Muusikoiden.net
06.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Stereo johdon korjaus
1
Tomikuski
22.02.2016 11:15:03
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

niin että onko mahdollista ja jos joku tietää ni apua
https://pdp1-herdifier.netdna-ssl.c … Q4QdieLZjY9He4jb/&key=130546045.jpg tollanen johto :|

SirElwood
22.02.2016 11:31:25
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Onhan se ihan mahdollista. Tuon lakan (vihreä ja punainen) läpi on vaan usein kovin paskamaista saada juotosta onnistumaan.

MIA-AMPS
Efektipedaalit kotimaisena käsityönä vuodesta 2007.
basisti1971
22.02.2016 15:36:59

Moi.

Tomikuski: niin että onko mahdollista ja jos joku tietää ni apua
https://pdp1-herdifier.netdna-ssl.c … Q4QdieLZjY9He4jb/&key=130546045.jpg tollanen johto :|

Kuten ylläkin todettiin, hankalaa on.

Yksi konsti on polttaa lakka ja hioa jämät pois, mutta monasti säikeet ovat viimeistään kuumennuksen jälkeen niin hauraita ettei hiomisestakaan tule mitään.
Saati sitten juottamisesta.

Jos mahdollista, piuhan uusiminen kokonaan jollain helpommin juotettavalla yksilöllä on usein se hermoja säästävin vaihtoehto.

T:Samuli

luppa
22.02.2016 18:21:35

Tutun näköistä lankaa ja monesti on tullut noiden kanssa näprättyä - noita on meinaan lähes poikkeuksetta nykyään nappikuulokkeissa. En ole kirjaa pitänyt mutta sanotaan että vajaa 20 kertaa on tullut semmoisia korjattua itselle, ystäville ja sukulaisille. "Lähes poikkeuksetta" meinaa että tällä otoksella muunlaisia ei enää ole tullut vastaan, hintaluokasta riippumatta. Karvat irtoavat joko sieltä liittimestä, tai se ylivoimaisesti yleisin vika, nirhautuvat paskaksi juuri siitä liittimien juuresta, johon pääsee muodostumaan terävä taitos.

Pinnoitetta olen hieronut pois joko kevyesti hiekkapaperilla (jotakuinkin 240-600 karkeuksilla, mitä käden ulottuvilla nyt on) tai puukon terällä pyyhkäisemällä.

Koska kaupasta saatava liitin ei tähän käyttöön oikein sovi, olen useimmiten avannut alkuperäisen liittimen ja juottanut piuhat siihen kiinni uudestaan, maapiuha usein solmittuna "renkaansa" ympäri ja niin että se jää hiukan lyhyemmäksi kuin muut. sitten ehkä tippa kuumaliimaa, tai muuta liima, ja sopiva kutistesukanpala päälle. Kutistesukan päätä olen leikellyt, jotta sitä terävää taitosta ei pääse syntymään.

Näillä konsteilla on tullut kestävämpi kuin alkuperäisestä. Jos ei joka karvaan ole tullut kontaktia raaputellessa tai vielä kolvauksen kuumennuksessakaan, en ole saanut joskus mitatessa ohminkaan resistanssia aikaan. Ja kun juuri tehoakaan ei ole tarkoitus siirtää edes kuulokkeisiin, ei semmoisilla lukemilla olisi kuuloke- tai linjakäytössä mitään merkitystä.

oksatboys
22.02.2016 21:32:47

Kuten jo todettua niin ärsyttäviä ovat kolvata. Saa askarrella tovin että pääsee kolvaamaan. Ite olen tehnyt niin että kääntelen vaikka ruuvarilla (tai jollain tikulla) noi kuparit sivuun jolloin karvat jää törröttämään pystyyn. Sit karvat saksilla pois. Sormea tai pöytää vasten olen rapsutellut puukolla lakkaa kuparilangoista. Kunhan edes yhdeltä puolelta rapsuttaa niin voi kolvata, mutta mieluummin toki kahdelta.

Kamarunkkaus on kuin laittaisi rahaa pankkiin jonkun muun tilille.
Kefiiri
22.02.2016 21:40:33 (muokattu 22.02.2016 21:41:20)

Mä alkuun poltin tulitikulla ne lakat pois, mutta siinähän tuppas kärtsäämään ne langatkin. Sitten jostain luin, että sen lakan läpi voi juottaa, ja siitä asti on onnistunut ihan hyvin lakkaa poistamatta.

En ole musiikin asiantuntija.
luppa
24.02.2016 17:09:23

Kefiiri: lakan läpi voi juottaa

Osa noista monista pinnotteista on ilmeisesti sellaisia, että ne on tarkoitettu kolvattavaksi suoraan, osa on taas tarkoitettu kestämään kuumuutta. Itse en oikein noita erota toisistaan silmä- tai sormimääräisesti. Joskus on tullut yriteltyä kolvata suoraan raaputtelematta pinnoitetta pois mutta ei liikkunut elektroni siitä. On sitten tullut raapulteltua kun se on muutaman sekunnin homma. Valmistajalle olisi varmasti kustannustehokkaampaa pistää moneen kohteeseen juuri tuommoinen suoraan juotettava.

nightbird
24.02.2016 22:20:32

aika vakio lankaa esim Audio Technican kuulokkeissa.
AKG käyttää normi piuhaa.
Lakan läpi on pystynyt tähän saakka juottamaan kaikissa tapauksissa, ei ne siellä tuotantolinjallakaan noita yksitellen raaputa ..

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti