Muusikoiden.net
16.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Elektroakkarille 9V paristokotelo mistä löytäisin
1
nisumaka
26.10.2016 13:09:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi. Mulla on Martinin elektroakustinen kitara. Siinä on paristo pussissa tarralla kiinni soittimen takakannessa sisäpuolella, eli paristonvaihto aina edellyttää kielten pois ottamista jne. Mun ystävälläni kävi kerran sillai keikalla, että paristo putosi muistaakseni Takaminen akkarista, jossa oli siis vastaava ratkaisu. Olen päättänyt teetättää soitinrakentajalla sellaisen modauksen, että akkariini asennetaan paristokotelo ulkopuolelle. Tämähän on erittäin tyypillinen ratkaisu, varmaankin yleisin. Mutta, mistä ostaa kotelo? Neuvokaapa, kiitos.
 
okabass
26.10.2016 13:34:54 (muokattu 27.10.2016 09:34:10)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

http://www.spelektroniikka.fi/kuvat/82%20paristokotelot,%20pitimet.pdf
 
ps. Kannattaa tosiaan harkita reiän tekemistä. Eikös kielien löysääminen riitä. Ei preamppi varmaan paljoa ota virtaa. Luulisi että riittää, jos pari kolmekin kertaa vuodessa vaihtaa patterin ja rauhassa kotona. Vaikkakin tuollainen kotelo on kätevä, niin kaikki patterimerkit eivät sovi kaikkiin koteloihin. Esim. mulla kävi kerran niin (juuri ennen setin alkua), että Duracell ei mahtunutkaan vaan jumittui puoleen väliin.
 
basisti1971
27.10.2016 06:35:58 (muokattu 27.10.2016 06:36:22)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Moi.
 
nisumaka: Olen päättänyt teetättää soitinrakentajalla sellaisen modauksen, että akkariini asennetaan paristokotelo ulkopuolelle. Mutta, mistä ostaa kotelo? Neuvokaapa, kiitos.
 
Oma ehdotukseni olisi ostaa kotelo siltä samalta soitinrakentajalta jolla työn teetät.
 
Jos tekisit työn itse, kaikki ylläkin linkitetyt olisivat yhtä helppoja tai vaikeita -miten kukin asian ottaa- ja silmään sopivin olisi se looginen vaihtoehto.
 

 
Tasaiseen kanteen tarkoitetut paristokotelot eivät siististi taivu akustisen kitaran muotoihin, siksi paristokotelot/pitimet/etuset ovat laadukkaammissa akustisissa soittimissa liki poikkeuksetta kopan sisällä, eikä adapteripalojakaan kaikkiin pinta-asennettaviin malleihin saa valmiina.
 
Akustisiin päin kallellaan olevalla soitinrakentajalla on melko varmasti joko kaarevalle pinnalle tarkoitettuja paristokoteloita jemmassa, tai joku mieluisa tasaiselle kiinnityspinnalle tarkoitettu malli jolle on tehnyt adapterijigin.
 
Vaikka varmaankin on mieluiten puhkomatta vaivalla väännettyjä sivuja ja asentaa pariston kopan sisään kuten tapana on.
Fankkakylkinen on simppeli rei'ittää, mutta kokopuukylkisessä saattaa ilmaantua ylläri heti, tai ajan mittaan.
 
En Suomesta pikaisella etsimisellä löytänyt toimittajaa, mutta Google löysi peräblokiin nakerrettavan jakki/paristokotelo-combon jollaista en ennen ole nähnyt.
Laatu on arvoitus, mutta voisi olla varteenotettava vaihtoehto.
 
T:Samuli
 
s151669
27.10.2016 10:33:18
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saiskos sen modattua fantomilla toimivaksi ?
 
Antikitarasankari. Siis basisti.
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «