Muusikoiden.net
25.04.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Straton kaula-> JazzMaster/Jagmaster/Jaguar
1
Perza
09.01.2016 20:00:52
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Saako perus Fenderin straton kaulaa istutettua ilman suurempia ongelmia Jazzmasterin/Jagmasterin/Jaguarin bodyyn. Mitä problemia matkan varrella?
 
SirElwood
09.01.2016 20:13:08 (muokattu 09.01.2016 20:16:40)
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Jaguareissa on ainakin "normaalia" lyhyempi 24" skaala, eli siinä ainakin yksi ongelma. Samoin lyhyt skaala on ainakin japsilaisissa 90-luvun lopun jagmastereissa. Stratoissa ja teleissä on tyypillisesti 25,5" skaala. Tosin et sen tarkemmin yksilöinyt millaisesta projektista on kyse. Kahden valmiin olemassa olevan kitaran naittaminen vai teetetäänkö kaula tai body erikseen. Jos kyse on jälkimmäisestä, ei ongelmia pitäisi tulla jos em. skaalan pituus huomioidaan.
 
Perza
09.01.2016 20:20:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Pikasesti googlasin, ni jazzmasterille kertoi 25,5" skaalan, joka on käsittääkseni sama kuin stratossa?
 
Mulla on loistavan mahtava straton kaula nykyisessa stratossa (kiitos joppejoo) ja eikä keihäässä muutenkaan oon mitään moittimista, mutta tuo jazmasterin muotokieli puhuttelee todella paljon ja idea straton ja jazzarin yhdistämisestä "super stratoksi" houkuttelee.
 
Eli valmis kaula tulis istuttaa johonki bodyyn
 
73nd3r
09.01.2016 21:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Straton ja Jazzmasterin body/kaula on keskenään vaihdettavissa, tasku ja skaala on samat. Voi mennä ihan suoraankin, täyssäätö kyllä tarvitaan.
Jaguarissa ja Jagmasterissa voipi joutua siirtämään tallaa kun skaala on puoltoista tuumaa lyhkäsempi, eli isohko työ tiedossa (ne tremolokolot...).
 
Ja kannattaa kyllä testata ihan vakiona nuo Jazzmasterit ja Jaguaarit, voit innostua hankkimaan koko skitan niin jää se Stratokin soittoon ;)
 
SirElwood
09.01.2016 22:27:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Perza: Pikasesti googlasin, ni jazzmasterille kertoi 25,5" skaalan, joka on käsittääkseni sama kuin stratossa?
 
Pittää paikkansa. Noissa kahdessa muussa sen sijaan on ainakin lähtökohtaisesti eri.
 
Mulla on loistavan mahtava straton kaula nykyisessa stratossa (kiitos joppejoo) ja eikä keihäässä muutenkaan oon mitään moittimista, mutta tuo jazmasterin muotokieli puhuttelee todella paljon ja idea straton ja jazzarin yhdistämisestä "super stratoksi" houkuttelee.
 
Eli valmis kaula tulis istuttaa johonki bodyyn

 
Jos kaula on "Just se täydellinen" (tiedän tunteen), niin mikäpä estäisi teettämästä kitarasepällä tarkkaa kopiota kyseisestä kaulasta? Näin jäisi tosiaan se stratokin soittoon, ja saisi kaulan sitten just eikä melkein sopimaan mieleiseesi bodyyn. Kustannukset voi tietty nousta, mutta muutoin tilanne on mielestäni ns. win-win.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «