Muusikoiden.net
29.03.2024
 

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Otelautaupotukset puusta.
1 2
varakeef
17.11.2015 00:16:55
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mää oon vissiin jotenkin yksinkertainen, selittäkää:
 
Ymmärrän, että upotukselle saa tehtyä kolot jyrsimellä sopivaa mallinnetta käyttäen. Mutta miten saadaan tehtyä juuri noihin koloihin mahtuva täytepalikka, olipa se nyt sitten helmiäistä tai puuta?
 
(Olen ollut siinä luulossa, että valmiita otelautaupotuksia asentaessa koristeet ovat levyssä, jota voi käyttää jyrsinsabluunana sen jälkeen kun siitä on napsauttanut koristeet irti. Mutta jos yrittää jotain vänkää itse)
 
"Käytös siivo ja hillitty sopii lehmälle" - Laura Latvala
Lightning
17.11.2015 08:47:24
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

varakeef: Mää oon vissiin jotenkin yksinkertainen, selittäkää:
 
Ymmärrän, että upotukselle saa tehtyä kolot jyrsimellä sopivaa mallinnetta käyttäen. Mutta miten saadaan tehtyä juuri noihin koloihin mahtuva täytepalikka, olipa se nyt sitten helmiäistä tai puuta?
 
(Olen ollut siinä luulossa, että valmiita otelautaupotuksia asentaessa koristeet ovat levyssä, jota voi käyttää jyrsinsabluunana sen jälkeen kun siitä on napsauttanut koristeet irti. Mutta jos yrittää jotain vänkää itse)

 
Lehtisahalla, käsi tai sähkö. Ite tein konelehtisahalla tavallisella terällä Jackson RR malliseen kitaraan ne hainevä upotukset MOP:ista (1,5mm). Oli kyllä peukalot kipiänä sen jälkeen, kun sai olla tarkkana sen syötön kanssa. Jos ei käyttäny riittävästi voimaa, ei tapahtunu mitään ja jos käytti liikaa voimaa, niin terä haukkasi liikaa.
 
Puuta sillä on kyllä helpompi leikata. Ja työjärjestys mielestäni on se, että ensin tehdään ne kappaleet ja niiden avulla piirretään otelautaan tarkat viivat esim kirurginveitsellä. Aiheesta löytyy kyllä paljon matskua vaikka youtubesta.
https://www.youtube.com/watch?v=nkI2yc-keow
 
vanhoja: www.mikseri.net/anotherlife tiluräpellys: https://www.youtube.com/watch?v=yZdMfKeRG10
rrroope
17.11.2015 10:07:33
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

monestihan istuvuuden ei tarvi olla aivan täydellinen. ainakin tummassa otelaudassa riittää kun raon täyttää epoksilla / epoksin ja sahajauhon seoksella ja lopputulos on ihan siisti.
 
Jykki
17.11.2015 10:58:54
Kotisivu       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

rrroope: monestihan istuvuuden ei tarvi olla aivan täydellinen. ainakin tummassa otelaudassa riittää kun raon täyttää epoksilla / epoksin ja sahajauhon seoksella ja lopputulos on ihan siisti.
 
Tämän takia eben on mukava otelauta noille upotuksille.
Itse olen täyttänyt raot pikaliimalla. Tippa pikaliimaa rakoon ja veitsen kärjellä painellen ebenpölyä/purua päälle. Kertokaa viisaat, kumpi noista on 'parempi' tapa? Pikaliiman etu on ainakin nopea kuivuminen. Epoksi kestää aika kauan kovettua kunnolla, vaikka se olisi sitä viiden minuutin epoksiakin. On sellaista kumimaista. Yön yli kovettuminen on jo hyvä. Itse kun on aika malttamaton näissä ja haluaa saada kaiken heti valmiiksi kun on into päällä.
 
Jyrki
 
Lightning
17.11.2015 12:05:45
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Mulla on loimukoivu otelauta ja jostain syystä valkoista MOP:sia. Jälkeen päin olisin ehkä laittanu tummempaa, mutta katotaan mitä tuosta nyt tulee. Aika tarkkaan sain ne kolot tehtyä, mutta on siellä 2-3 täytettävää kohtaa. Milläs muuten tuommosta vaaleeta kannattais täyttää? Valkosta kittiä oon miettiny, mutta mitään kokemusta ei vielä ole.
 
vanhoja: www.mikseri.net/anotherlife tiluräpellys: https://www.youtube.com/watch?v=yZdMfKeRG10
jtt
28.01.2017 16:54:28
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Vähän yli vuosi siihen näköjään meni, mutta nyt alkaisi olemaan valmista.
 
url=http://aijaa.com/Q5LuALIMG 0057/url
url=http://aijaa.com/TeTyu7IMG 0061/url
 
joseplluissans
30.01.2017 09:41:04
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Huikee!!
Virhe! Tyhjä tai liian lyhyt kirjoitus!
 
Basisti, ei siitä mihinkä pääse...
Tympee Huttunen
30.01.2017 10:20:25
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

jtt: Vähän yli vuosi siihen näköjään meni, mutta nyt alkaisi olemaan valmista.
 
IMG 0057
IMG 0061

 
Mikä idea noissa nauhoissa?
 
Decadetroll
30.01.2017 13:34:06
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Tympee Huttunen: Mikä idea noissa nauhoissa?
 
True temperament tai vastaava intonaation korjaus?
 
Ja herranjestas, että on ihan pikkusen komia keppi. Tsiisus.
 
I am therefore leaving immediately for Nepal, where I intend to live as a goat. Master of Teräskäsi 2016
jtt
30.01.2017 16:46:15
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Intonaatiokorjaus on kyseessä. Olipa tosiaan projekti. Enemmän tuli mokia ja virheita, kuin aiemmissa yhteensä. Ei saisi olla liian pitkiä välejä tekemisessä tai ainakin pitäisi kirjoittaa ylös mitä pitäisi seuraavaksi tehdä, kun jatkaa. Jyrsimen kanssa opettelua myös ihan tarpeeksi.
 
« edellinen sivu | seuraava sivu »
1 2

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «