden hinnaksi tulee aika paljon. sit jos teetät sata ni alkaa kappalehinta olla järkevä.
 
joskus tein ite piirilevyjä kun oli töissä vehkeet. happojen kanssa pelaaminen ja kemikaalihuurujen hengittely oli vielä ihan jees, mut sit se piinallinen reikien poraaminen ja epoksipölyjen hengittely vasta ikävää olikin. kiinasta saa muutamalla kympillä sen 5kpl levyjä. siihen hintaan ei maksa vaivaa tehä ite.
 
anyway, jos mulla ois aikaa ni kai sitä vois pientä korvausta vastaan piirtää eaglella. ja eiköhän täältä joku sellainen löydy jolla on aikaa. mut ei se vaikeaa ole, paitsi jos haluaa saada komponentit jotenkin symmetrisesti tai mahdollisimman pieneen tilaan (mä jumitun aina tähän, vähän ku pelais tetristä).

 

 
Joo
 
Jos ei rakentelu kiinnostaisi, niin ehdottomasti kannattaisiostaa vain kaupasta. Oon itsekin tehnyt noita levyjä ja se on tosiaan aika ahdistavaa touhua välillä.
 
Tämä homma ratkesi kuitenkin kivasti, eikä tarvitse vääntää enää. (Samanlaisiin tetris-hommiin omakin juttu jumittaa.)
 
Pushmia
19.01.2017 17:49:01
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

s151669: Yksittäiskappaleissa ei ole täpläkuparoidun reikälevyn voittanutta.
 
Totta. Helppoa ja hauskaa käsiteltävää.
 
Pushmia
19.01.2017 17:49:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kefiiri: No kai tässä nyt sarjatuotantoon kuitenkin tähdätään sen piirilevyn kanssa.
 
Kyllä niitä pitäisi useampi tosiaan saada.
 
Serenity
19.01.2017 18:30:33
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pushmia: Onko kenelläkään tietoa mistä saisi tilattua piirilevyn suunnittelun ja proton järkevään hintaan?
 
Syntyisiköhän nuo edullisesti jossain alan oppilaitoksessa harjoitustyönä?
 
Pushmia
19.01.2017 20:41:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Serenity: Syntyisiköhän nuo edullisesti jossain alan oppilaitoksessa harjoitustyönä?
 
Hyvä idea!
 
Täytyypä ottaa selvää.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «