Muusikoiden.net
03.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Kitaran Maalaus ja lakkaus
1
SonofMetal
10.06.2016 21:41:48
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olen miettinyt, millä pitää lakata kitaran kaula jotta käsi liukuisi hyvin eikä olisi tahmea?

Sain noin vuosi tai kaksi sitten thomanista IKEA kitaran (eli kerää itse ;D), ja päätin maalata löysin faijan kanssa jotain spray maalia(en muista mitä) ja siitä maalaamaan. NO, ei kestänyt odottaa ja heti kuin koko höskä kuivui kasasin ja aloitin rämpyttää.
Silloin en vielä jaksanut tehdä mitään tahmealle ja huonosti liukuvalla kaulalle, mutta nyt se alko otta päähään tuommouinen paska, joten haluan tehdä itse ja parantaa kitara. Nyt olen jo hionnut maalin pois ja päätä jäi särkemään lakkaus.

Mietin myös kitaran mikkien vaihtoa, aijon vaihtaa vain (bridge mikin) nyt se on single coil, mutta ajion vaihtaa sen humbukkeriin single coil muodossa. Olisiko teillä joku ehdotus mikä olisi hyvä humbukkeri. Kiitos m/

MPU
11.06.2016 08:09:09

Lakan tilalle vaikkapa Tru oil. Ei koske päähän eikä tunnu tahmealta.

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
MHFV90
11.06.2016 15:38:01

Satiinilakka tai sit hioo lakkapinnan mataksi paperilla. Joku halpa spray ei ihan kauheen kovaksi kovetukkaan. Ja varmasti tuntuu tahmealta käteen. 2-komponentti tavaralla saa kyllä parhaan mahdollisen lopputuloksen. Minun mielestä sprayllä töherretään roskisten kyljet ja ruiskulla maalataan soittimet.

okabass
11.06.2016 20:16:37

MPU: Lakan tilalle vaikkapa Tru oil. Ei koske päähän eikä tunnu tahmealta.

Noin 1kk sitten laitoin teetettyyn käsittelemättömään P-bassokaulaan Tru Oilia. Laitoin ihan lakan asemesta. Minusta alussa vähän tahmea, mutta nyt kuivuttuaan oikein hyvä. Kokeilin yhden tutun teetettyä P-bassoa, ja siinä tuntui olevan myös TO. Käsitääkseni myös Music man käyttää TO.

MPU
11.06.2016 21:31:00

okabass: Noin 1kk sitten laitoin teetettyyn käsittelemättömään P-bassokaulaan Tru Oilia. Laitoin ihan lakan asemesta. Minusta alussa vähän tahmea, mutta nyt kuivuttuaan oikein hyvä. Kokeilin yhden tutun teetettyä P-bassoa, ja siinä tuntui olevan myös TO. Käsitääkseni myös Music man käyttää TO.

Jep. Vaatii tosiaan kunnon kuivattelun. MM suhteen käsitykseni on sama.

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti