Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: "Hengetön" tone
1
MHFV90
04.04.2016 18:55:19
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Sain juuri valmiiksi ensimmäisen sähkökitaran, telecaster-tyylisen. Mikrofonit käämin itse ja tein kaiken muunkin itse. Ainut pikku kummastus kapineessa on se että tone-potikka ei tiedä mitään. Äänen sävy ei muutu miksikään. Itsellä on 2 vaihtoehtoa mielessä mikä voisi olla vikana: kondensaattori on vääränlainen (polyesterikondensaattori) tai se on saanut juottaessa lämpöä. Kertokaa te jotka asiasta tiedätte enemmän että missä vika todennäköisimmin on.
 
fox
04.04.2016 19:54:53
Kotisivu Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MHFV90: Sain juuri valmiiksi ensimmäisen sähkökitaran, telecaster-tyylisen. Mikrofonit käämin itse ja tein kaiken muunkin itse. Ainut pikku kummastus kapineessa on se että tone-potikka ei tiedä mitään. Äänen sävy ei muutu miksikään. Itsellä on 2 vaihtoehtoa mielessä mikä voisi olla vikana: kondensaattori on vääränlainen (polyesterikondensaattori) tai se on saanut juottaessa lämpöä. Kertokaa te jotka asiasta tiedätte enemmän että missä vika todennäköisimmin on.
 
Jos se tone-piiri on muuten oikein kytketty, veikkaan jälkimmäistä vaihtoehtoa. Ei se RC-piiri siitä perusta minkämoinen konkka siellä on. (poislukien toki elektrolyytit ym. ;) ..)
Olen tuos vuosien mittaan käyttänyt vaihtelevasti polkoja, styreenejä kuin keraamisiakin. Mitä nyt on tuntunu kulloinkin "kivalta".
 
welcome to the twilight zone "A fox is a wolf who sends flowers." relic #1
Kefiiri
04.04.2016 19:55:42
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Olisikohan kondensaattorin kapasitanssiarvo liian pieni tai sitten jokin kylmäjuotos kytkennässä? Konkan toimivuuden voisi testata tökkäämällä sen jakille menevän kuuman johdon ja maan väliin, kun kitara on kytkettynä vahvariin. Korkeiden äänien pitäisi vaimentua, jos konkka on OK.
 
En ole musiikin asiantuntija.
73nd3r
04.04.2016 20:33:59
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mun eka veikkaus on, että joku juotos on kylmä.
Ja mun mielestä potikan kuumentaa helpommin pilalle kuin konkan - varsinkin jos sulla on ne maat potikan seljässä Fendertyyliin.
 
Ja: http://www.seymourduncan.com/blog/t … -a-multi-meter-can-help-your-guitar
 
Pelimonni
04.04.2016 23:38:02
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

MHFV90: Sain juuri valmiiksi ensimmäisen sähkökitaran, telecaster-tyylisen. Mikrofonit käämin itse ja tein kaiken muunkin itse. Ainut pikku kummastus kapineessa on se että tone-potikka ei tiedä mitään. Äänen sävy ei muutu miksikään. Itsellä on 2 vaihtoehtoa mielessä mikä voisi olla vikana: kondensaattori on vääränlainen (polyesterikondensaattori) tai se on saanut juottaessa lämpöä. Kertokaa te jotka asiasta tiedätte enemmän että missä vika todennäköisimmin on.
 
Ei konkka pienestä kolvin sohaisusta siipeensä ota. Onko arvo oikein, ja kytkentä.
 
Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Tärkeintä on säröputki, ja ensimmäinen, jos haluaa puhdasta. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper
NitroJeesus
07.04.2016 01:40:16
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onko konkka maadoitettu potikan kuoreen? Onko potikan kuori varmasti maassa kiinni?
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «