Muusikoiden.net
28.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Laney vh100r custom footswitch
1
paristo
13.01.2017 23:24:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tavoitteena olisi saada Laney:n Jalka kytkin toimimaan seuraavasti:
Nappi1: Channel A
Nappi2: Channel A + Drive
Nappi3: Channel B + Drive
 
Tälläinen jalkakytkin helpottaisi elämääni kummasti. Mutta nyt loppuu taas taidot kesken. Osaisiko joku neuvoa toteutuksessa tai piirtää kytkentäkaavion?
 
Tuossa pari viitettä nykyiseen kytkentään
 
http://a137.idata.over-blog.com/0/5 … -ma-Footswicht-Laney-VH100r-FS4.jpg
 
http://www.franksmusic.homecall.co.uk/G-System/LaneyFS4_G-Sys.png
 
Selvästi pidemmälle..
tommiot
15.01.2017 14:10:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Ei taida onnistua ilman mikrokontrolleria tai logiikkapiirejä.
 
janik
15.01.2017 21:30:57
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Parilla releellä varmaan tehtävissä, tosin en osaa sanoa miten.
 
Mulla on g-major+behkun fcb juuri noin käskyttänyt lanikkaa, mistä tulikin mieleen että tämähän onnistuisi myöskin pelkällä FCB:n omilla releillä myös.
 
paristo
16.01.2017 19:31:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Juu, mä luulen et joku osais tämän toteuttaa parilla releellä, jopa helposti. Ehkä.
 
Mulla oli ittellä vielä vuosi sitten gmajor ja fcb1010, joilla tiedän sen onnistuvan. Netistä löytyy ohjeet tarvittavan piuhan tekemiseen.
 

 
janik: Parilla releellä varmaan tehtävissä, tosin en osaa sanoa miten.
 
Mulla on g-major+behkun fcb juuri noin käskyttänyt lanikkaa, mistä tulikin mieleen että tämähän onnistuisi myöskin pelkällä FCB:n omilla releillä myös.
 
Selvästi pidemmälle..
tommiot
17.01.2017 19:10:54
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

paristo: Juu, mä luulen et joku osais tämän toteuttaa parilla releellä, jopa helposti. Ehkä.
 
Mulla oli ittellä vielä vuosi sitten gmajor ja fcb1010, joilla tiedän sen onnistuvan. Netistä löytyy ohjeet tarvittavan piuhan tekemiseen.

 
No onnistuuhan se toki releillä jos on joku laite ohjaamaan niitä releitä. Pelkillä mekaanisilla kytkimillä ei onnistu.
 
basisti1971
18.01.2017 08:20:01 (muokattu 18.01.2017 11:07:34)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
Manuskan vuokaaviosta luntaten vaikuttaisi alkuperäinen kytkentä olevan mallia "riverdance", eli haluamasi vaihtokytkennän (jos ymmärsin oikein) vaatimaa kytkentälogiikkaa ei laitteen sisältä löydy.
 
Eli nuo vaihtokytkennät eivät tuollaisenaan ilman tommiot:n mainitsemaa ulkoista logiikkaa onnistu.
 
Logiikan saa toki halutessaan toteutettua mekaanisesti kanavanvalitsinkytkinpaketilla, tai peruspolkusinkytkinten käyttämättä jääviä kärkiä hyväksikäyttäen releiden välityksellä, mutta melkoisen monimutkaiseksi ja kalliiksi rele-piuhahässäkäksi menee CMOS- tms. puolijohdekytkimeen verrattuna.
 

 
Ketjussa:
 
https://muusikoiden.net/keskustelu/posts.php?c=31&t=226052&oo=540
 
on sivuttu tuota CMOS ratkaisua.
 
T:Samuli
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «