Muusikoiden.net
05.12.2016
OGRE | Klikkaa tästä lisätietoa ja jälleenmyyjät 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Sopiva väri nitrolakan päälle
1
harjta80
20.03.2016 17:05:30
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

mortongit

Elikkä ongelmana olis sellainen et mikä olis sopiva peittävä väri vaihtoehto kitaran pintaan kun pohjat on tehty nitrosellulakalla. RAL-koodi on olemassa mutta mikä olis sopiva vaihtoehto ettei pohjalakat ala kiehumaan.

Sopiiko tähän autopuolen maalit vai mitkä.

hyvä se on ku sen maalaa...
73nd3r
20.03.2016 19:45:56

Kerrotko vähän ensin lähtötilanteesta, mulle ei vielä ole tullut vastaan tilannetta jossa tuo olis ollut paras vaihtoehto...

Noin periaatteessa voisi käyttää nitrolakkaa sävytettynä (tyyliin ReRanch), mutta sitten tarttis taas laittaa kirkasta päälle.
"Automaali" voi tarkoittaa melkein mitä tahansa, joten en san siihe viäl mittä.

harjta80
20.03.2016 22:20:53

73nd3r: Kerrotko vähän ensin lähtötilanteesta, mulle ei vielä ole tullut vastaan tilannetta jossa tuo olis ollut paras vaihtoehto...

Noin periaatteessa voisi käyttää nitrolakkaa sävytettynä (tyyliin ReRanch), mutta sitten tarttis taas laittaa kirkasta päälle.
"Automaali" voi tarkoittaa melkein mitä tahansa, joten en san siihe viäl mittä.

Niin siis pohjat oon tehny toiveen mukaan nitrolakalla, joten mikä olisi nyt sit sopiva peittävä maali tuon päälle ettei ala pohjat kiehumaan. Varmaan parempi olis ollu laittaa polyuretaanilakka pohjalle, väri päälle ja sit nitrolakka. Mutta tosiaan ku vartavasten tahtoi nitroa pohjiin.

Täytynee testipalikkoja alata väsäämään.

hyvä se on ku sen maalaa...
kojones
20.03.2016 23:10:22 (muokattu 20.03.2016 23:11:02)

Minkä tahansa vesiliukoisen luulisi toimivan, tosin olen Väripalvelusta saatavaa raskaalle kalustolle tarkoitettua liuotinohenteista kaksikomponenttiakin Lakkavalmisteen nitron päälle suihkinut eikä siinäkään ollu mitään ongelmaa.

Rothkolta saa toki nitropohjaisia värejäkin.

73nd3r
21.03.2016 00:25:03

Jos sulla on joku tilaustyö ja pohjan (ilmeisesti filler/sealertyyppisesti) vaatimuksena nitro niin tuskin siihen pintaankaan kelpaa muu kuin nitro.
Joku vissiin taas tahtoo avoimesti ja hengittäen soivaa keppiä...
;)

MPU
21.03.2016 21:01:05

Motipin akryylispraymaalit toimivat ainakin Diccon päälle ja alle.

Ite kun tekee saa sellasta kun tulee
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti