Muusikoiden.net
19.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: 3-way toggle ja 3 x single coil
1
finlanderr
13.05.2016 17:53:09
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Miten onnistuu 3-way togglella seuraavanlainen setti:
 
asento 1: kaula
asento 2: keski + kaula
asento 3: talla
 
Olen tosi tollo elektroniikassa, mutta ymmärtääkseni tavallisella 3-way toggle -keinuvivulla ei onnistu. Osaako joku neuvoa?
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
73nd3r
13.05.2016 21:35:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Joissain kolmen mikin Gibsoneissa (& Epiphoneissa) on ollut tuollainen kytky.
 
Uraltonelta vois kysellä mikä kytkin sopis, jotain tällaista:
http://www.guitarelectronics.com/pr … e-Switch-for-3-Pickup-Les-Paul.html
Eli SPDT (vai DPDT?) ja on/on/on kytkin.
 
Pikku probleemaksi (= yli mun kykyjen) nousee miten tuo viritellään Straton potikoille - siinä tarttis tietää myös miten haluat potikoiden toimivan. Mutta kun trolli veti ketjun auki niin joku viisaampi varmaan jatkaa.
 
finlanderr
13.05.2016 22:16:56
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Joissain kolmen mikin Gibsoneissa (& Epiphoneissa) on ollut tuollainen kytky.
 
Uraltonelta vois kysellä mikä kytkin sopis, jotain tällaista:
http://www.guitarelectronics.com/pr … e-Switch-for-3-Pickup-Les-Paul.html
Eli SPDT (vai DPDT?) ja on/on/on kytkin.
 
Pikku probleemaksi (= yli mun kykyjen) nousee miten tuo viritellään Straton potikoille - siinä tarttis tietää myös miten haluat potikoiden toimivan. Mutta kun trolli veti ketjun auki niin joku viisaampi varmaan jatkaa.

 
Thanks dude! Tuolta sivuiltahan voi näköjään tilata kytkiksen. Siihen vapaaseen kenttään voi varmaankin kirjoittaa miten sen pitäisi toimia.
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
73nd3r
14.05.2016 10:26:29
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sarjaan tyhmät ja turhat kysymykset:
Miksei ihan tavis kolmiasentoinen F-kytkin käy?
Ja meinaatko porata kuilun piuhoille jotta sen togglen saa yläsarveen?
;)
 
finlanderr
14.05.2016 13:18:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Sarjaan tyhmät ja turhat kysymykset:
Miksei ihan tavis kolmiasentoinen F-kytkin käy?
Ja meinaatko porata kuilun piuhoille jotta sen togglen saa yläsarveen?
;)

 
Joo validi pointti. Siis oletan että tarkoitat sellasta fenderin blade-kytkintä.
 
Laittaisin togglen mieluusti koska mun kitaroissa on pääasiassa sellaiset. Yhdenmukaisuus siis. Mulla on etupäässä 2 x hum -keppejä.
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
73nd3r
14.05.2016 15:05:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun ei varmaan pitäis yhtään kommentoida mitä joku muu omalle kitaralleen tekee, mutta vannoutunut Stratofani ei voi jättää silleen.
Pari juttua ainakin pohdittavaksi siis.
 
Ihan vakio-Stratokytkennässä (5 way blade switch) on kaikki nuo sun suunnitelman asennot, plus vielä pari ekstraa - käyttöhyöty on siis vähän kyseenalainen.
 
Ja tuo on sen verran harvinainen kytky (kuten hakuhommissa varmaan huomasit) että mahdolisessa jälleenmyynnissä ehkä harvempi on erityisen kiinnostunut tuosta kytkennästä vakiomalliin verrattuna. Voi (ja kannattaa) tietysti tehdä muunnokset vaikka eri plekusuojaan, niin että on joskus helpompi palauttaa ennalleen.
 
finlanderr
14.05.2016 15:15:35 (muokattu 14.05.2016 15:18:11)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

73nd3r: Mun ei varmaan pitäis yhtään kommentoida mitä joku muu omalle kitaralleen tekee, mutta vannoutunut Stratofani ei voi jättää silleen.
Pari juttua ainakin pohdittavaksi siis.
 
Ihan vakio-Stratokytkennässä (5 way blade switch) on kaikki nuo sun suunnitelman asennot, plus vielä pari ekstraa - käyttöhyöty on siis vähän kyseenalainen.
 
Ja tuo on sen verran harvinainen kytky (kuten hakuhommissa varmaan huomasit) että mahdolisessa jälleenmyynnissä ehkä harvempi on erityisen kiinnostunut tuosta kytkennästä vakiomalliin verrattuna. Voi (ja kannattaa) tietysti tehdä muunnokset vaikka eri plekusuojaan, niin että on joskus helpompi palauttaa ennalleen.

 
Juu en tietty mihinkään keräilykeppiin mene tekemään tollasta kytkentää. Ja tosiaan tässäkin tulee eri plekusuojaan. Kyseessä siis strato. Tai on tämäkin siinä mielessä mulle keräilykeppi että itse S Lukather kävi peukuttamassa sitä Facessa - pakko leijailla täälläkin edes joskus..
 
Edit: Ei hän sitä peukuttanut vaan totesi vaan että "nice".
 
Eikhän se vähempiki olis riittäny..
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «