Muusikoiden.net
05.12.2016

Elektroniikka ja soitinrakennus »

Keskustelualueet | Lisää kirjoitus aiheeseen | HakuSäännöt & Ohjeet | FAQ | Kirjaudu sisään | Rekisteröidy

Aihe: Vinyylisottimella kestää "lämmetä"
1
quercia
10.04.2015 18:53:44
      Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Omistan siis melkoisen vanhan Toshiban vinyylisoittimen, joka on pelannut tähän asti mainiosti mutta nyt on alkanut olemaan ongelmaa että levari soittaa melkeimpä aina ensimmäisen biisin kokonaan ihan hitaasti, pikkuhiljaa kiihtyen kohti oikeaa nopeutta. Mikähän vika voisi olla? en viitsisi availla tuota ennenkun tiedän mitä etsin. Kerran olen sen aukaissut, on sellainen hieno käsin juotettu josta luulisi viankin sitten löytyvän aika helposti..

AcLAc
10.04.2015 22:21:26
Musiikkinäyte       Linkitä kirjoitukseen Tulosta  

Kannattaa katsella pyörityksen säädön elektroniikkaa silmämääräisesti, josko sieltä löytyisi "pullistuneita" elkoja, jotka vielä hitusen lämmettyään jaksavat toimia.

Minä kuljen, Herra ohjaa!
Pelimonni
10.04.2015 23:36:01

quercia: Omistan siis melkoisen vanhan Toshiban vinyylisoittimen, joka on pelannut tähän asti mainiosti mutta nyt on alkanut olemaan ongelmaa että levari soittaa melkeimpä aina ensimmäisen biisin kokonaan ihan hitaasti, pikkuhiljaa kiihtyen kohti oikeaa nopeutta. Mikähän vika voisi olla? en viitsisi availla tuota ennenkun tiedän mitä etsin. Kerran olen sen aukaissut, on sellainen hieno käsin juotettu josta luulisi viankin sitten löytyvän aika helposti..

Mulla on , ja ollut useampia vinyylilevareita. Jossain vaiheessa AINA vetohihna haperoituu, kovettuu, ja on OUT. .
Vetohihna, eli Kuminauha jo luistaa,,,.
Toki muutakin sähköistä vikaa voi olla, mutta 99,98% varmuudella hihna on entinen.

Aivan sama mitkä on pääteputket. Eipä vaikuta saundiin pätkän vertaa. 5e3 parani huomattavasti, kun vaihdoin V30 WGS Reaperiin. Ditto. Flashback, nähty. Ei Minulle. Nova. Ditto Looper jäi lattiaan. Paras komppikaveri. Ditto Looper jäi lattiaan. Va
Old Joe
11.04.2015 01:43:27

Saattaa levylautasen akseli vaatia puhdistusta ja voitelua.

Kyllä minä tiedän etten tiedä, mutta ethän sinä sitä tiedä.
basisti1971
11.04.2015 07:31:01

Moi.

Pelimonni: Mulla on , ja ollut useampia vinyylilevareita. Jossain vaiheessa AINA vetohihna haperoituu, kovettuu, ja on OUT. .
Vetohihna, eli Kuminauha jo luistaa,,,.
Toki muutakin sähköistä vikaa voi olla, mutta 99,98% varmuudella hihna on entinen.

Ääni tälle.

Partcosta (Hki.) löytyi ainakin ennen melko kattava valikoima levysoittimen vetohihnoja, osa merkkikohtaisia, mutta myös mitoilla.

Käyttämättömyyttään erityisesti elektrolyyttikondensaattorit tietysti saattavat ominaisuuksiltaan muuttua ja kontaktit hapettua, käytössä harvemmin.

Levarin mallillahan ei tietysti ole mitään merkitystä ongelman diagnosoinnissa... ;).

T:Samuli

« edellinen sivu | seuraava sivu »
1

» Lisää uusi kirjoitus aiheeseen (Vaatii kirjautumisen)

» Kirjaudu sisään

Keskustelualueet «
Haku tästä aiheesta / Haku «
Säännöt «

Copyright ©1999-2016, Muusikoiden Net ry. Kaikki oikeudet pidätetään.
Palaute | Käyttöehdot | Rekisteriseloste | Netiketti | Mediakortti